- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- digitale bibliotheek dvd-collectie
digitale bibliotheek dvd-collectie

wavon1974
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
goedemiddag allen,
sinds jaren ben ik een verzamelaar van dvd's, en inmiddels heb ik een vrij uitgebreide collectie. Deze collectie neemt nogal ruimte in beslag, dus eigenlijk zou ik:
- deze digitaal willen opslaan op een harde schijf.
- Tevens zou ik deze harde schijf via mn TV vanaf mn luie stoel willen raadplegen (oftewel, een soort van digitale bibliotheek van mn eigen dvd-collectie).
- En dan bij voorkeur op zo'n manier dat ik door de collectie met mn afstandsbediening kan scrollen,
- dat ze gerangschikt zijn op genre (en dat de dvd-covers zichtbaar zijn)
Nu kan ik me voorstellen dat ik teveel wil, wat (nog) niet in de markt verkrijgbaar is. Maar wellicht heeft iemand een idee/tip/ervaringen over hoe bovenstaande te bewerkstelligen (en wat ik daarvoor nodig heb).
Thx, Tom

$pecial
-
- 1145 berichten
- 540 stemmen
Wat ik heb is een Netwerk harde schijf, hier kan je films opzetten, aangezien jij alles al op dvd hebt, zal je deze moeten gaan rippen en dat gaat vrij veel tijd vergen maar oke. Vervolgens kan je dus je netwerk schijf vol laden met films, voor 150 euro zoiets heb je 1 TB.
Nu kan je allerlei media centra halen die je op je tv kan aansluiten, ik heb een simpele xbox, de eerste, en hierop media centre software opgezet. Nu kan ik gewoon makkelijk alles streamen van de harde schijf die bij mij in de meterkast staat. En ik heb precies wat je wilt dat je kan bladeren door de verschillende dvd covers, ziet er echt strak uit.
Je kan ook een goedkopere oplossing zoeken en dat is gewoon een media centre kopen met een harde schijf ingebouwd, usb in de pc, films erop en je kan dat ding aansluiten op je tv. Maar mijn ervaring is dat de interface nooit zo mooi is als XBMC. Gewoon een simpel lijstje met films.
Het is wat je er aan wilt uitgeven Er zijn echt heel veel opties, ik heb het toevallig zo gedaan.