Mijn Series +

Documentaire
Miniserie, 720 minuten

ontwikkeld door Gary Goetzman, Tom Hanks en Mark Herzog
met Gary Goetzman, Martin Scorsese en Paul Thomas Anderson

Documentaireserie over de geschiedenis van de Amerikaanse bioscoop- en filmindustrie. Per decennium is te zien welke films er in de bioscoop verschenen en welke momenten de meeste impact hebben gehad op de hedendaagse cultuur. Acteurs (o.a. Tom Hanks en Ellen Burstyn), regisseurs (o.a. Steven Spielberg en Martin Scorsese), producenten, recensenten en historici leggen uit wat deze films voor hen hebben betekend.

1. The Eighties
  2. The Nineties
  3. The 2000s to Today
  4. The Seventies
  5. The Sixties
  6. The Golden Age

avatar van brawljeff
Iedere vrijdagavond te zien bij RTL Z! We kennen de films die worden behandeld inmiddels wel, maar bijzonder hoeveel grote namen ze hebben weten te strikken om hun mening te delen.

avatar van brawljeff
Inmiddels alle afleveringen gezien. Wel bijzonder hoe al deze mensen alle films buiten de US en de UK weten te negeren. Voor de echte liefhebbers van de filmgeschiedenis raad ik eerder The Story of Film: An Odyssey (2011) aan. In The Movies komen veel clipjes voorbij, zonder al te veel diepgang.

Hoogtepunt van deze reeks is het grote aantal bekende acteurs, regisseurs en andere filmkenmers dat aan het woord is. Als je Paul Thomas Anderson over Quentin Tarantino, of Morgan Freeman over Moulin Rouge wil horen praten, ben je hier op het juiste adres.

avatar van Esteban
Hier had ik nog niet van gehoord. Interessant.

Esteban schreef:
Hier had ik nog niet van gehoord. Interessant.
kijkt lekker weg, dus zeker de moeite. Staat inmiddels ook op Videoland zag ik. Had mij een hoop reclames doorspoelen kunnen besparen.