Mijn Series +

Epidemiya - Seizoen 1 (2019-2020)

Alternatieve titels: To the Lake | The Epidemic | The Outbreak | Эпидемия

Rusland
Drama / Thriller

ontwikkeld door Valeriy Fedorovich en Evgeniy Nikishov
met Kirill Käro, Viktoriya Isakova en Viktoriya Agalakova

Een onbekend virus verandert Moskou in een stad van de doden. Er is geen elektriciteit, geld heeft alle waarde verloren en degenen die nog niet besmet zijn, vechten wanhopig om voedsel en brandstof. Sergei woont buiten de stad met de vrouw van wie hij houdt en haar autistische zoon. Het is daar nog steeds veilig. Desondanks haast hij zich naar Moskou om zijn ex-vrouw en hun zoon te redden. Deze mensen, die nooit hadden gedacht dat ze weer onder hetzelfde dak zouden zijn, moeten het verleden achter zich laten en op weg gaan naar een lange, gevaarlijke reis naar het noorden.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8

avatar van Mrs Bruce Willis
Vandaag eerste aflevering gezien, ziet er wel lekker rauw uit.
Hopelijk niet al teveel drama.

avatar van Mrs Bruce Willis
Afgekeken, leuke goede serie!
Ep 7 was een beetje mellow, maar voor de rest was het iedere keer weer raak.

De vaart zit erin, het is mooi gefilmd, er wordt goed in geacteerd, door allemaal, en zelfs de (veelal Russische) muziek klopt. Voor de heren, schieten, tieten en helikopters zitten er zeker in.

Ontzettend open einde, dus ik hoop op S2, en dat ze dit niveau weten te behouden

avatar van horizons
In ieder geval zijn de eerste drie afleveringen boeiend genoeg

avatar van The Oceanic Six
Een dodelijk virus. De serie is actueler dan men bij de productie denk ik dacht.

Is dit wat of krijgen we weer GTST maar dan met zombies/geïnfecteerden etc zoals in die duffe Walking Dead serie?

avatar van Mrs Bruce Willis
Dit is echt de moeite waard!

The Oceanic Six schreef:

Weet je. Ik weet het eigenlijk niet wat het is. Lijkt totaal niet op Walking Dead. De focus ligt heel anders en weet deze in aflevering vijf mooi te verleggen zodat er ook afwisseling is.
Acteren ligt gelukkig boven GTST niveau en de onderlinge beslommeringen zijn er natuurlijk maar ik heb me er nog niet aan gestoord. De Russische besneeuwde landschappen zijn tof en zo doet het me soms aan de videogame Metro Exodus denken.

Spannend identiek rauw en vreselijke mooi geschoten kortom laat seizoen twee maar komen. Een dikke acht dus 4*

avatar van horizons
De soundtrack is trouwens wel heel erg Zimmer gebaseerd. Bij het laatste gedeelte in aflevering zes is het gewoon bijna identiek aan time (inception).

Afgezien van de soms bizarre dialogen (dit kan ook aan de vertaling liggen) echt een gave apocalyptische serie met hopelijk een nieuws seizoen in de maak!

avatar van theo79
Redelijke serie die saaie momenten met spannende momenten afwisselt. Wat ik jammer vond is dat je nergens de dreiging van het virus voelde. Krappe 3 sterren.