ad
  • 8.149.188 stemmen

Apocalypse: La 2ème Guerre Mondiale (2009)

Show titel: Apocalypse: La 2ème Guerre Mondiale

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 6

Datum van release: dinsdag 8 september 2009

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Apocalypse: La 2ème Guerre Mondiale

Afleveringen Seizoen 1 (2009)

1. 1. L'Agression

Hitler grijpt de macht in Duitsland en begint zijn verovering van Europa met invasies in Oostenrijk, Tsjechoslowakije en Polen.

2. 2. L'Écrasement

Hitler begint zijn blitzkrieg als het Duitse leger België, Nederland en Frankrijk binnenvalt; Mussolini verklaart de oorlog eveneens aan Frankrijk.

3. 3. Le Choc

Hitler brengt zijn blitzkrieg naar Rusland terwijl de oorlog op zee en in de woestijn voortwoedt; de Amerikanen verklaren de oorlog na de aanval op Pearl Harbor.

4. 4. L'embrasement

Op 7 december 1941, door president Roosevelt uitgeroepen tot 'de dag van de schande', werd de Amerikaanse vloot in Pearl Harbor bijna volledig vernietigd door Japan.

5. 5. L'Étau

Twee eeuwige vijanden slachten elkaar af tijdens de slag om Stalingrad, de opstand in het getto van Warschau wordt beëindigd en Rommel wordt verslagen in Noord-Afrika.

6. 6. L'Énfer

De geallieerden worden geconfronteerd met een vijand die weigert zich over te geven en beseffen dat ze de Duitse en Japanse overal moeten verslaan.

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

wat mij betreft veruit de beste docu over de 2e wereldoorlog.

rauw en puur, dat er gebruikt wordt gemaakt van amateur opnames door gewone burgers maakt dit zo sterk, die opnames zouden gemaakt kunnen zijn door jou of mijn grootouders.

het is eigenlijk alsof je er zelf bij bent.

avatar van NRT

NRT

hilversum3 schreef:

wat mij betreft veruit de beste docu over de 2e wereldoorlog.

het is eigenlijk alsof je er zelf bij bent.

Dit is inderdaad het beste van het beste. Heb al veel documentaires over WOII gezien, maar dit is echt knap door de ingekleurde beelden. Het gaat ook niet alleen over de veldslagen, maar ook over het kleine en grote dagelijkse leed van gewone soldaten en mensen.