Mijn Series +

Alternatieve titel: The Mire

Polen
Misdaad

met Andrzej Seweryn, Dawid Ogrodnik en Zofia Wichlacz

Polen, jaren 80. In een kleine, vergeten stad ergens in het zuidwesten van Polen wordt een brute dubbele moord gepleegd: een jonge prostituee en een lokale communistische activist. Tegelijkertijd plegen ook verschillende tieners zelfmoord. Witold Wanycz, een ervaren, enigszins bittere journalist, schrijft in de plaatselijke krant over de moord. Tegelijkertijd werkt een jonge redacteur bij dezelfde redactie: Piotr Zarzycki - zoon van een hooggeplaatste partijactivist. Hij begint zijn eigen journalistieke onderzoek. Hoe meer hij bij de zaak betrokken raakt, des te dieper zinkt hij weg.

1. Aflevering 1

avatar van jarno1975
jarno1975 (crew)
Vanaf 25 maart ook te zien op Netflix:
The Mire | Netflix Official Site

Polen, begin jaren 80. Grauwe, sombere, donkere thriller die maar niet wil ontbranden. De sfeertekening is uitstekend. Het hele Wartburgmuseum rijdt rond en de koude oorlog en samenzweringen zijn voelbaar. Er wordt meer geïnterpreteerd dan gepraat. Dat maakt de serie traag. Tel daar bij op het niet zo heel spannende verhaal rond een moord, en je weet eigenlijk zeker dat Rojst het in het grote Netflix-aanbod niet gaat redden.