Mijn Series +

Der Pass - Seizoen 1 (2019)

Alternatieve titel: Pagan Peak

Duitsland / Oostenrijk
Misdaad / Thriller

ontwikkeld door Cyrill Boss en Philipp Stennert
met Julia Jentsch, Nicholas Ofczarek en Franz Hartwig

Wanneer een gruwelijk geënsceneerd lichaam wordt gevonden op een bergpas in de Alpen, dichtbij de Duits-Oostenrijkse grens, worden twee rechercheurs gestuurd voor onderzoek. Voor de Duitse detective Ellie is dit de eerste echte uitdaging van haar carrière; haar Oostenrijkse tegenhanger Gedeon lijkt echter alle ambities in zijn werk te hebben verloren. Al snel ontdekken ze meer plaats delicten met symbolisch geposeerde slachtoffers, die doen denken aan heidense rituelen. Het lijkt allemaal deel uit te maken van een groter, sinister plan. Ellie staat steeds meer onder druk om de motieven van de gestoorde moordenaar te begrijpen, zodat ze hem kan stoppen. De jacht leidt hen steeds dieper in de donkere valleien en archaïsche Alpengebruiken - en de paranoïde wereld van de moordenaar.

1. Finsternis
avatar van jarno1975
jarno1975 (crew)

Lijkt me top

Op het eerste gezicht lijkt dit erg veel op Bron

Ja daar is het ook echt wel op gebaseerd. Maar het kijkt lekker weg, goeie setting, goed verhaal en goeie acteurs.

avatar van Myrna
In het begin is de vergelijking met The bridge en de film Seven gauw gemaakt, maar gaandeweg krijgt de serie steeds meer een eigen identiteit. Goed geacteerd en spannend tot het einde toe.

avatar van wimaroca

De brug van Duitsland naar Oostenrijk

Gisteren zag ik op het Duitse ZDF, het eerste of, ik denk eerder de eerste 2 delen van deze serie (jammer dat de Duitse zenders niet in het tv overzicht staan). Deel 2 is trouwens vanavond om 22.15
De naam Bron,The Bridge is hier al genoemd maar mij lijkt het vooral dat de makers een groot liefhebbers zijn van Twin Peaks. Sfeervolle beelden,raadselachtige gebeurtenissen en karakters. De cast vind ik in ieder geval uitstekend, ze spelen zo naturel dat de figuren op de tv evengoed bij me in de buurt zouden kunnen wonen.

avatar van 606
Mooie soundtrack in episode 3

Ned nur mia - YouTube - m.youtube.com

avatar van AOVV
Op het eerste gezicht lijkt dit erg veel op Bron

Is inderdaad op Bron gebaseerd, wat ook in de aftiteling van elke aflevering wordt aangegeven. Ik moet eerlijk zeggen dat het verhaal me niet echt wist te overtuigen; de setting des te meer.

2,5 sterren

Vond het erg goed beginnen om daarna wat in te zakken tot een vrij standaard thriller serie met een goede sfeer. Na alles gekeken te hebben voelt de serie wel alsof er wat mij betreft meer in gezeten had.

Er zitten toch wel enkele fouten in. Zoals toen die foto's en WhatsApp screenshots van haar met haar minnaar gelekt werden... Er werd toen nooit onderzocht hoe hij daaraan raakte Voorts wel een redelijk goeie serie.