Series / Overige series en seizoenen / Op zoek naar een serie

avatar van brawljeff
Iedereen herinnert zich wel films en series van vroeger, maar kan maar niet achter de naam komen. In dit topic kan je proberen de serie zo uitgebreid mogelijk te beschrijven, zodat andere users je kunnen helpen met het vinden van deze serie. Naar deze series ben ik zelf op zoek:

De eerst serie die ik me vaag herinner, was een serie over dinosaurussen. Er ging een man terug naar de prehistorie door middel van een tijdreis-portaal. Vervolgens ving hij iedere aflevering een dinosaurus, die hij mee terug naar het heden bracht. Hier werden alle dino's in een soort dierentuin gestopt. Iemand enig idee welke serie dit is?

De tweede serie was een animatieserie op FoxKids. Het enige wat ik mij nog herinner, is een donker jongetje met zijn vader op een groene, vliegende locomotief.

Succes en wie weet hebben jullie ook nog hulp nodig met het vinden van een serie.

avatar van brawljeff
jordandejong aah ja dankjewel! Nu begint helaas het irritante intro-muziekje ook terug te komen.

avatar van jordandejong
brawljeff schreef:
Ha, die intro is inderdaad wel héél fout.

avatar van brawljeff
En ook bedankt voor Prehistoric Park! Is vrij weinig over te vinden.

avatar van roxpandabeer
Ik zag vroeger een kinder serie / tekenfilm serie. Het ging over een gfrankenstein figuur en hij had een skelet hondje als vriend die ook kon praten. Dr kwamen ook andere personages in maar die kan ik me niet heel goed meer herinneren. Ze woonden in transylvanie in een kasteel als ik het me goed herinner. Het kwam altijd op Nederland 3 rond begin 2000. Het was niet Hotel Transylvanie. Meer info heb ik zo niet.

avatar van Telamon
Ik ben op zoek naar de naam van een jeugdserie die ergens midden jaren '80 in de middag op tv (zaterdag?) was te zien. De serie speelt zich af in de middeleeuwen: ridders, zwaardgevechten, kale landschappen, ruïnes, kastelen (schotland oid?). Met name het kille en kale herinner ik me nog. Alsof er een eenzame ridder op zoek was in de kale Schotse hooglanden.

(Ivanhoe is het niet)

Als ik zoek via Google komt de sfeer van Highlander het meest dicht in de buurt.

Dit sfeertje:

Iemand een idee?

avatar van Telamon

Nee, die kom je direct tegen bij t googelen.

HALVE TAMME. (moderator)

Succes met jouw verdere zoektocht .

avatar van renzoroy
misschien kan je het hier vinden? http://www.tv.com

avatar van Baggerman
Telamon schreef:

Iemand een idee?

Wellicht deze film (ook als serie uitgezonden): Bröderna Lejonhjärta. Of de serie Robin of Sherwood of Crossbow.

Goeiedag, Ik ben ook op zoek naar een serie die ik tegen kwam door middel van een fout in mijn Serie box ik wou genius kijken en kreeg een heel andere serie te zien.

De serie ging als volgt, een chirurg wordt aangenomen in een zeer futuristische ziekenhuis en hier voert hij een operatie uit op een harttumor die hij succesvol verwijderd maar tegelijk zowel dus de vrouw red als de baby van de vrouw (zwanger). ook ligt er een jong meisje in coma waarmee ze gaan communiceren via een brain wave apparaat dit is ook succesvol. Iemand enig idee waar ik het misschien over heb ??? Heb heel google al afgezocht maar kan helaas niks vinden

avatar van ZAP!
Ik zoek een Duitse serie waarbij de camera voorop een trein werd geplaatst en de kijker niets anders te zien kreeg dan dat uitzicht. Rail Away in het kwadraat, zeg maar. Was altijd aan het einde van de (zaterdag?)nacht te zien om een uur of 4 tot 5, geloof ik.

P.s. Centuryeagle233 - Saving Hope (TV Series 2012– ) - IMDb misschien?

jakkepoes
ZAP! schreef:

P.s. Centuryeagle233 - Saving Hope (TV Series 2012– ) - IMDb misschien?

Denk dat het deze is: Die schönsten Bahnstrecken Deutschlands – fernsehserien.de

werd in de nacht uitgezonden in ieder geval

avatar van ZAP!
Ja, dat moet het zijn. Zie ook YouTube. Te gek, bedankt!

-edit- nu nog zien dat ik dit toegevoegd krijg...

jakkepoes
Ik ben opsporingsambtenaar en vind alles en iedereen lol.

HALVE TAMME. (moderator)
Hoe heet die serie ook alweer van die twee huisgenoten met
Italiaanse roots. Eentje heet Baukie (weet niet of ik het goed
schrijf).

Bvd.

Edit: Eentje heeft Griekse roots. En het is familie

avatar van Robbie.T.
Als je Balki bedoelt dan is het waarschijnlijk Perfect Strangers - Seizoen 1 (1986).

Thnx Rob

avatar van Donkerwoud
Begrijp ik goed dat HALVE TAMME niet alleen terug is, maar ook weer moderator!? Wel leuk, natuurlijk! Maarre...ik zoek een komedie- of dramaserie om met mijn vader te kijken op Netflix. Liefst een paar seizoenen en weinig seks, geweld of nare dingen (hij is een beetje teerhartig!) Je zou hem onwijs plezier doen met iets wat over muziek gaat, zoals de HBO-serie Treme. Dank u!

avatar van Esteban
Alle Netflix-dingen waar ik aan denk, bestaan helaas maar uit één seizoen, Donkerwoud. Mocht je dat toch overwegen, denk ik dat volgende series misschien iets voor jullie om samen te kijken:

Sure:
- The Kominsky Method (drama/komedie) 1 seizoen (verlengd)
- After Life (drama/komedie) 1 seizoen (nog niet verlengd, maar niet nodig)

Not so sure:
- The Get Down 1 seizoen (cancelled na S1) (drama/muziek)
- The Crown (drama/historisch) 3 seizoenen (verlengd)
- Mindhunter (drama/misdaad) 1 seizoen (verlengd) - Geweld komt niet expliciet in beeld, dacht ik.
- House of Cards (drama) 6 seizoenen (afgerond) - Is ook wel komisch dankzij Spacey.

avatar van ZAP!
Donkerwoud: en heel misschien Nashville?

avatar van ZAP!
O, en Atlanta natuurlijk.

avatar van Donkerwoud
Thanks, jullie hebben me allebei op een spoor gezet!

Ik kijk even of Flight of the Conchords op netflix staat (HBO?), maar met The Get Down, Atlanta, After Life en The Kominsky Method kan ik weer even verder. Echt onwijs bedankt!

avatar van Esteban
Nog ééntje die je wel zal kunnen smaken, denk ik, Donkerwoud: Dear White People. Ook al is het met een doorgaans jonge cast. (vader?)

Naar Atlanta ben ik altijd al benieuwd geweest, Donald Glover is mijn ding wel, tonnen charisma heeft die man. Hopelijk ooit op Netflix.

avatar van Baggerman
Donkerwoud schreef: