• 8.985.972 stemmen

Bloodride - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titel: Blodtur

Ontwikkeld door: Kjetil Indregard en Atle Knudsen

Met: Ine Marie Wilmann, Bjørnar Teigen en Emma Spetalen Magnusson

Oorsprong: Noorwegen

Datum van release: vrijdag 13 maart 2020

Plot Bloodride

In deze horror-anthologieserie gaan de gedoemde passagiers aan boord van een spookachtige bus op reis naar een gruwelijke, onbekende bestemming. Een reis naar het onbekende met diverse wendingen, mysteries, absurditeiten en morbide humor. Elke aflevering is een op zichzelf staand verhaal met een eigen reeks aan personages en een onvoorspelbaar universum. Het enige dat ze delen is de proloog waar we ons op een mysterieuze bus bevinden die door een verlaten landschap rijdt.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Offervilje

13 maart 2020 (31 minuten)

Stadsbewoonster Molly heeft moeite om zich aan te passen aan het simpele leven op het platteland, totdat ze ontdekt waarom haar buren zo gehecht zijn aan hun huisdieren.

2. 2. Tre Syke Brødre

13 maart 2020 (27 minuten)

Na drie jaar in een psychiatrisch ziekenhuis rijdt Erik met zijn broers naar de boshut van zijn familie, maar als ze een lifter oppikken, beginnen de problemen.

3. 3. Karakterdrap

13 maart 2020 (27 minuten)

De bevoorrechte Olivia is dolblij met haar nieuwe schrijfcursus, maar door haar docente en een onhandige medecursist trekt ze al snel de werkelijkheid in twijfel.

4. 4. Rottefelle

13 maart 2020 (32 minuten)

Een kopstuk uit de farmaceutische industrie vernedert zijn gasten, onder wie zijn vrouw, als hij ontdekt dat een van hen een waardevol prototype heeft gestolen.

5. 5. Gammelskolen

13 maart 2020 (28 minuten)

Als de idealistische lerares Sanna naar een plattelandsschool verhuist die na 40 jaar wordt heropend, wordt ze vanuit het hiernamaals gewezen op een mysterieuze tragedie.

6. 6. Elefanten i Rommet

13 maart 2020 (27 minuten)

Twee nieuwe medewerkers horen tijdens een wilde kerstborrel vreemde geruchten en willen het mysterie oplossen rond een collega die op gruwelijke wijze van het dak viel.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Het doet me een beetje denken aan de Twilight Zone serie.

Niet alle afleveringen zijn even sterk, maar het kijkt prima weg.

Na drie afleveringen te hebben gezien vond ik het wel gezegend. De verhalen begonnen steeds goed waarna het al snel op een idiote manier ontspoorde. Maar een half uur per aflevering is ook wat aan de korte kant.

avatar van umbra

umbra

Krijg niet genoeg van anthology horror, deze reeks doet indd meer denken aan The Twilight Zone, al was die uit 2019 vrij langdradig. Deze kijkt dan wel lekkerder weg en zoals steeds bij zulke reeksen, zijn er betere en mindere afleveringen. En in het Noors, eens iets anders, als dat Engels/Amerikaans ook altijd

avatar van cor1946

cor1946

1 aflevering gezien , beetje raar allemaal. We zullen eens kijken wat deel 2 er van af brengt.

avatar van cor1946

cor1946

nu 3 delen gezien, vind het allemaal matig

avatar van Corcicus

Corcicus

Een meer dan behoorlijke horror anthologie-serie. Verhaaltjes zijn qua niveau wat wisselvallig maar hebben met elkaar gemeen dat ze vermakelijk en onderhoudend zijn.

Vind de laatste 3 afl de beste, kort maar krachtig dus.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2091 stemmen

Aardige, onderkoelde Noorse horror anthologie met korte verhaaltjes. De eerste drie afleveringen vind ik het leukst (3,5*) en passen precies binnen de tijdsduur. De drie erna zijn iets te snel afgeraffeld of stellen teleur (2,5*).

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Een serie die erg prettig wegkijkt. Leuke twists ook in de meeste afleveringen. De eerste 3 afleveringen waren erg sterk en de laatste 3 waren een kleine voldoende.

3.5*