Mijn Series +

Heder - Seizoen 1 (2019)

Alternatieve titel: Honour

Zweden
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Sofia Helin, Alexandra Rapaport, Anja Lundqvist en Julia Dufvenius
met Julia Dufvenius, Anja Lundqvist en Alexandra Rapaport

Heder is de naam van een advocatenkantoor onder leiding van vier vrouwelijke partners en tevens oude vriendinnen. Ze hebben als missie om op te komen voor vrouwen die slachtoffer zijn geworden van geweld. Op een gegeven moment worden de vier hardwerkende advocaten elk op een andere manier gecontacteerd door een onbekende persoon en krijgen ze te maken met onverklaarbare en angstaanjagende gebeurtenissen. Het lijkt erop dat de bedreigingen afkomstig zijn van een krachtige bron uit de criminele onderwereld.

1. Torsksafari
  2. Magkänslan
  3. 1991
  4. Alla Kan Sy
  5. Hoodien
  6. Neat
  7. Mirakelstudenten
  8. Happy Face

Redelijk spannende Zweedse serie over een door vier vrouwen gerund advocatenkantoor, met als specialiteit het bijstaan van slachtoffers in verkrachtingszaken. Naar een idee van Sofia Helin, die deze serie mede produceerde. Een mix van Stieg Larsson's Millenium, Charlie's Angels en Sex and the City (eerste afleveringen). De finale valt wat tegen maar het tempo is prima, het acteerwerk uitstekend, de karakters redelijk goed uitgewerkt en het scenario biedt voldoende verrassingen.