Mijn Series +

Japan
Horror
Miniserie, 170 minuten

met Yoshiyoshi Arakawa, Yuina Kuroshima en Kana Kurashina

Een beginnend actrice, genaamd Haruka Honjo, hoort op een dag griezelige voetstappen in haar huis, terwijl ze er alleen woont. De geluiden worden alsmaar erger. Via een televisieprogramma ontdekt ze Yasuo Odajima. Hij is expert op het gebied van bovennatuurlijke krachten. Ze besluit hem op te zoeken, zodat ze voor eens en voor altijd haar dodelijke paranormale probleem op kan lossen.

1. Aflevering 1

Vandaag whoop whoop

avatar van nightbreed
Hmm, ben benieuwd!

avatar van UmbraVitae
Vond vrij teleurstellend eigenlijk, echt ben van de Japanners wel beter gewend. Het was me allemaal nogal gewoontjes en heel vaak saaiheid troef. Normaal begin ik zulke series/films met een mega positieve instelling, ik ben mega fan van zowel de originele ju-on films als de remakes. Enkel de recente Grudge was ook teleurstelling. Op dat elan gaat deze 'serie' verder, allé eigen een film gesplitst in episodes van ca 25min, maak dit dan gewoon als film e. Ik vond het allemaal nogal fake overkomen, vb toen die met die telefoon sloeg, die baby. Ook qua schrikeffecten zit deze zwaar onder het niveau van de originele films. Keek hier naar uit mr laat me teleurgesteld achter. Spijtig.

Zeer matig.

avatar van DionneDarko
Beter dan de laatste film, maar dat zegt niet veel. Er zaten een paar goede momenten in, en voor Japanners zelf is dit veel beter te volgen vermoed ik. Ik heb grote moeite om alle namen en gezichten uit elkaar te houden als simpele Westerling iig. En dan nog al dat geswitch in tijd en ook nog eens zoveel personages... Zelfs los daarvan is het niet helemaal geslaagd. Een hoop gehuil, gekrijs, gemoord, maar het kon me niet echt beklijven. Een hele magere 3* omdat ik in een gulle bui ben vandaag.