• 8.985.869 stemmen

Death in Paradise - Seizoen 1 (2011)

Show titel: Death in Paradise

Ontwikkeld door: Robert Thorogood

Met: Ben Miller, Sara Martins en Danny John-Jules

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Frankrijk

Datum van release: dinsdag 25 oktober 2011

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• tv Aflevering 1 - vandaag om 18:00 uur op BBC First

Plot Death in Paradise

Onmogelijke moorden op een prachtig Caribisch eiland. Rechercheur Richard Poole is de perfecte man om ze op te lossen, als hij alleen niet zo'n hekel had gehad aan zon, zee en zand. Wanneer Richard naar Saint-Marie op het kleine eiland Martinique wordt gestuurd om een mysterieuze moord op te lossen, voelt hij zich helemaal niet op zijn plek.

Afleveringen Seizoen 1 (2011)

1. 1. Arriving in Paradise

25 oktober 2011 (1 uur)

Een verhaal over een typisch Engels agent die geplaatst wordt, of eigenlijk misplaatst wordt, op het Caribische eiland Saint-Marie. Voor iemand anders zou het paradijs zijn, maar voor Detective Inspector Richard Poole niet! Richard is totaal niet geschikt voor de Caribische manier van leven: hij heeft een hekel aan de zon, zee en zand en is niet gewend aan de lokale manier van wetshandhaving. Maar hij is een briljante rechercheur wiens eerste zaak op het eiland het onderzoek naar de moord op een Britse agent is.

2. 2. Wicked Wedding Night

1 november 2011 (1 uur)

Met tegenzin blijft detective inspector Richard Poole op het Caribische eiland Saint Marie. Hij en zijn team gaan op onderzoek als op dit prachtige eiland een bruidje op haar trouwdag vermoord wordt.

3. 3. Predicting Murder

8 november 2011 (1 uur)

Een oude spirituele dame voorspelt haar eigen dood en geeft zelfs een beschrijving van de moordenaar. Inspecteur Richard Poole weet niet zo goed wat hij hiervan denken moet. Hij moet in elk geval zijn team overtuigen dat dit niets met boze geesten te maken heeft.

4. 4. Missing a Body?

15 november 2011 (1 uur)

Inspecteur Richard Poole en zijn team proberen te achterhalen wat er precies gebeurd is op het prachtige eiland Saint-Marie als een vrouw de moord op haar man bekent. Zijn lichaam is echter niet op het strand waar ze het heeft achtergelaten. Richard voelt sympathie voor deze vrouw en probeert zijn geest helder te houden.

5. 5. Spot the Difference

22 november 2011 (1 uur)

Terwijl inspecteur Richard Poole een misdadiger per boot naar Saint Marie vervoert, vindt er een aanslag plaats. Samen met zijn team moet hij proberen dit mysterie op te lossen. Zijn team probeert ondertussen ook nog een verjaardagsfeestje voor hem te regelen, maar daar wil hij absoluut niets van weten.

6. 6. An Unhelpful Aid

29 november 2011 (1 uur)

Richard is geveld door een tropische ziekte, Camille is naar Parijs dus zullen Dwayne en Fidel de dood van een duiker moeten onderzoeken. Ze krijgen onverwacht hulp uit Engeland, maar of ze daar nou zo blij mee moeten zijn.

7. 7. Music of Murder

6 december 2011 (1 uur)

Het is carnaval op Saint-Marie, maar het is niet alleen vrolijk en gezellig. Inspecteur Richard Poole ervaart de donkere kant van showbusiness als tijdens zijn comeback-concert een bekende zanger dood wordt gevonden.

8. 8. Amongst Us

13 december 2011 (1 uur)

Dwayne raakt betrokken bij een moordonderzoek als een jonge vrouw dood in haar bed wordt gevonden. Inspecteur Richard Poole mag zijn oude functie in Londen weer vervullen, maar voor hij vertrekt wil hij eerst deze zaak oplossen.

avatar van Panoramix

Panoramix

Erg leuke serie! Een vrolijke combinatie tussen originele detectiveverhalen en flauwe Britse humor. Sara Martins is niet de beste actrice maar dat wordt gecompenseerd door Miller die perfect gecast is als Richard Poole. Ik ga serie 2 ook zeker aanschaffen

avatar van lang pee

lang pee

De 2 die ik geef, is voor het prachtige Guadaloupe, maar ja het zal eerder gemaakt zijn voor mijn en alle oma'. De verhalen zijn flinterdun en het acteren is echt afschuwelijk, maar ja voor ieder wat wils he...