Mijn Series +

Normal People - Seizoen 1 (2020)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Ed Guiney, Andrew Lowe en Emma Norton
met Daisy Edgar-Jones, Paul Mescal en Eliot Salt

Marianne en Connell gaan naar dezelfde school, in een klein stadje in het westen van Ierland. Hij is daar geliefd en populair. Zij is eenzaam, trots en intimiderend. Onverwachts groeit er een vreemde, onuitwisbare band tussen de twee tieners uit. Beide zijn ze vastbesloten dit te verbergen. Een jaar later studeren ze beide in Dublin. Marianne heeft daar haar plek gevonden in een nieuwe sociale wereld, maar Connell hangt daar verlegen en onzeker aan de zijlijn.

1. Aflevering 1
  10. Aflevering 10
  11. Aflevering 11
  12. Aflevering 12

avatar van depri83
Serie gebaseerd op de roman van Sally Rooney, geregisseerd (de eerste 6 afleveringen iig) door Lenny Abrahamson (Room, Garage en Adam&Paul).

Serie volgt Marianne en Connell en hun problematische aan/uit relatie gedurende een aantal jaar.
Chemie tussen de twee hoofdrolspelers erg sterk.

Oh ja, geweldige soundtrack ook!

avatar van Alathir
Wel een fijne serie. De twee hoofdpersonen hebben een goede chemie, wat ook nodig is bij een serie zoals deze. Daar staat of valt de serie mee. Hier en daar vond ik de overgangen in tijd wat chaotisch, altijd even wennen. Aflevering 10 is enorm dramagericht, ik moest er zelf een traan bij laten (ook omdat dit heel herkenbaar was voor mij). Zit ook wat naakt in, maar als ik de headliners in de krant moet geloven is dit een heel geile serie. Dat vond ik nu ook niet echt het geval. Ik denk dat het vooral gaat over een weg vinden in het leven en de moeilijkheden die daarmee gepaard gaan op verschillende vlakken. Sommigen mensen worden ook niet altijd begrepen, terwijl het juist erg interessant kan zijn om naar aparte opinies te luisteren.
Op zich wel eens de moeite waard, 6 uurtjes zijn zo om.