Mijn Series +

Brieven aan Andalusië (2019)

Nederland
Documentaire
Miniserie, 263 minuten

met Stef Biemans

Stef Biemans vlucht vanwege de politieke onrust in Nicaragua met zijn familie naar Zuid-Spanje, het land waar hij al vijftien jaar woonde. Om Andalusië beter te leren kennen schrijft hij brieven aan de streekbewoners. Hij correspondeert met hen over zaken als migratie, armoede, religie, oud dictator Franco en het belang van (schoon)familie. Aan de hand van deze briefwisselingen probeert Stef zijn voorlopige thuisbasis beter te leren kennen. Parallel aan de verhalen die voortvloeien uit Stefs correspondentie, is er aandacht voor zijn persoonlijke situatie en voor de crisis in Nicaragua.

1. Nieuwkomers
  2. Familia