• 8.985.424 stemmen

The Angry Video Game Nerd - Seizoen 11 (2017)

Alternatieve titels: The Angry Nintendo Nerd, AVGN

Ontwikkeld door: James D. Rolfe

Met: Mike Matei en James D. Rolfe

Datum van release: donderdag 23 maart 2017

Eerst uitgezonden op: Cinemassacre (Verenigde Staten)

Plot The Angry Video Game Nerd

Een fervent speler van klassieke computerspellen, bekend als "the nerd" of voor het gemak afgekort AVGN, neemt je mee terug in de tijd om je kennis te laten maken met de ergste video game-mislukkingen die hem in zijn jeugdjaren hebben getraumatiseerd. Hij bespreekt vanuit zijn hobbykelder per aflevering één of meerdere uitvoeringen per spel of per thema. Daarbij gebruikt hij pittig gekruide taal, consumeert hij alcohol om zijn frustraties de baas te kunnen zijn en vernielt hij het spelmateriaal op vindingrijke wijze wanneer hij de pijn niet meer kan verdragen.

Afleveringen Seizoen 11 (2017)

1. 1. Mighty Morphin Power Rangers

23 maart 2017 (20 minuten)

2. 2. Sonic the Hedgehog 2006

20 april 2017 (17 minuten)

3. 3. Planet of the Apes (Playstation)

4 juli 2017 (12 minuten)

4. 4. Game Boy Accessories

15 augustus 2017 (16 minuten)

5. 5. Treasure Master

20 september 2017 (10 minuten)

6. 6. Wrestling Games

4 oktober 2017 (12 minuten)

7. 7. Polybius

19 oktober 2017 (22 minuten)

8. 8. Robocop Games

19 november 2017 (14 minuten)

9. 9. Sonic 2006: Part 2

30 november 2017 (14 minuten)

10. 10. Charlie's Angels (GameCube)

6 december 2017 (10 minuten)

11. 11. Star Wars: Masters of Teras Kasi (PS1)

13 december 2017 (09 minuten)

12. 12. Lightspan Adventures (PS1)

22 december 2017 (16 minuten)

avatar van PEN15

PEN15

Er was nog iets dat ik heb vergeten met mijn krabbeltje bij AVGN seizoen 12: namelijk dat Rolfe ook reclame maakt in de beginminuten van zijn filmpjes, voor onder meer een VPN toepassing.

ooeeh.. It's like people only do things because they get paid.. and that's just really sad!!

James and Mike mondays was op zich een leuk idee en het was wat geweest als ze in al die afleveringen echt wat informatiefs/anekdotes te vertellen hadden. Dat ze daar Youtube views mee kunnen verdienen en er zelfs nog mensen moeten zijn die daarvan een dvd/blu-ray aanschaffen weten vast van gekheid niet wat ze met hun geld, en nog belangrijker:tijd, moeten doen.

Daardoor kijk ik alleen naar zijn AVGN videos, maar dat hobbelt echt steeds verder achteruit. Ik vind Sonic 06 een voorbeeld van hoe hij het niet moet doen. Veel geschreeuw, geen verrassingen, om de haverklap een onleuke grap maken hoe dat zich in het echt zou vertalen (gaat bijvoorbeeld in brandend vuur slapen), nauwelijks meer een leuke afsluiter gezien. Geweldige afleveringen zoals hij vroeger maakte zijn bijvoorbeeld het Halloweenfilmpje: voor de helft een review andere helft movie-parodie, met leuke verwijzingen naar ET en twee mini-reviews. Of bijvoorbeeld het Transformersfilmpje. Hij maakt daarin origineel bedachte grappen over Billy Mitchell's hot sauce, een geweldige onverwachte grap op het einde en hij speelt het spel ook nog uit zodat we alle levels kunnen zien, legt precies uit wat er vreselijk aan is.

Ik kan eigenlijk uit dit hele seizoen van gauw een aflevering per maand, geen enkele opnoemen die er voor mij tussenuit springt. Meeste zijn OK, andere vind ik teveel zinloos geschreeuw en geforceerd onleuke grapjes. Pepsiman is zijn enige echte leuke aflevering sinds lange tijd.

Toegevoegd: het schijnt dat Screenwave Media al een tijdje een samenwerkingsverband heeft met Rolfe en inspraak heeft op wat hij speelt. Naar verluidt schrijven die drie corpulente gasten die je in zijn rental videos ziet alle teksten, bewerken de videos en hebben de regie. Alleen de lange Earthbound-aflevering zou op eigen initiatief zijn gemaakt. Dit zou voor mij verklaren waarom ik de latere seizoenen steeds minder leuk begin te vinden en waarom zijn Cinemassacre website nauwelijks meer geupdated lijkt te worden. Dit is een vervelende ontdekking, maar de tekenen waren me al veel langer duidelijk. RIP AVGN.

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

Ik kan nog steeds goed genieten van vrijwel elke aflevering die hij levert. Zijn stijl blijft herkenbaar en zo nu en dan gewoon erg vermakelijk om iemand die halfgare meuk te zien spelen en bespreken waar ik zelf nooit mijn vingers aan zou branden.

Sonic 2006 vond ik persoonlijk een hoogtepuntje overigens. Hier zag ik alle elementen wel erg prettig samenkomen die deze show zo goed genietbaar maken voor mij.

Een bizar videospel, zoveel is vervolgens wel duidelijk.