• 8.985.401 stemmen

Genre: Drama / Komedie

Met: Joke Emmers, Michaël Pas en Lucas Van den Eynde

Oorsprong: België

Datum van release: maandag 11 januari 2021

Eerst uitgezonden op: één (België)

Plot Leef

Anja is een frivole dertiger die vastgeroest is in de routine van haar werk. In haar fantasie heeft ze haar eigen beautysalon, in realiteit maakt ze overledenen klaar voor opbaring in een funerarium. Anja is een uitsteller en komt er niet aan toe om haar dromen waar te maken. Gelukkig geven haar 'klanten’ haar zo nu en dan een zetje in de rug.

11 januari 2021 (30 minuten)

12 januari 2021 (30 minuten)

13 januari 2021 (30 minuten)

14 januari 2021 (30 minuten)

avatar van Rafke Pafke

Rafke Pafke

Leuk, maar toch wat minder dan We Moeten Eens Praten. Er wordt goed geacteerd (Michaël Pas is erg leuk vind ik), het verhaal is ok, zij het niet erg pakkend.

Maar er zijn een aantal zaken die me storen. Het hoofdpersonage spreekt opvallend met een Limburgs accent. Dat is natuurlijk op zich geen probleem, maar wel als haar naaste familie met een zwaar Antwerps accent spreekt. Dat rijmt niet. Ik vind Joke Emmers verder wel perfect in haar rol zitten.

De manier waarop ze met de doden spreekt vind ik niet zo bijster goed. En dan heb ik het niet over het idee an sich, maar hoe het uitgewerkt wordt. Het lijken toch gewoon levende mensen die aan het babbelen zijn.

avatar van Kronos

Kronos

Rafke Pafke schreef:

De moeder kan natuurlijk gewoon ergens anders opgegroeid zijn dan het hoofdpersonage.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

In tegenstelling tot 'We moeten eens praten' is dit wel een serie waar ik meteen van het begin tot het einde met veel plezier heb zitten kijken. Deze serie is dan ook wel een stuk luchtiger maar het concept en de uitvoering vond ik ook een stuk leuker. Hoewel niet heel origineel toch wel verfrissend. Joke Emmers vond ik ook een verademing. Ook Michael Pas zat goed in zijn rol. Zo mogen ze er meer maken van mij.

avatar van vinejo

vinejo

Mooie reeks, misschien wel al eens eerder gedaan maar toch zeer te pruimen. Geloofwaardige vertolkingen van Joke Emmers en de schitterende Michael Pas.