• 11.759 nieuwsartikelen
  • 164.312 films
  • 10.542 series
  • 30.598 seizoenen
  • 620.587 acteurs
  • 194.432 gebruikers
  • 9.059.609 stemmen
Avatar
 
Disney+ behaalt binnen vijf maand vijftig miljoen abonnees
Foto: © ANP

Disney+ behaalt binnen vijf maand vijftig miljoen abonnees
Foto: © ANP

Disney+ heeft deze maand een indrukwekkende mijlpaal behaald. In slechts vijf maanden tijd wist de dienst een abonneebestand van maar liefst vijftig miljoen namen op te bouwen. Voor die prestatie had Netflix in totaal zeven jaar voor nodig.

Disney+ timmert aan de weg. Sinds de lancering van de streamingdienst in 2019 heeft de streamingdienst razendsnel abonnees weten te verzamelen. Bij de laatste meting in februari 2020, slechts drie maanden na de introductie in Nederland, telde de dienst wereldwijd ruim 28 duizend betalende gebruikers. Nu, nogmaals twee maanden later, is dat aantal bijna verdubbeld. De teller is inmiddels de 50 miljoen gebruikers gepasseerd. Iets waar Netflix ooit zeven jaar voor nodig had, wist Disney+ in slechts vijf maanden te bewerkstelligen.

Uitbreiding

Die grote groei van abonnees heeft Disney voornamelijk te danken aan het feit dat ze zo snel al is overgegaan tot uitbreiding. Na een korte testpreriode in Amerika en de lancering aldaar, besloot de dienst in september 2019 enkele Europese landen, waaronder Nederland, een pilot uit te rollen. Dat bleek een succes. Momenteel is de dienst beschikbaar in onder andere het Verenigd Koninkrijk, India, Duitsland, Spanje, Zwitserland en Oostenrijk. Opvallend is dat een land als Frankrijk voor lange tijd nog niet over de dienst beschikte, vanwege angst voor overbelasting van het netwerk. Inmiddels is Disney+ ook daar te gebruiken. 

Slim

Dat Disney+ dit zo snel voor elkaar heeft gekregen is overigens wel te verklaren. Het is niet zozeer dat de nieuwe streamingdienst nou zo'n revolutionaire campagne heeft gevoerd vergeleken met zijn oudere concurrent, maar het feit dat Netflix in zijn tijd de hele branche vanaf de grond moest opbouwen. Zo had Netflix er destijds maar liefst zes jaar voor nodig om Nederland te bereiken en moest men in die tijd nog wennen aan het idee van een streamingdienst. Iets waar Netflix eigenhandig voor gezorgd heeft. Nu er niet meer aan deze manier van films kijken te ontkomen valt, is Disney met haar herkenbare titels en verstandige investeringen slim ingestapt. Zo heeft Walt Disney Studios het eigendom in handen van het steeds populairder wordende Marvel Universum, de Star Wars-franchise en alle Pixar-titels. 

Reacties (0)

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.

Dit artikel bevat nog geen berichten. Wees de eerste.