Mijn Series +

White Lines - Seizoen 1 (2020)

Verenigd Koninkrijk / Spanje
Drama / Mystery

ontwikkeld door Álex Pina
met Laura Haddock, Marta Milans en Juan Diego Botto

Het lichaam van een legendarische DJ uit Manchester wordt ontdekt, twintig jaar na zijn mysterieuze verdwijning op Ibiza. Wanneer zijn zus terugkeert naar het Spaanse eiland om uit te zoeken wat er is gebeurd, komt ze in een wereld van dansclubs, leugens en doofpotaffaires terecht. Daardoor moet ze de donkerdere kanten van zichzelf onder ogen zien op een plek waar mensen een extreem leven leiden.

1. Aflevering 1
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van joy4ever
Klinkt goed!

Ik heb nu drie afleveringen gezien. Het biedt wat je verwacht van Ibiza, zon, zee, strand, bikini's, discotheken, dj's, sex, orgies, drugs, heel veel drugs, feestenden 16-25 jarigen.

Maar het is wel meer dan dat, het gaat ook over wat je eigenlijk aanmoet op Ibiza als je boven de 40 bent en daar een bestaan wil opbouwen. De Sopranos heeft ons laten zien dat criminelen ook gezinnen hebben (en honden) en allerlei zorgen daarover en dat vind je ook terug in White Lines. Sommige mensen gebruiken cocaïne maar anderen weer prozac of lithium.

Ik blijf kijken want ik wil weten wie Axel heeft vermoord.

avatar van Mrs Bruce Willis
Ik heb twee afleveringen gezien, maar die gemiddelde 55 per aflevering hadden prima tot 40 minuten ingekort kunnen worden...
Zoveel scenes die nèt even te lang duren..
Maakt de spelers erin ook niet interessanter...
Kijk dit wel een keer als ik echt niets leuks vind op nf..
Enige leuke was ‘Hathaway’ eens in een heel ander jasje te zien..

avatar van joy4ever
Ik heb hetzelfde als Mrs. Willes. Twee afleveringen onderweg en het weet me nog niet te overtuigen. Dat komt met name door het lollige aspect wat ik niet zo geslaagd vind. Zoals met die twee drugsdealers. Lijkt wel een parodie. Ook de score op IMDB is niet heel bemoedigend helaas.

avatar van Mrs Bruce Willis
Mrs Willis heeft het afgekeken.
Snapte de hint van de director die elke ep werd genoemd in het begin niet zo, maar nu wel.
Het bombastische, het trage, het slapstick niveau.
Ik heb mij met zijn vorige 'kunst' werkjes prima vermaakt.
Deze was wat saaier, acteurs waren niet zo interessant, maar, soit, hij heeft zijn best gedaan.
Krappe 3 *

Voor Boxer dan, mijn held

Tsja, Je nodigt wat topregiseurs , die recentelijk succes hadden uit, en je zegt vervolgens welke ingredienten in deze soep moeten. En liefst zoveel mogelijk ingredienten, en vooral heel veel peper.
Ik zat me toch af te vragen waarom ik deze serie toch eigenlijk niet echt goed vond.
Lekker trendy, Ibiza, coke,techno, mooie jonge mensen, geweld, en niet te flauw he!
Het haalt in de verste verte niet het niveau van La Casa of the Crown.Zo werkt het dus niet.Kijkt best lekker weg Maar,,,
Conceptje!

avatar van horizons
Twintig minuten volgehouden. Wat inspiratieloos.

avatar van Young one
Ik ben niet zo'n enorme bingewatcher, maar ik heb gister gelijk 3 afleveringen achter elkaar gekeken. Hoog tempo, spanning, op zijn tijd wat over de top geweld, zwarte humor, enig mysterie, mij bevalt deze serie tot nu toe zeer goed. Vind het veel beter dan la Casa de Papel, al heb ik me daar ook wel mee vermaakt, maar daar ben ik na 4 seizoenen wel klaar mee.

Voorlopig 4 lijntjes voor White lines.

avatar van Young one
Eerste 4 afleveringen vond ik prima, maar in aflevering 5 begon de ellende al, veel te veel gedoe en gezeik met relaties, het leek wel een soap. Aflevering 6 was dan weer prima, maar daarna weer veel te veel relatiegekeutel. Had prima in 6 afleveringen gekund ipv in 10 afl. Geen 4 maar 3 sterren, op zich best aardig om al dat soapige gedoe heen, maar maakt de belofte van de eerste 4 afleveringen niet waar.

avatar van filmobsessie
Alex pina staat bij mij inmiddels bovenaan de lijst om te volgen. Wat een talent heeft hij zeg! Alles wat hij aanraakt is goud. Ik vind el embarcadero ook echt heel goed geschreven en geacteerd! De personages veranderen constant van goed naar slecht. Het zijn allemaal prachtige mensen waarvoor je snel empathy krijgt. Ik vind dat zelfs beter gedaan bij white lines en el embarcadero dan bij casa de papel. Meer diepgang. Je wordt bij aflevering 1 al erin gezogen. Kwa genre gaat het alle kanten op en is zoveel sterker en diverser dan amerikaanse series. Daarnaast is de mindere preutsheid ook is leuk om naar te kijken eigenlijk n verademing. Vette aanrader voor kijkers die niet alleen op een genre zijn gericht.