Mijn Series +

The English Game (2020)

Verenigd Koninkrijk
Miniserie, 281 minuten

ontwikkeld door Rory Aitken, Edward Charlton, Julian Fellowes, Eleanor Moran en Ben Pugh
met Edward Holcroft, Kevin Guthrie en Charlotte Hope

Miniserie over het ontstaan van de populaire voetbalsport zoals we die nu kennen. In het Engeland rond 1870 sluiten twee voetballers van rivaliserende partijen een verbond waardoor de elitaire sport toegankelijk wordt voor de massa. De twee voetballers aan weerszijden van een klassenverdeling veranderen hiermee het spel - en Engeland - voorgoed.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
avatar van jarno1975
jarno1975 (crew)
vanaf 20 maart op Netflix

Ik geef nog geen sterren want ik heb pas een aflevering gezien, maar ik vind het nu al leuk!!
Hilarisch om te zien , het publiek, de voetbalkleding, de schoenen, zelfs de bal haha! en alles mocht en kon toen nog!!
Erg vermakelijk!!

Inmiddels helemaal afgekeken, jammer dat het een mini-serie blijkt te zijn, en geen 1e seizoen,zoals aangegeven op netflix.
Hij gaat dus helaas niet verder, balen want hij is erg leuk!

avatar van 3 2 1 cut
Ja, ik heb hem ook afgekeken en het was een rustige serie. Wat lichtelijke overeenkomsten met ‘Downton Abbey’ en ‘Peaky Blinders’. Mooie hoofdrolspelers waar vooral Kevin Guthrie en Edward Holcraft sterk spelen en goed opvallen. Het gehele verhaal wordt verteld en helaas wordt - aan het einde - ook duidelijk gemaakt dat dit verhaal niet verder als serie gaat. Soms wat afgeleid door het ‘baby wens’ verhaal. Dat lijkt meer een maatschappelijk probleem uit die jaren te willen raken. Ja, het had wat rauwer gemogen maar dat behoort niet echt bij de stijl van de makers van ‘Downton Abbey’. Gelukkig niet als te politiek correct (daar heeft Netflix soms een handje van). Gewoon goed compact, sfeervol, mooie beelden en gedetailleerde sets.

Edit: ik krijg tegenwoordig (en ook op MoMe) steeds pop-ups van advertenties op deze site. Ik vind ze irritant. Het beperkt een bepaalde bewegingsvrijheid die er voorheen wel was.

avatar van depri83
Vermakelijke serie over het allereerste begin van het voetbal in Engeland.
Er is, voor het verhaal, met sommige feiten een loopje genomen, maar alla.

De strijd tussen de upper en working class goed uitgewerkt, maar hoewel ik niet echt een beeld heb van het niveau van het voetbal in die tijd vond ik sommige voetbalscènes wel erg op de lachspieren wekken.

Sutter probeerde als een van de eersten wat meer 'voetbal' in het Engelse spel te krijgen (de zogenaamde passing game), veel navolging heeft hij daar, gezien de ontwikkeling van het Engelse voetbal, niet in gehad.

avatar van Roodezand
Houterig geacteerd en een erg voorspelbaar verhaal.

Zeer slap verhaal. Zeer matig acteerwerk.

Had een totstandkoming van het moderne voetbal verwacht, maar kreeg een soap-achtig-drama voorgeschoteld. Helaas.

avatar van james_cameron
Onweerstaanbare miniserie over de opkomst van het betaald voetbal in het Verenigd Koninkrijk in 1870. Laat die omschrijving je niet tegenhouden: ik heb niets met voetbal. Feitelijk gaat dit meer over de klassenstrijd van weleer. Van de makers van Downton Abbey; fans van die serie kunnen blind toehappen. De personages en intriges zijn hier al net zo meeslepend. Prachtig gespeeld door de hele cast en erg mooi in beeld gebracht.