• 8.985.445 stemmen

Mayans M.C. - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Mayans M.C.

Ontwikkeld door: Kurt Sutter en Elgin James

Met: J. D. Pardo, Emilio Rivera en Edward James Olmos

Datum van release: dinsdag 4 september 2018

Eerst uitgezonden op: FX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 1 via Disney+

Plot Mayans M.C.

In de nasleep van de gebeurtenissen uit 'Sons of Anarchy' volgen we de strubbelingen van Ezekiel “EZ” Reyes, een prospect van de Mayans motorclub aan de grens van Californië/Mexico. EZ is zoon van Latijns-Amerikaanse ouders wiens Amerikaanse droom aan diggelen werd geslagen door een kartel. Vastbesloten om wraak te nemen wordt EZ meegezogen in een wereld die hij niet voor ogen had gezien en vooral, een wereld waaruit hij niet kan ontsnappen.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Perro/Oc.

4 september 2018 (1 uur en 09 minuten)

Het lot van EZ is nog niet bekend wanneer de motorclub en het kartel een gemeenschappelijke tegenstander delen.

2. 2. Escorpion/Dzec

11 september 2018 (56 minuten)

De Mayans kloppen aan bij een lokale crew op zoek naar antwoorden. De Galindo ten noorden en zuiden van de grens clashen met elkaar.

3. 3. Búho/Muwan

18 september 2018 (54 minuten)

De allianties van de Mayans worden op de proef gesteld. De familie Galindo gebruikt onconventionele methodes.

4. 4. Bat/Zotz

25 september 2018 (1 uur en 01 minuut)

Er is een nieuwe dreiging in Santo Padre die voor de Mayans nieuwe hindernissen, maar tevens ook kansen betekent.

5. 5. Uch/Opossum

2 oktober 2018 (1 uur en 06 minuten)

Een nieuwe deal vereist een gevaarlijke gunst in Santa Madre.

6. 6. Gato/Mis

9 oktober 2018 (53 minuten)

EZ toont zijn meerwaarde als groentje, terwijl aan beide kanten van de grens omgegaan moet worden met de harde realiteit.

7. 7. Cucaracha/K'uruch

16 oktober 2018 (1 uur en 04 minuten)

Er worden nieuwe geheimen aan het licht gebracht waardoor de motorclub zich in een benarde situatie bevindt.

8. 8. Rata/Ch’o

23 oktober 2018 (1 uur en 04 minuten)

Het verleden van EZ blijft hem achtervolgen, terwijl de gruwelijkheden in het heden hem een nieuw perspectief bieden.

9. 9. Serpiente/Chikchan

30 oktober 2018 (1 uur en 11 minuten)

De alliantie van de familie Reyes is niet langer intact en de Galindo's besluiten hun verliezen te beperken.

10. 10. Cuervo/Tz'ikb'uul

6 november 2018 (58 minuten)

De club heeft iets te vieren, maar het blijft een onzekere toekomst wanneer grote veranderingen zich aandienen.

Mayans M.C. is het vervolg op 'Sons of Anarchy'. In Amerika vanaf 4 september te zien op FX!

avatar van renzoroy_mm

net de pilot gezien. tot nu toe lijkt het meer de mexicaanse versie van de originele SOA...., nog niet echt onder de indruk (wat ik bij de pilot van SOA wel was). Denk dat ik liever de oorspronkelijk geplande prequel over het ontstaan van de Sons of Anarchy in de sixties had gezien....

Die laatste gaat eveneens door, toch? Kurt Sutter liet dat enigszins verstaan.

avatar van renzoroy_mm

Ja dat gaat of een miniserie van 10 eps worden, of 2 seizoenen van 8 eps. Voor de rest is er nog geen releasedatum o.i.d. bekend. Zou dan om de 1e 9 leden en tevens oprichters van Sons of anarchy gaan, maar of het ooit gaat komen is nog afwachten.

avatar van NRT

NRT

Eerste aflevering gezien en dit haalt voorlopig helemaal niet het niveau van Sons of Anarchy. Wel leuk om oude personages uit SOA terug te zien.