ad

Afleveringen: 7

Datum van release: zondag 30 juni 2019

• Ziggo Bekijk seizoen 1 via Ziggo

The Loudest Voice

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. 1995

Gretchen Carlson neemt al een jaar in het geheim de intimidatie van Roger op en werkt hierin samen met Nancy Erika Smith, een zelfverzekerde advocate, die gespecialiseerd is in seksuele intimidatie zaken. Roger doet er alles aan zijn politiek hoogtepunt te bereiken door Donald Trump als kandidaat naar voren te schuiven. Dit resulteert in een conflict met Murdoch, die niet publiekelijk steun wil geven aan zo'n verdelend figuur. Roger maakt een fout door Gretchen te ontslaan wat niet haar ondergang betekent, maar die van hem.

2. 2. 2001

Fox News staat op het punt om CNN in te halen als best gewaardeerde nieuwszender. Dan gebeurt '11 september' en alles verandert. Aangemoedigd en geschokt door deze terroristische aanslag op Amerikaans grondgebied, begint Roger het nieuws te brengen met de gedachte om via zijn zender de Bush administratie een oorlog te laten beginnen in Irak en zo FOX bovenaan de kijkcijfers te krijgen.

3. 3. 2008

Fox News Channel is nu de belangrijkste nieuwszender en Roger is zijn macht aan het verdelen - over zijn zender, over Fox and Friends presentatrice Gretchen Carlson die steeds veeleisender wordt, over Joe Lindsley, die aan zijn werk voor Roger begint te twijfelen en over Gabe Sherman, een onverschrokken journalist die steeds dieper in Rogers geheime wereld graaft. Terwijl Roger wordt belaagd door deze bedreigingen, ziet hij niet de dreiging van Gretchen Carlson. Na jaren lange intimidatie door Roger heeft ze er eindelijk genoeg van.

4. 4. 2009

Met de verkiezing van "Barack Hussein Obama," hebben Roger en Fox News Channel de ultieme vijand gevonden - eentje die de uitzendingen zal vullen en ervoor zorgt dat ze met hun kijkcijfers bovenaan blijven staan. Roger vecht om volledige redactionele controle te krijgen over Fox News maar krijgt hierbij ruzie met zijn baas Rupert Murdoch en de Obama administratie.

5. 5. 2012

Roger Ailes, die net ontslagen is bij CNBC, sluit zich aan bij mediamagnaat Rubert Murdoch om Fox News Channel vorm te geven, een conservatieve kabeltelevisiezender. Er wordt koortsachtig gewerkt om de concurrenten voor te blijven. Roger moet het ondenkbare voor elkaar krijgen en binnen zes maanden een volwaardige zender lanceren.

6. 6. 2015

Terwijl ze nog steeds tegen de 'socialist' in het Witte Huis strijden, vindt Roger zijn opvolger in de 25-jarige Joe Lindsley, die hij aanneemt als editor van een krant die hij in New York gekocht heeft. Door deze ooit onbelangrijke lokale krant te veranderen in een conservatieve nieuwsbron bereikt Roger zijn wraak op het Witte Huis van Obama door een verhaal naar buiten te brengen die het Congress tegen Obama's prioriteiten opzet. De wetenschap dat Fox News niet alleen het nieuws hoeft te melden, maar het ook maakt, geeft Roger energie.

7. 7. 2016

Wanneer Gretchen Carlsons rechtszaak openbaar wordt, schiet Roger in crisismode. Hij doet er alles aan om zijn carrière en zijn nalatenschap te redden. Uiteindelijk is dit niet genoeg. Roger wordt door Fox ontslagen. Zelf als hij alles heeft verloren overschaduwt zijn grootste prestatie hem - Donald Trump wint het presidentschap.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Helaas de vorige twee afleveringen op canvas gemist (zit in het buitenland met krakkemikkig internet, dus analoge TV is mijn enige houvast) maar ik ga dit zeker eens afkijken. Russell Crowe is onherkenbaar als Roger Ailes en geeft toch een performance die nergens gekunsteld of komisch voelt. Gaat onder de huid zitten. Merk wel dat ik 'moeilijke mannen' een beetje beu begin te raken, want zóóó interessant zijn ze niet. Ook de Trump-kritiek voelt hier en daar wat te voorspelbaar en te makkelijk.

scorsese

Uitstekende mini-serie over Roger Ailes die een nieuwe nieuwszender tot een groot succes weet te brengen. Ondanks dat dit een paar decennia beslaat, komt het als geheel nergens gehaast over (vooral omdat iedere aflevering zich op een bepaald periode concentreert). Een boeiend hoofdpersonage die meedogenloos is tegenover zijn werknemers. Goeie make-up en een sterke rol van Russell Crowe.

avatar van Paulus83

Paulus83

Russell Crowe is erg sterk in deze serie!