Mijn Series +

Knightfall - Seizoen 2 (2019)

Actie / Avontuur

ontwikkeld door Don Handfield en Richard Rayner
met Mark Hamill, Tom Cullen en Ed Stoppard

De Orde van de Tempeliers was een van de meest machtige, rijke en mysterieuze militaire ordes van de middeleeuwen, belast met het beschermen van het duurste christelijke reliek - de Heilige Graal - en het waarborgen van geheimen, die grote verwoesting mogelijk maken. Knightfall vertelt over de val, vervolging en banden op de brandstapel van de Tempeliers, zoals georkestreerd door paus Clemens V en Filips IV van Frankrijk op vrijdag, 13 oktober 1307. Centraal staat Tempelierleider Sir Landry, een moedige strijder ontmoedigd door falen van de Tempeliers in het Heilige Land, die nieuw leven wordt ingeblazen door het nieuws dat de Heilige Graal is opgedoken.

1. God's Executioners
  2. The Devil Inside
  3. Faith
  4. Equal before God
  5. Road to Chartres
  6. Blood Drenched Stone
  7. Death Awaits
  8. As I Breathe, I Trust the Cross
Blij dat er snel een seizoen 2 kwam. Ik vind hem wederom lekker wegkijken. Ik heb stiekem de hoop dat men een serie gaat maken over het ontstaan en de begin jaren van de Tempeliers. Helaas zal na 1307 het bestaan van de Tempeliers afnemen/verdwijnen. Neemt niet weg dat er nog een seizoen 3 zou kunnen komen. Deze zal waarschijnlijk niet bestaan uit de Tempeliers maar de individuen. Heerlijke deze gerne. Iets minder dan seizoen 1. Vandaar 4*

Ben ook blij dat er een tweede seizoen is gekomen en was ook weer vermakelijk. Alleen het einde rommelig dus vandaar geen 4 maar een 3,5.

Leuke rol van Hamill, hoop dat hij terug komt als er een derde seizoen komt.

avatar van horizons
Lol. Laat je Filip en de Nogaret van baard wisselen zodat niet zo opvalt Isabella een andere actrice is.

avatar van Septua
Net de eerste aflevering gezien. Groot fan van het eerste seizoen, maar de eerste aflevering belooft weinig goeds? Het voelt ineens enorm B aan.

Zou bijna denken dat het hele budget aan Mark Hamill weggegooid is. Leuk hoor, we weten dat de man tekenfilms inspreekt maar wat een belabberde personage. De stem die Mark Hamill opzet.. tenenkrommend.. Hoop dat ik er nog in kan groeien.

avatar van Septua
Ik kom hier toch deels op terug. De stem van Mark Hamill blijft slecht maar het personage zelf is wel leuk met de initiatives. Wat betreft het budget, zeker niet, naar mate het seizoen groeit wordt het groter en groter.

Bijzonder om te zien hoe de toon veranderd is, het Franse koninkrijk is zo duister in beeld gezet dat het mij bijna deed denken aan Game of Thrones. Verraad, onvertrouwen, alles om het doel te bereiken. Aflevering 7 was bijna te moeilijk om te kijken, constant het gevoel 'het zal toch niet', spannend!!

Maar dan het einde. Wat abrupt, de templars worden bevrijd, direct in het begin van de laatste aflevering. De mannen slaan op de vlucht door Parijs. Weten een boot te bemachtigen en de koning achter zich te laten... Maar INEENS, staat Landry in het paleis om de koning te doden. Hoe dan? Hoe kan zo een grote "misdadiger van de staat" ongezien, in zijn eentje notabene, het kasteel binnendringen om nog even de koning te doden... Dan was het logischer als Talus (Mark Hamill) in het kasteel stond, aangezien hij de enige was die achter bleef in Parijs.