menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Edit software

zoeken in:
Ik wil graag een vakantie film van meer dan 3h beeldmateriaal via een soort van 'moviemaker'-achtig programma editten, zodat het terug wordt gebracht tot een minuut of 45. De windows movie maker die vista aanbiedt geeft mogelijkheden tot het achter elkaar plaatsen van fragementen, maar niet om te knippen in de toegevoegde fragmenten.

Ik vroeg me af of iemand tips heeft welke gratis software ik het beste kan gebruiken hiervoor.

Verder, maakt het nog uit welke bestand je gebruikt, alsin avi of divx o.i.d.? Ik heb inmiddels de dvd geript en het geheel staat als vob-bestand op de computer. Is het handig om het vob gebeuren nog om te zetten?

Manschot
Ik weet van maar twee gratis montage-software (voor Windows) en dat zijn:
-Jahshaka
-Avidemux

Ik heb ze allebei nog nooit uitgeprobeerd, maar ik las dat Jahshaka vrij moeilijk was.

Waar ik mee edit is Adobe Premiere Elements 3, het is een soort WMM maar dan met veel meer functies: 99 audio- en video tracks, boel effecten en overgangen en een grote selectie aan export mogelijkheden.
Het is alleen niet gratis, ik had deze voor 100 euro gekocht samen met Adobe Photoshop Elements 5.

Nog een opmerking: Windows Moviemaker heeft toch ook de 'tijdlijn' optie die je kan aanklikken in plaats van de 'scenelijn"? Bij de tijdlijn kan je namelijk wel gewoon stukken eraf knippen, je hebt alleen wel maar een gelimiteerd aantal video- en audio tracks.

Die tijdlijn optie heb ik nog niet gevonden, maar zal er eens naar gaan kijken. Maar maakt het uit in wat voor bestandstype je knipt? Vob-bestanden zijn toch dvd bestanden, wellicht moet het in avi of divx?

Manschot
Als het goed is moet er ergens een 'Tijdlijn weergeven' knop staan.
Ik denk niet dat Windows Movie Maker met Vob-bestanden kan omgaan, ik denk ook niet dat er veel edit programma's zijn die daarmee kunnen werken.
Anders zul je het moeten gaan converteren ben ik bang, ik raad aan om het dan tot een avi te converteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:13 uur

geplaatst: vandaag om 06:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.