Mijn Series +

Le Comte de Monte Cristo (1998)

Alternatieve titel: The Count of Monte Cristo

Frankrijk / Duitsland / Italiƫ
Avontuur / Drama
Miniserie, 400 minuten

ontwikkeld door Jean-Pierre Guérin
met Gérard Depardieu, Ornella Muti en Jean Rochefort

Edmond Dantes is valselijk beschuldigd door enkele mannen die jaloers zijn op zijn geluk. Hij wordt tot levenslang veroordeeld en opgesloten in de gevangenis op het eiland Chateau d'If. Hij leert er een medegevangene kennen, de voor gek verklaarde abt Faria. Deze vertelt hem van een immense schat die ergens verborgen ligt op een eilandje. Hij geeft Edmond de ligging van het eiland. Wanneer de abt sterft, neemt Edmond de plaats van het lijk in en wordt hij in de lijkenzak in zee gegooid. Hij bevrijdt zich en zwemt naar land. Volgens de aanwijzingen vindt hij het eilandje en de schat. Edmond is nu verschrikkelijk rijk en verandert zijn identiteit in de Graaf van Monte Cristo. Hij maakt zijn opwachting bij de high society en wint hun vertrouwen. Hij heeft echter slechts één doel: wraak.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.