• 13.678 nieuwsartikelen
  • 171.385 films
  • 11.359 series
  • 32.307 seizoenen
  • 633.676 acteurs
  • 197.059 gebruikers
  • 9.218.484 stemmen

tv-out kabels

zoeken in:

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

wie weet wat voor kabel ik nodig heb om de films van m'n computer via tv-out op m'n tv te zien en waar op internet kan ik die kopen?

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Waarom online bestellen? Ga gewoon even langs de elekto-handelaar op de hoek. Een Video stekkertje halen, zo'n gele .. dat is voor beeld. Je kunt dan deze in je tv pluggen (je kunt ook een zo'n scart ding kopen, en die dan in je tv pluggen)

Die dingen kosten maar een paar euro.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Ligt aan wat voor soort in- en uitgangen dat je hebt. Als je kunt, zou ik voor een S-Video kiezen.

Dan nog een geluidskabel van je geluidskaart naar je TV of via je stereo.

Nadat je dan je beeld "gekloond" hebt, kun je heerlijk DVD's via je PC op de TV bekijken.

Uitgebreidere uitleg!

Capricorn

• 5 berichten
  • 0 stemmen

ik heb ook een tijdlang dvd's via mn pc op tv bekeken, maar dat gehannes met die software om het beeld goed en volledig op je tv te krijgen, werd me te gek, bovendien moest ik elke keer naar de pc in de andere kamer lopen om de knoppen te bedienen, voor pauze, voor en achteruitspeoelen e.d. Dus wat dat betreft kun je beter voor een eurootje of 90 een dvd speler open. heb nu de daytek 707 (mediamarkt), die speelt alles af en is regiovrij te maken met de a.b. (Alleen VCD met aparte subtitles speelt ie niet af en DIVX AVI's). Zelfs foto's en mp3 speelt ie goed af.

Bovendien zijn een hoop dvds macrovision beschermd, dus kan je ze vaak niet zonder hack of iets dergelijks van je pc op een externe bron (TV,projector) afspelen

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Capricorn schreef:

bovendien moest ik elke keer naar de pc in de andere kamer lopen om de knoppen te bedienen, voor pauze, voor en achteruitspeoelen e.d.

Ik gebruik daarvoor mijn draadloze muis. Hierdoor kan ik zelfs vanuit mijn bed nog DVD's bedienen.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Capricorn schreef:

ik heb ook een tijdlang dvd's via mn pc op tv bekeken, maar dat gehannes met die software om het beeld goed en volledig op je tv te krijgen, werd me te gek,

TV-Tool -> problems solved

bovendien moest ik elke keer naar de pc in de andere kamer lopen om de knoppen te bedienen, voor pauze, voor en achteruitspeoelen e.d.

idd..wireless

Dus wat dat betreft kun je beter voor een eurootje of 90 een dvd speler open. heb nu de daytek 707 (mediamarkt), die speelt alles af en is regiovrij te maken met de a.b. (Alleen VCD met aparte subtitles speelt ie niet af en DIVX AVI's).

avi is een compleet andere methode van beeldopbouw. is ook een van de redenen waarom avi's kleiner zijn dan mpeg's. vandaar mpeg heeft minder rekenkracht nodig.

Zelfs foto's en mp3 speelt ie goed af.

jay

Bovendien zijn een hoop dvds macrovision beschermd, dus kan je ze vaak niet zonder hack of iets dergelijks van je pc op een externe bron (TV,projector) afspelen

[/quote]

daar heb ik dus nog nooit van gehoord. en ook nog nooit gemerkt. kun je es een voorbeeld noemen?

Capricorn

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Van die macrovision bescherming heb ik met verschillende dvds last gehad, ik moest altijd via ik dacht tv-tool werken om er geen last van te hebben. ik gebruikte dus ook tv tool, maar vond het niet echt praktisch. voor toen wel de beste oplossing, maar gebruiksonvriendelijk. ik heb het nu wel over een jaar of 2 geleden, misschien dat het intussen allemaal wat anders is. bovendien vond ik het beeld op een tv niet echt heel scherp en van goede kwaliteit. ik gebruikte toen een vrij gedateerde asus v3400 tnt kaart met 16 mb geheugen. daarmee kon je ook max 800 bij 600 op tv stand instellen. maar goed, een draadloze muis had voor mij niet gewerkt want ik denk niet dat door de afstand van ongeveer een meter of 5 door een dikke muur heen gewerkt had.

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

ik heb nu kabeltjes en een paar dagen deed hij het goed, maar als ik nu tv-out inschakel dan krijg ik erg donker en trillend beeld op m'n tv. Weet iemand wat ik eraan kan doen?

jossigaar

• 2 berichten
  • 0 stemmen

weet iemand hoe je avi (divx bestanden ) kunt afspelen op je tv?

op mijn pc heb ik beeld maar als ik het probeer aftespelen op mijn tv heb ik enkel zwart beeld. Het omzetten vandeze films naar mpg duurt nogal lang. Heeft er niemand een andere oplossing voor mij?

jossigaar

• 2 berichten
  • 0 stemmen

bij DVD en Video > Algemeen > Een avi(divx bestand) op tv afspelen:

Weet hier iemand hoe men een avi (divx bestand) op de tv afspeelt?

op de pc geen probleem dan heb ik beeld maar op de tv is het beeld helemaal zwart . En al die films omzetten naar mpg duurt veel te lang ?

Heeft er niemand een oplossing voormij?

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Doe je het van je PC of van je laptop af?

als je het van je PC afspeelt: zit de videokaart ingebouwd op 't moederbord (onboard) of heb je een losse videokaart.

in de eerste twee gevallen moet je eens in de bios kijken of je de TV-out op NTSC hebt staan en dan moet je dat eens op PAL proberen te zetten.

is 't een losse videokaart dan moet je daar es naar zoeken bij de instellingen van de kaart (NTSC en PAL)

jassonn

• 5303 berichten
  • 3205 stemmen

Kan volgens mij alleen als je DVD speler hebt die Divx bestanden kan afspelen. Deze zijn wel te koop.

Omzetten naar mpg heeft meestal geen zin (als je gebruik maakt van een DVD speler).

FeZ

• 459 berichten
  • 3044 stemmen

Wat bij mij werkt:

óf je gebruikt andere speler (winamp ofzo)

óf je stelt je tv aan als primair beeldscherm (kan je doen bij je videokaartinstellingen) -> dan zie ik meestal zwart beeld op mn pc monitor, en goed beeld op mn tv.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

jassonn schreef:

Omzetten naar mpg heeft meestal geen zin

Waarom niet? Van een goede divx kun je een prachtige 2-cd SVCD maken.

Derek

• 28 berichten
  • 286 stemmen

ik zit met het probleem dat mijn tv alleen zwart-wit geeft, en op mn videokaart PAL instellen heeft geen zin..iemand een oplosing? Het is een ati radeon en zit met Svideo kabel aan tv vast. bvd

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Derek schreef:

ik zit met het probleem dat mijn tv alleen zwart-wit geeft, en op mn videokaart PAL instellen heeft geen zin..iemand een oplosing? Het is een ati radeon en zit met Svideo kabel aan tv vast. bvd

Je TV accepteert wellicht geen S-Video. Neem de gewone composite video aansluiting eens.

Derek

• 28 berichten
  • 286 stemmen

het werkt! met zo'n tulpstekker doet hij het wel. bedankt

BusyB

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb een set gekocht om mijn pc op mijn tv aan te sluiten om op deze manier divx-films te kunnen kijken. Wanneer ik mijn pc opstart zie ik wel het opstarten van windows op mijn tv, maar wanneer ik echt in het windowsmenu kom is er geen beeld meer. (zeg maar na het windows XP logo). Wie kan mij helpen?

Ik heb ook al een andere player geprobeerd maar dit maakt geen verschil.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.