Mijn Series +

Jumanji - Seizoen 1 (1996-1997)

Animatie / Avontuur

ontwikkeld door Richard Raynis en Everett Peck
met de stemmen van Bill Fagerbakke, Ashley Johnson en Debi Derryberry

Peter en Judy, broer en zus, verhuizen samen met hun tante Nora naar een nieuw huis. Op zolder vinden ze een buitengewoon bordspel genaamd Jumanji. Wanneer ze tijdens het spelen opgezogen worden door het spel, komen ze in de bizarre jungle van Jumanji terecht. Daar ontmoet het tweetal Alan Parrish, een verwilderde man. Ook hij kwam als kind in het spel terecht en kan Jumanji enkel verlaten wanneer hij een raadsel weet op te lossen. Naar dat antwoord zoekt Alan al vele jaren. Peter en Judy besluiten hem te helpen ontsnappen, maar Jumanji is hen altijd een stapje voor. Ondertussen moeten ze ook op de vlucht voor Van Pelt, een jager met slechte bedoelingen, en de vreemde wezens die de wereld van Jumanji bewonen.

1. The Price
  12. The Gift
  13. Truth or Consequently
avatar van Esteban
"Jumanji. The Animated Series" - Intro [High Quality] - YouTube

Die tekenstijl heb ik altijd kunnen waarderen, dat was eens iets helemaal anders. Al grote fan van de film, viel de animatie-versie ook in de smaak. Het énige jammere dat ik kan bedenken, is het feit dat de geheimen van de jungle plots een gezicht kregen. In mijn fantasie zag dat er allemaal heel anders uit. Toch vond ik deze invulling nog steeds pakken beter dan de meest recente live-action sequel, die behoorlijk fantasieloos was, zo'n flauwe interpretatie. De animatieserie is superieur aan 'Welcome to the Jungle', there, I said it.

Ik zou eigenlijk 3,25 willen geven.