• 8.985.301 stemmen

Gomorra volgorde

avatar van Noud

Noud

Hoe zit het met de volgorde van Gomorra de serie en film. Wat eerst kijken?

Ik heb de serie nooit gezien, maar wel vorige week de film L'Immortale (2019) gezien. Zonder dat ik ook maar iets over de serie kan zeggen: kijk in hemelsnaam eerst de serie.

De film is zo gruwelijk saai en ik had constant het gevoel allerlei 'wow-momenten' niet te begrijpen: mensen die vanuit de schaduw plots te voorschijn komen en waarbij duidelijk als kijker gedacht moet worden 'ow wauw, dat is die en die uit seizoen zus en zo', maar aangezien ik de serie niet kende, had ik niets aan dat soort momenten.

De film is schijnbaar ook als losstaande film te kijken, maar dat raad ik je niet aan. Er gebeurt niets en het is een lange, saaie zit. Je hebt echt de serie-ervaring nodig om die film leuk te vinden.

avatar van Noud

Noud

Haha okay duidelijk. Ik kon gisteren ook niet laten door 1 aflevering te kijken.