Mijn Series +

The Good Place - Seizoen 4 (2019-2020)

ontwikkeld door Michael Schur
met Kristen Bell, Ted Danson en William Jackson Harper

Nadat ze is overleden wordt Eleanor wakker in het hiernamaals. Wanneer ze van haar mentor Michael te horen krijgt dat ze door haar goede leven een plekje in "the good place" heeft verdiend, beseft ze dat ze haar hebben verwisseld met iemand anders. Met hulp van haar soul mate Chidi probeert ze een beter mens te worden, en zo haar plaats te verdienen.

1. A Girl from Arizona - Part 1
  7. Help Is Other People
  8. The Funeral to End All Funerals
  9. The Answer
  10. You've Changed, Man
  11. Monday's, Am I Right?
  12. Patty
  13. When You're Ready
Eerste episode lijkt zich weer te bekeren tot een setting gelijk aan het eerste sezoen. Zonder terug op aarde of andere dimensie toestanden. Wat mij betreft een goede evolutie, eens kijken hoe het verder gaat, week na eeuwigdurend volgende week.

Ik vind dit echt een van de beste sitcom's sinds Friends

Peterjan schreef:
Ik vind dit echt een van de beste sitcom's sinds Friends
Is toch iets helemaal anders dan friends in mijn ogen, niet echt een sitcom. Zou het eerder vergelijken met Dead like me of Pushing Daisies.

En nu is het (voorlopig?) gedaan op Netflix, de laatse 4 afleveringen verschijnen pas volgend jaar op CBS.
Netflix geeft nog niks aan wat betreft episode 10, ik hoop natuurlijk dat ze die gewoon oppikken begin volgend jaar.

avatar van DionneDarko
Hoewel ik het een goede serie vind, ben ik er nu wel klaar mee. Wel mee eens dat het hierna stopt.

Niet echt te vergelijken met Friends, maar wel dezelfde grap-dichtheid en ook dat familiaire gevoel. Een groep mensen, allen zeer verschillend maar toch vullen ze elkaar aan. Een show die je even weghaalt uit de harde realiteit. Dus in die zin snap ik de vergelijking wel weer.

Joey en Jason zouden ook zo geswapt kunnen worden in beide series.

Ik ben er ook klaar mee, het is goed geweest en de fut is er al een tijdje uit. Gelukkig eindigt de serie zoals het hoort: met een paar goede grappen. Tahani, als ze haar eigen afscheidsfeestje beschrijft: "...I trained all the animals". Komt er plots een Panda beer de gasten bedienen en een bevredigend einde voor de karakters die ik heb liefgewonnen.

avatar van brawljeff
Mooi einde van een prima serie! Het is meer dat het concept van deze serie enorm leuk is, maar het had niet per se 4 seizoenen door hoeven gaan. Echter is het op geen enkel vlak een slechte serie. De slotaflevering had niet veel beter gekund dan dit, een van de betere season finales die ik gezien heb.