Mijn Series +

October Faction - Seizoen 1 (2020)

Drama / Horror

ontwikkeld door Damian Kindler
met J.C. MacKenzie, Tamara Taylor en Maxim Roy

Fred en Deloris Allen zijn monsterjagers. Na de dood van Fred's vader keren ze samen met hun tienerkinderen Geoff en Viv terug naar hun geboortestad in de staat New York. Terwijl de familie zich aanpast, moeten Fred en Deloris hun identiteit als leden van een geheime organisatie verborgen zien te houden. Ze ontdekken echter al snel dat hun nieuwe omgeving in een kleine stad niet zo idyllisch is als het lijkt.

1. Presidio
  8. Alice
  9. Bonds of Blood
  10. The October Faction

Nu in aflevering 3.
Serie is niet onaardig maar echt boeien doet hij nog niet. Een zondagmiddag wegkijkertje.
Wat echt negatief te noemen is de acteur die Fred speelt. Dat is by far het dieptepunt van deze serie. Deze man kan een accountant spelen maar dit is een absolute miscast, type past zo niet bij de rol.
Maar ok, ik kijk wel door want de rest is ok.

avatar van Bottleneck
Best oké, maar niet meer dan dat. De serie doet me een beetje denken aan Grimm, het jagen op monsters, met het verschil dat die een leuk, (k)luchtig sfeertje heeft terwijl October Faction zichzelf te serieus neemt.

Althans, de eerste paar afleveringen valt dat nog mee. Die vind ik wel te doen en dan is het personage van Fred nog op z’n plaats. Maar dat duurt niet lang. Wat stekman aangeeft is hij niet geknipt voor zo’n rol, tenminste niet vanaf het moment dat de serie een stuk serieuzer wordt en de focus meer op tieners komt te liggen met een brok melodrama.

En high school teenage gedoe met de onlosmakelijk verbonden stiekeme feestjes en kartonnen bekertjes kunnen me altijd gestolen worden. De korte speelduur per aflevering werkt wel goed en het kijkt makkelijk weg, maar het zal me niet lang bijblijven.