• 8.985.830 stemmen

The Punisher - Seizoen 2 (2019)

Alternatieve titel: Marvel's The Punisher

Ontwikkeld door: Steve Lightfoot

Met: Jon Bernthal, Ben Barnes en Amber Rose Revah

Datum van release: vrijdag 18 januari 2019

• Disney+ Bekijk seizoen 2 via Disney+

Plot The Punisher

Frank Castle wordt achtervolgd en opgejaagd na de moord op zijn familie. Gaandeweg verandert hij in een alom gevreesde burgerwacht, die gebruik maakt van zeer dodelijke methodes om de misdaad te bestrijden. In de criminele onderwereld staat Castle bekend als "The Punisher", een verloren man met veel verdriet die voor niets en niemand uit de weg gaat.

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

1. 1. Roadhouse Blues

18 januari 2019 (1 uur)

Tijdens een rit door Michigan stopt Frank voor een biertje bij een café langs de weg. Maar het lukt hem altijd weer om in de problemen te komen.

2. 2. Fight or Flight

18 januari 2019 (55 minuten)

Frank en een onwillige Rachel slaan op de vlucht nu een gevaarlijke vijand hen achternazit. Ondertussen gaat Madani langs bij Russo, die hierop niet zit te wachten.

3. 3. Trouble the Water

18 januari 2019 (51 minuten)

Terwijl het verleden van Pilgrim in beeld komt, worden Frank en Rachel opgepakt door de politie. In de cel zijn ze echter allesbehalve veilig.

4. 4. Scar Tissue

18 januari 2019 (58 minuten)

Rachel denkt terug aan de avond waarop alles anders werd, en vertelt Frank de waarheid over haar naam. Russo ontmoet iemand uit zijn jeugd.

5. 5. One-Eyed Jacks

18 januari 2019 (51 minuten)

Volgens de filosofie van Frank is het geen valstrik als je weet wat er gaat komen. Madani geeft zich bloot en Pilgrim wil een verdorven land bezoeken.

6. 6. Nakazat

18 januari 2019 (57 minuten)

Amy (voorheen Rachel) ontwikkelt foto's die op een samenzwering wijzen. Russo leest zijn eigen rapport. Madani's verhaal over Russo komt onder vuur te liggen.

7. 7. One Bad Day

18 januari 2019 (52 minuten)

Madani's pogingen om Pilgrim te identificeren lopen op niets uit. Russo en zijn team brengen hun plan in praktijk. Frank komt iemand van vroeger tegen.

8. 8. My Brother's Keeper

18 januari 2019 (49 minuten)

Russo heeft pijnlijke herinneringen. Frank is zo gefrustreerd dat zijn naaste omgeving er bang van wordt. Madani ontvangt een bezoeker die een waarschuwing geeft.

9. 9. Flustercluck

18 januari 2019 (58 minuten)

Door een hoge beloning wordt de Punisher achtervolgd door het grootste tuig in New York. Amy vraagt een andere oplichter om hulp. Russo en Krista denken aan de toekomst.

10. 10. The Dark Hearts of Men

18 januari 2019 (47 minuten)

Madani en Krista overleggen wie moet worden gered. Frank bereidt zich voor op de bestorming van Russo's territorium. Na een ontmoeting vervalt Pilgrim in oude gewoonten.

11. 11. The Abyss

18 januari 2019 (55 minuten)

Amy haast zich om Frank te beschermen, die weerloos in een ziekenhuis ligt. Pilgrim ontvangt vreselijk nieuws en Karen Page vraagt om een gunst.

12. 12. Collision Course

18 januari 2019 (50 minuten)

Mahoney en Frank beginnen aan een rit die ze niet snel zullen vergeten. Amy maakt een entree, Russo laat zich uitbetalen en Madani vertelt de waarheid aan Krista.

13. 13. The Whirlwind

18 januari 2019 (58 minuten)

Frank, Pilgrim, Madani, Russo, Amy, Curt en de familie Schultz. In deze explosieve slotaflevering van het tweede seizoen vliegen de kogels hen om de oren.

Vanaf 18 januari terug op Netflix!

legian

De trailer ziet er strak uit, heb hier veel zin in. Hopelijk sluiten ze het een beetje mooi af zodat de komende cancellation niet zo zuur is als bij Daredevil.

Daan258

Hier heb ik een partij zin in.

Dat kroeggevecht in aflevering 1, wow

Ben halverwege. Wat is dit bij vlagen extreem bruut en gaaf. Daarnaast een goede mix tussen de persoon en de moordmachine die de hoofdrol speelt. Heel sterk.

Bijzonder sterk, inhoudelijk ook net wat boeiender vergeleken met seizoen 1. Gister alweer de laatste afleveringen erdoor gejaagd. Dit kijkt echt heel lekker weg door de mix tussen het onderhoudende verhaal, de uitdieping van de mens Frank Castle en extreem bruut, bloederig geweld. Dit wist me 13 afleveringen lang weer erg te boeien. Laten we wel eerlijk zijn, bijna iedereen kijkt dit om te genieten van Frank Castle die zijn vijanden op snoeiharde wijze vermoord. Het werkt gewoon. De genietende sadist komt gewoon af en toe in jou als kijker vrij als hij er weer een paar ongenadig hard sloopt. Jon Bernthal doet het ook gewoon erg goed. Hij heeft een imposant lichaam, een stoere stem en straalt uit dat je met hem niet hoeft te fucken. En zo is het ook gewoon. Sterk slot van het verhaal ook. Laat dit alsjeblieft niet het einde zijn en kondig gewoon seizoen 3 snel aan!

avatar van richiedoom

richiedoom

Ben nu 4 afleveringen onderweg en het is inderdaad weer lekker bruut en het kijkt lekker weg! Ik vind het echter toch een beetje vergezocht hoe mr. Castle in aflevering 1 weer 'heel toevallig' op de verkeerde tijd en op de verkeerde plaats is en daardoor in de problemen komt...

Maar goed, heel zwaar til ik er niet aan want het kijkt heerlijk weg!

legian

Waar de andere Marvel series hun problemen kenden met het tweede seizoen doet The Punisher het zonder problemen. Een uitstekend seizoen wat zowel in toon als verhaal prima doorgaat op het vorige seizoen. Vond de opening zelf een van de sterkste momenten. Hoe hard hij ook probeert om zo normaal mogelijk te doen komt hij toch altijd weer terug in zijn Punisher rol. Waarvan hij later aangeeft dat ook is wie hij is. En of het geheel toevallig is betwijfel ik. In het vorige seizoen zocht hij de confrontatie ook altijd op en dat doet hij hier ook weer. Waarschijnlijk dat hij onbewust de dingen opzoekt.

Ook Billy wist weer te vermaken, hoewel ik zijn gezicht een stuk erger verwacht had. Vond het mooi om te zien hoe zijn verhaal doorgezet wordt. Waarbij zowel kenmerken van zijn vorige leven evenals zijn tijd uit het leger voorbij komen wat voor onbegrip en tweestrijd zorgt. Zijn einde voelde dan ook best hard, hoewel zwaar verdiend heb ik ergens toch een vorm van sympathie voor die man gekregen.

Van mij mogen ze het hierbij laten, het is zo een mooi afgerond verhaal. Vervolgen zullen eerder in herhaling vallen. Wat ze wel mogen doen is hem weer eens met DareDevil in contact brengen. Kunnen ze mooi inhaken op zijn laatste woorden tegen Matt:

"See you around Red"

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2091 stemmen

Echt weer genieten dit. Helaas nog maar een stuk of vier afleveringen te gaan.

avatar van richiedoom

richiedoom

Net afgekeken. Waar ik seizoen 1 echt heel vet vond, viel dit seizoen me echt behoorlijk tegen! Het keek alsnog wel lekker weg en het vermaakte, maar toch...

Vooral het verhaal vind ik een slap zooitje, een hoop onlogische gebeurtenissen en het ergst van alles: de nieuwe sidekick van the punisher! Ik ben toch zeker niet de enige die dat meisje focking irritant vond? Mijn hemel wat een vreselijke toevoeging was dat!

En de main villain, Billy Russo, koopt mooie blauwe bloemetjes voor zijn meisje? Toen pleurde ik van de bank, wauw!

avatar van 606

606

Josh Stewart, nice dat is een goede acteur

avatar van renzoroy_mm

Zojuist helaas gecancelled samen met Jessica Jones

Daan258

Zag het vanmiddag ook voorbij komen, zo zonde dit

Dit is echt zwaar kut. Een serie met zoveel potentie. Met zo'n geweldig hoofdpersoon. Zoveel middelmatige series die doorgaan en deze stopt er dan mee...

avatar van renzoroy_mm

aburefan.

Ja, komt omdat Disney een eigen dienst gaat beginnen. Disney+

En Marvel is van Disney... dus helaas seizoen 3 van Jessica Jones komt nog wel, maar dan is het klaar. Dan heeft Netflix nog 2 jaar de rechten.... Kan zijn dat ze daarna naar Disney+ verhuizen.... of dat hun zelf nieuwe series gaan maken van die personages.

The Oceanic Six schreef:

ik ben allang blij dat ze hier er toch wel een gesloten geheel van gemaakt hebben. Terwijl de rest een gigantisch deur open laat staan voor het vervolg. Dat stoort nog het meest, er is geen afsluiting bij de series.

Ik zie Disney+ deze trouwens niet zo snel vervolgen. Verwacht dat ze een of andere vage reboot gaan doen in de toekomst. En dat die dan kindvriendelijk moeten zijn en net zo simpel worden als de films. Vond dit juist een verademing binnen de Marvel films/series.

Als ik de nieuws berichten moet geloven trouwens heeft Disney helemaal geen invloed gehad in het cancelen van de series. Netflix zou het zelf besloten hebben...

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

Was seizoen 1 al wat vergezocht af en toe maar erg leuk om te zien, zo is seizoen 2 echt over the top, zo gigantisch overdreven en onwerkelijk dat het vervelend wordt om te zien. 1000 keer pets krijgen met metalen voorwerpen en de volgende dag weer fris en fruitig rond lopen. Billy die door 3 kogels geraakt worden en het lang genoeg overleefd de hele stad door te lopen, maar zo 2 voorbeelden Los daarvan is ook het verhaal flinterdun. Helaas dit viel me tegen.

Sportschool scene: HOOYAH!

“They laugh at the law. The rich ones who buy it and twist it to their whims. The other ones, who have nothing to lose, who don't care about themselves, or other people. All the ones who think they're above the law, or outside it, or beyond it. They know all the law is good for is to keep good people in line. And they all laugh. They laugh at the law. But they don't laugh at me.”

Wat kan ik na het eerste 'sterke' seizoen over het tweede seizoen zeggen? Laat ik beginnen met dat ik baal! Ik baal enorm! Ik baal als een stekker! Waarom? Waarom heb ik seizoen twee zo snel afgerond? Ik merk dat ik vanaf gister in een zwart gat ben gevallen. Voor het slapen gaan geen aflevering(en) van The Punisher meer. Is dit voor even of voor altijd? Ik zie het niet meer zitten. Hef die cancelling op Netflix. Denk aan jullie leden!

In het begin was ik sceptisch over John Pilgrim. Wel vaker gezien dat een man van God de ongelovigen een lesje komt leren. Maar in dit geval werkte het. Josh Stewart zet naar mijn mening een zeer strakke rol neer. De rest van de cast kan je ook kort over zijn. Alles loopt op rolletjes en past als een mooie puzzel in elkaar.

Nou! Daar gaan we!

HALVE TAMME. schreef:
Jon Bernthal als The Punisher, een zeer goede keuze als je het mij vraagt.

En of het een goede keuze is geweest. Jon Bernthal is The Punisher en blijft de The Punisher voor mij. Wat is die kerel als The Punisher in zijn element zeg! Kippenvel! Actie/gevechtscenes heeft Bernthal onder de knie natuurlijk. Maar wat ik nog mooier vond om te zien is dat Bernthal ook Drama aankan. Als ik er zo over nadenk wist ik dat eigenlijk al. Denk maar aan de film Fury (2014). Zodra hij als Frank Castle/The Punisher over zijn gezin begint en je ziet zijn gezicht vertrekken. WOW! Wederom kippenvel. Bernthal 'The Punisher'. Als acteur zijne heb je mijn respect.

The Punisher is en toffe rol! The Punisher is een uitstekende serie! Ik heb het bij seizoen één al gezegd, sorry, ik kan het niet laten. The Punisher, The Punisher, The Punisher: HOOYAH!

Vier solide sterren van mijn kant voor 'The Punisher - Seizoen 2 (2019)'.

avatar van WB

WB

Dit seizoen was beduidend minder dan het eerste seizoen. Ondanks dat het 'overall' prima wegkeek, had ik bij enkele afleveringen wel de neiging andere dingen tussendoor te doen. Niet altijd even boeiend. De vecht- en actiescènes daarentegen zijn wel altijd prima om te zien, ook al zit je zo nu en dan naar een paar 'Terminators' te kijken, die wel héél véél kunnen incasseren. Al met al prima serie.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2091 stemmen

Heerlijk seizoen weer! De lijn is goed doorgetrokken na het geweldige eerste seizoen. Het is ietsje minder, vooral wat betreft memorabele momentjes en soms té overdreven. Ik bedoel, tekeer gaan tegen de Russische Vory maffia en dan ook nog zonder consequenties maar alsnog is het ijzersterk.

Vooral omdat alles in de serie zo goed gedoseerd is. Strakke actie, maar niet te veel. Strakke editing, maar niet te vaak. Strakke personages (Pilgrim met z’n hoge stemmetje), maar geen over kill daarvan. Strakke muziek, maar ook genoeg stilte. Idem voor de verhaallijntjes en traumatische achtergronden, maar niet té pretentieus en sentimenteel. Zo zie ik ze graag.

Daan258

Ook dit 2e seizoen was zeker weer goed genieten. Helaas wel gelijk het laatste seizoen

Jon Bernthal was weer geweldig als The Punisher. Ook erg tof dat Josh Stewart toegevoegd is aan de cast.

Heel wat harde en gave actie, prima verhaal en goed acteerwerk. Wat ik wel net als bij het eerste seizoen vond is dat er een aantal episodes zijn die niet altijd even vermakelijk zijn, soms wat langdradig.

Ontzettend zonde dat dit soort series allemaal gecanceld worden. Ik had nog wel wat seizoenen zien willen komen.

Verder is dit 2e seizoen zeker wel een 3,5

avatar van cor1946

cor1946

Het zelfde gedoe als in serie 1. Lekker ruw dat wel net als Rambo.

avatar van cor1946

cor1946

Laatste seizoen soms langdradig maar de acties maakte veel goed.