Mijn Series +

I Am the Night (2019)

Drama / Mystery
Miniserie, 303 minuten

ontwikkeld door Patty Jenkins, Chris Pine, Sam Sheridan, Michael Sugar en Carl Franklin
met Chris Pine, India Eisley en Jefferson Mays

I Am the Night vertelt het aangrijpende verhaal van Fauna Hodol, een tienermeisje dat weggegeven is bij haar geboorte en opgroeit in de buurt van Reno, Nevada. Fauna heeft er min of meer vrede mee dat ze niet weet waar ze vandaan komt, tot ze op een dag een grote ontdekking doet. Wanner ze haar verleden verder onderzoekt, ontmoet ze een geruïneerde verslaggever, die zijn vorige klus nog niet kan vergeten. Samen volgen ze een duister pad om meer over Fauna's verleden te weten te komen en mogelijk de meeste beruchte onopgeloste moordzaak te ontrafelen.

1. Pilot
  2. Phenomenon of Interference
  3. Dark Flower
  4. Matador
  5. Aloha
  6. Queen's Gambit, Accepted
avatar van brawljeff
I Am the Night, geregisseerd door Patty Jenkins (Monster, Wonder Woman), is vanaf 28 januari te zien op TNT. Er is nog geen Nederlandse uitzenddatum bekend.

avatar van DionneDarko
Oeh even in de gaten houden, dit lijkt me wel wat...

avatar van renzoroy
DionneDarko.

Net de pilot gekeken en het is zeker de moeite waard

avatar van MikeyV
1e aflevering smaakte naar meer, 2e aflevering was moeilijk door te komen, 3e aflevering na een kwartiertje afgezet. Erg traag en langdradig gefilmd. Even op de reservebank gezet.

avatar van AniSter
Boeiend verhaal van het begin tot..... 10 min. vóór het einde. Dat had ik liever anders gezien dan het geneuzel waar deze serie mee afgesloten werd. Ik vond dat er een paar sterke rollen werden neergezet, m.n. die akelige George. Ook was de muziek bij enkele scenes erg goed. Kortom: van genoten.

avatar van james_cameron
Niet helemaal geslaagde miniserie over de beruchte Black Dahlia-moordzaak in het Los Angeles van de vroege jaren '60. Het tempo ligt laag, de plot legt de focus teveel op randzaken en het wil maar niet echt spannend worden. Pluspunten zijn er gelukkig ook: India Eisley en Chris Pine zijn beiden erg goed, de sfeer van die tijd is erg mooi getroffen, het camerawerk is prachtig en de gebeurtenissen zijn net boeiend genoeg om de aandacht er bij te houden.