Mijn Series +

Rise of Empires: Ottoman (2020)

Alternatieve titel: Ottoman Rising

Turkije
Documentaire / Drama
Miniserie, 268 minuten

ontwikkeld door Kelly McPherson, Jada Miranda, Emre Sahin en Sarah Wetherbee
met Cem Yiğit Üzümoğlu, Tuba Büyüküstün en Tommaso Basili

Mehmet de Veroveraar was sultan van het Ottomaanse Rijk van 1444 tot 1446 en nogmaals van 1451 tot 1481. Hij was de zevende Ottomaanse sultan. Mehmet maakte van het Ottomaanse Rijk een wereldmacht. Hij zette de expansie- en consolideringspolitiek met succes voort. Mehmet veroverde Constantinopel, het huidige Istanboel, en maakte een einde aan het Byzantijnse Keizerrijk.

1. The New Sultan
  2. Through the Walls
  3. Into the Golden Horn
  4. Loose Lips Sink Ships
  5. Ancient Prophecies
  6. Ashes to Ashes
avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Apart gezet in 'mijn lijst' op Netflix.

avatar van Kos
Kos
Ik voorspel iets propagandistisch.

avatar van joy4ever
Erg goed. Ik was niet bekend met dit deel van de geschiedenis dus dat maakte het nog eens extra spannend en interessant.

avatar van Dorstigjimmyke
Heel interessant onderwerp.

avatar van theo79
Net de eerste aflevering hiervan gekeken en die wist me gelijk te pakken. Dit ga ik zeker verder kijken.

avatar van theo79
Dit was bijzonder goed en interessant. Ik was een klein beetje bekend met deze geschiedenis maar wist niet precies hoe alles zat. Nu dus wel!