Mijn Series +

The Loudest Voice (2019)

Miniserie, 420 minuten

ontwikkeld door Thomas McCarthy en Gabriel Sherman
met Russell Crowe, Naomi Watts en Sienna Miller

Er wordt een blik geworpen op de laatste periode uit het leven van Roger Ailes. Flashbacks tonen hoe Roger zich weet op te werken in de media en vervolgens uitgroeit tot de topman van nieuwszender Fox. Maar wanneer presentatrice Gretchen Carlson hem aanklaagt wegens seksuele intimidatie, betekent dit al snel het begin van zijn ondergang.

1. 1995
  2. 2001
  3. 2008
  4. 2009
  5. 2012
  6. 2015
  7. 2016
avatar van Donkerwoud
Helaas de vorige twee afleveringen op canvas gemist (zit in het buitenland met krakkemikkig internet, dus analoge TV is mijn enige houvast) maar ik ga dit zeker eens afkijken. Russell Crowe is onherkenbaar als Roger Ailes en geeft toch een performance die nergens gekunsteld of komisch voelt. Gaat onder de huid zitten. Merk wel dat ik 'moeilijke mannen' een beetje beu begin te raken, want zóóó interessant zijn ze niet. Ook de Trump-kritiek voelt hier en daar wat te voorspelbaar en te makkelijk.

Uitstekende mini-serie over Roger Ailes die een nieuwe nieuwszender tot een groot succes weet te brengen. Ondanks dat dit een paar decennia beslaat, komt het als geheel nergens gehaast over (vooral omdat iedere aflevering zich op een bepaald periode concentreert). Een boeiend hoofdpersonage die meedogenloos is tegenover zijn werknemers. Goeie make-up en een sterke rol van Russell Crowe.