Mijn Series +

Drama / Avontuur
Miniserie, 540 minuten

ontwikkeld door James Clavell
met Richard Chamberlain, Toshiro Mifune en Yoko Shimada

In 1600 lijdt de Engelse stuurman John Blackthorne schipbreuk op de kust van Japan. Hij wordt gezien als ongeciviliseerde barbaar, maar de lokale daimio is geïnteresseerd in hem en geeft instructies hem goed te behandelen. Het probleem is echter dat Blackthorne enkel via de katholieke Portugezen - die pogen Japan te bekeren - met de Japanners kan communiceren, terwijl dat nu juist de vijanden van het protestantse Engeland zijn. Er heersen echter ook spanningen tussen de daimio, en bij een naderende oorlog zou Blackthornes kennis van de zeevaart en de meegebrachte musketten van doorslaggevend belang kunnen zijn. Al snel wordt hij een pion in een complex machtsspel. Gebaseerd op de gelijknamige roman van James Clavell.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
avatar van Baggerman
Toshiro Mifune! Geweldige serie. Zou ik nog eens moeten herzien, maar als kind maakte het levend koken van mensen wel indruk!