Series / Overige series en seizoenen / Op zoek naar een serie

avatar van Donkerwoud

Is dat ook niet HBO? Maar thanks, dit ziet er zeker ook goed uit!

avatar van ZAP!
Vinyl bevat wel aardig wat
Donkerwoud schreef:
seks, geweld
en
Donkerwoud schreef:
nare dingen
, anders had ik die ook wel genoemd.

Een jeugdserie uit de jaren '90 of jaren '00. Het ging over een blond meisje en een donkere jongen die op de middelbare school zaten, en op een dag kreeg het meisje een soort radioactief spul over zich heen en daarna was ze heel sterk en kon veranderen in een soort slijm waarmee ze zich snel en ongezien kon verplaatsen. Zo herinner ik het me tenminste.

avatar van ZAP!
Dit lijkt er wat op, maar is wel erg recent: Cloak & Dagger.

-edit- Deze lijkt er meer op: The Secret World of Alex Mack - Seizoen 1 (1994-1995).

The secret world of Alex Mack, dat is 'm!
Bedankt!

Graag gedaan.

Geralt of rivia
Zoek een leuke serie ben 14 jaar. heb game of thrones en stranger things gezien .en the shannara chronichles zoek nog een leuke serie groet geralt of rivia

Bij Overig > Algemeen > Ik zoek een serie:

Weet niet of dit topic al bestaat, mocht dat zo zijn, verplaats mijn bericht dan maar naar waar het hoort.
Goed, ik zoek dus een serie.
Het is een serie die ik zag op een kinderzender (Nickolodeon of Disney XD of Disney channel).
Het gaat over mythologische figuurtjes. Er komen twee zusters in voor, de ene zus is het vrijgevochten type en vecht graag, de andere zus is meer huishoudelijk aangelegd. Hun vader is een tovenaar.
De held van het verhaal is een leeftijdgenoot van de twee zussen en is een soort uitverkorene om het kwaad te bestrijden. Zijn beste vriend is een reusachtige trol. Deze trol blijkt in een van de afleveringen helemaal 'verliefd' te zijn op een gewone vlieg. De held is jaloers en voelt zich gepasseerd maar wanneer dit vliegje zijn leven redt, zijn zij ook voortaan vrienden voor het leven.

Van een andere aflevering herinner ik me nog dat de twee zussen een verjaardag vieren en vol spanning wachten wat hun kado's zijn die ze van de 'held' krijgen. Ze komen in een soort lus terecht waardoor ze steeds hetzelfde beleven.
Uiteindelijk valt het kwartje bij de held en kan hij de lus doorbreken en ook nog eens de twee zussen verrassen met leuke cadeau's. in plaats van de zelfde troep die ze al jaren kregen van hem.

Het is een 3D-animatie serie, en ik hoop dat iemand hier weet wat ik bedoel.
Alvast bedankt.

Ik herinner me een Nederlandse jeugdserie van eind jaren 80 begin jaren 90 over recht en onrecht, ik vermoed van de NCRV maar kan niet op de titel komen. Het leek qua opzet op een combinatie tussen Mijn Idee en twaalf steden 13 ongelukken. Dus een op waarheid gebaseerd verhaal maar begrijpelijk voor jong publiek. Elke aflevering begon met een meisje van een jaar of 13-14 dat naar haar opa fietste. Opa vertelde dan een verhaal over een misdrijf of een misstand. Ik herinner me 1 aflevering met Kees Coolen, die een oplichter speelde die bij een vrouw aanbelde en net deed of hij insuline nodig had. Hij stuurde vrouw naar de apotheek met een vals recept en toen ze terugkwam was haar huis leeggeroofd. De titelsong die op het eind altijd klonk begon met als iedereen was zoals jij dan bestond er geen wet. De zanger's stem klonk mij als die van Bram Vermeulen in de oren. Zowel bij Kees Coolen als bij Bram Vermeulen hun imdbpagina kon ik het niet vinden maar dat zegt niet alles want bij Bram Vermeulen staat kinderen van waterland ook niet terwijl hij daar weldegelijk de titelsong van zong. Weet iemand welke serie ik bedoel?