- Home
- Serieforum
- De Site - Gebruikers
- Wat is het verhaal achter jouw nickname?
Wat is het verhaal achter jouw nickname?

Esteban
-
- 3561 berichten
- 1794 stemmen
De titel zegt het zelf.
Als kleine jongen was ik zowat bezeten door de animatieserie 'The Mysterious Cities of Gold', alwaar de hoofdrolspeler Esteban heette. Toen vond ik het ook bijzonder, want zo gaat dat als kind, dat mijn held zowaar dezelfde naam had als mij, maar dan de Spaanse versie.
Rond de eeuwwisseling was ik haast overal geregistreerd als 'Grinchy' of 'Grinchy Steve'. Ik werkte ook mee aan jimcarreyonline.com, als fan van Jim Carrey. Toen ik vond dat die nickname niet langer bij mij hoorde, heb ik mij overal opnieuw geregistreerd onder deze naam (of de naam laten wijzigen), omdat ik toen toevallig terug dacht aan dat gevoel uit mijn kindertijd. Ik heb er nog steeds vrede mee.
Al moet wel gezegd dat ik nu pas besef hoe velen eerder aan een Mexicaanse bad-guy uit 'Machete' achtige films denken. Héhé.

Shaky
-
- 3449 berichten
- 11757 stemmen
Dat is op deze Meter-site niet al te interessant wat mijn nickname betreft .
Het verhaal achter mijn eigenlijke nickname is net wat uitgebreider:
Al sinds ik een klein 'manneke' was, ben ik een enorme muziekfan. Toen ik in groep vijf zat, hoorde ik op de radio een plaat die me meteen in zijn greep hield. Wie was deze zanger met die ongelooflijke stem? De lol, de vocale begaafdheid en de spanning zorgden ervoor dat ik stopte met wat ik aan het doen was en ik luisterde. Het bleek Elvis Presley met Return to Sender te zijn. Ik was op slag verkocht aan deze stem, deze muziek en simpelweg: deze persoon. Ik begon me te interesseren voor muziek en bleef net zolang zeuren bij mijn moeder totdat zij, met tegenzin, een Elvis cd voor mij kocht. Het leek mijn moeder namelijk een beter idee om naar 'gewone muziek' te luisteren zoals mijn klasgenoten. Ik was echter niet geïnteresseerd. Die CD zette alles in beweging; mijn muzikale leven begon. Fast forward naar ergens in de brugklas. We moesten een presentatie houden over een eigen gekozen onderwerp. Mijn onderwerp? Shakin' Stevens. Mijn klasgenoten begrepen helemaal niets van mijn muzieksmaak, maar dat vond ik niet erg. Een van de dingen die ik natuurlijk vertelde was dat de bijnaam van Shakin' Stevens "Shaky" was. That was it: vanaf dat moment stond ik bij iedereen bekend als 'Shaky', of ik dit nu wilde of niet. Shaky is dan ook de naam die ik op alle Meter-sites, behalve TvMeter, heb.

brawljeff
-
- 2750 berichten
- 3035 stemmen
Mijn nickname zou ik nu niet meer zo snel kiezen, maar is vrij spontaan ontstaan in het jaar 2007. In dat jaar was ik helemaal geobsedeerd door de Wii-game Super Smash Bros. Brawl. Kenners weten dat deze game pas in 2008 uitkwam, maar in 2007 heb ik hier het meeste plezier uitgehaald. Er was namelijk een website, de Smash Dojo, waar iedere werkdag informatie (personages, levels, foto's) onthuld werd over het spel, dat eigenlijk oorspronkelijk wel in 2007 uit had moeten komen. Daar moest ik iedere ochtend even op kijken en was een standaard gespreksonderwerp met vrienden.
Het was ook het jaar waarin ik begon met accounts aanmaken op mijn favoriete websites. Dat waren toen bijvoorbeeld YouTube, Hyves, Twitter en Gamed. Uiteindelijk heb ik mij bijna overal zo genoemd, behalve op de nieuwere social media kanalen en op Last.fm. Op de Meter-sites heet ik ook overal brawljeff, dus daar ben ik ook terug te vinden.

Shaky
-
- 3449 berichten
- 11757 stemmen
Spacejet en Lolita, dat is puur technisch. Ooit maakte ik een profiel hier aan onder mijn gebruikelijke nickname. Dat profiel heb ik echter na een maandje ofzo verwijderd omdat ik nooit op deze site kwam en verwachtte dat dit ook niet ging gebeuren (haha, ja serieus). Later besloot ik me alsnog hier in te schrijven, maar toen was ik verplicht een andere nickname te kiezen.

stinissen (crew series)
-
- 21679 berichten
- 60234 stemmen
stinissen omdat dat me naam is.

The Oceanic Six
-
- 57455 berichten
- 3738 stemmen
Ik ben een fan van de serie Lost.

Esteban
-
- 3561 berichten
- 1794 stemmen
stinissen omdat dat me naam is.
Heerlijk logisch.

tommykonijn
-
- 4809 berichten
- 2146 stemmen
Mijn gebruikersnaam is door mijn vader bedacht. In 2007 wilde ik een account op MovieMeter aanmaken, maar ik was als 10-jarige pas net begonnen met internetten. Ik heb toen eerst aan hem toestemming gevraagd en vervolgens ook hulp bij het aanmaken van het account. MovieMeter had ik ontdekt via Google, toen ik Jim Carrey films was aan het opzoeken. Zodoende kwam ik op de pagina van The Mask terecht en het leek mij al gauw ook leuk om zelf stemmen uit te delen bij de films en berichten te plaatsen.
De gebruikersnaam 'tommykonijn' was een suggestie waar mijn vader mee kwam en waar ik meteen tevreden mee was. Ik was enkele jaren de trotse eigenaar van een konijn genaamd Tommy, maar op het moment van inschrijven op MovieMeter was deze helaas al een poosje overleden. Toen ik vervolgens zelf accounts ging aanmaken op GamesMeter en MusicMeter koos ik voor andere gebruikersnamen (respectievelijk 'Jim Carrey' en 'Bruce Almighty'), maar bij BoekMeter ging ik opnieuw voor 'tommykonijn'. Voor mijn TvMeter-account hoefde ik niet eens na te denken over mijn gebruikersnaam. Ik vind 'tommykonijn' nog steeds een leuke nickname en het verhaal erachter is ook een fijne herinnering.

Esteban
-
- 3561 berichten
- 1794 stemmen
Een mooie ode aan dus.
Ik was helemaal vergeten dat er een GamesMeter bestond! Nog maar eens gaan piepen dan. Zo ben ik ook lange tijd het bestaan van TVMeter vergeten, vooral omdat ik dacht dat het SerieMeter heette, wat mij véél logischer zou lijken.

The Oceanic Six
-
- 57455 berichten
- 3738 stemmen
Een mooie ode aan dus.
Ik was helemaal vergeten dat er een GamesMeter bestond! Nog maar eens gaan piepen dan. Zo ben ik ook lange tijd het bestaan van TVMeter vergeten, vooral omdat ik dacht dat het SerieMeter heette, wat mij véél logischer zou lijken.
GamesMeter doet het prima, maar kan wel wat meer volk gebruiken.

ZZ TOP
-
- 412 berichten
- 1609 stemmen
Lijkt me duidelijk. Beste band van de wereld

renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Nee, dat zijn The Beatles
Maar ZZ Top is zeker 1 van de beste

Esteban
-
- 3561 berichten
- 1794 stemmen
Een heel toepasselijke nickname, dat is zeker. Ik dacht dat het de superheld (?) uit jouw Avatar was.

jakkepoes_mm
-
- 467 berichten
- 0 stemmen
Het is een karakter uit de film "Minoes" en ik heb al jaren Brits korthaar en Highland Fold katten.

jakkepoes_mm
-
- 467 berichten
- 0 stemmen
Leuke auto in de clipjes met dito dames. Maar ook La Grange natuurlijk.
ZZ Top - La Grange (From "Double Down Live) - YouTube
Meesterlijk
ruim 11 miljoen views pfff.

ZZ TOP
-
- 412 berichten
- 1609 stemmen
Leuke auto in de clipjes met dito dames. Maar ook La Grange natuurlijk.
ZZ Top - La Grange (From "Double Down Live) - YouTube
Meesterlijk
ruim 11 miljoen views pfff.
Blijft zeker een fenomenale band. En Double Down Live is echt geweldig.
Dit jaar ga ik ze weer 2x live mogen zien. Kan nu al niet meer wachten
50 years and still going strong.

Mac Hammer Fan
-
- 4835 berichten
- 7537 stemmen
Ik ben een fan van Mac computers (Apple) en de Britse Hammer Productions (griezelfilms).

ZAP!
-
- 4447 berichten
- 3330 stemmen
Een heel toepasselijke nickname, dat is zeker. Ik dacht dat het de superheld (?) uit jouw Avatar was.

ZAP!
-
- 4447 berichten
- 3330 stemmen
Ik ben een fan van Mac computers (Apple) en de Britse Hammer Productions (griezelfilms).

Elineloves
-
- 24018 berichten
- 3575 stemmen
Heel suf, Eline (voornaam) loves -> en dat had dan betrekking op mijn wachtwoord destijds. Bijna 18 jaar geleden alweer.

Kondoro
-
- 9745 berichten
- 2246 stemmen
Oorspronkelijk ging ik over de websites als 'Kondoro0614'. Zo heet ik overigens nog wel op MusicMeter. Toen TVmeter gemaakt was wou ik al langer van de cijfers af, dus heb ik gekozen om een account te maken zonder de cijfers. Na de overname van de meter sites en de fusie tussen deze en MoMe kon ik ook daar mijn gebruikersnaam aanpassen en de cijfers weg halen, misschien wel het beste wat de nieuwe eigenaar heeft gedaan (in mijn ogen).
De naam is ontstaan destijds toen ik een nieuw YouTube kanaal wou aanmaken. Kondor was de naam van een oude hond die mij erg dierbaar was, en met een heel vervelend verhaal uit mijn leven is geraakt. Ik maakte destijds de naam als 'Kondor0614' maar ik was daarvan het wachtwoord vergeten. Een nieuwe naam werd Kondoro met 0614 erachter. Dit stond simpelweg voor de maand van aanmaken van het YouTube-account en mijn leeftijd die ik toen had, en dat is inmiddels al ruim 10 jaar geleden. En deze naam heb ik toen gekopieerd op deze websites.
Met mijn naam ben ik wel tevreden nu, hier althans (nog niet op MuMe). En ik zou die niet echt anders willen hebben. Mijn profielplaatje verander ik wel vaak.