- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Video-montage met Premiere
Video-montage met Premiere
Yak
-
- 4945 berichten
- 830 stemmen
Bij gebrek aan IRL vrienden met kennis van zaken stel ik mijn vraag maar even hier
Ik wil een video in elkaar klussen met fragmenten van een DVD, en daarvoor heb ik een behoorlijk aantal (al dan niet freeware) programma's tot mijn beschikking. Uiteindelijk wil ik de hele video monteren met Adobe Premiere, maar om dat voor elkaar te krijgen zal ik eerst stukjes moeten hebben waar Premiere mee overweg kan. Zoals je al kunt raden: niks lukt.
Ik gebruik DVD Decrypter om de DVD als VOB-bestand op mijn harde schijf te zetten. Vervolgens kan ik er met VOB2MPG een MPG-film van maken, of met AutoGK een AVI-film. Ik heb beide geprobeerd, maar de eerste wil Premiere niet inlezen en bij de tweede krijg ik alleen een zwart beeld. De DVD is wel met gemak om te zetten naar een WMV-film met Windows Movie Maker, maar verder met dat programma niet te bewerken en de WMV-files kunnen ook niet worden ingelezen in Premiere.
Om gek van te worden. Heeft iemand ervaring met Premiere of een ander montage-programma voor WinXP?
jerryv
-
- 115 berichten
- 3 stemmen
Ik heb er wel ervaring mee, maar niet met jouw specifieke probleem.
Een .AVI kan ontzettend veel verschillende codes zijn, misschien is het zwart omdat je niet de benodigde codec hebt? MPEG lukt inderdaad niet. Kan je uit verschillende settings kiezen bij je AVI film?
Zo ja, post ze hier even!
Wat je ook kunt doen, en ik zou beide doen, is deze vraag posten op www.videomontageforum.nl daar zitten véél meer mensen die, je raad het al, monteren.
Jerry
Yak
-
- 4945 berichten
- 830 stemmen
Oki, dank! Ik zal even op dat forum kijken.
Met AutoGK kan ik niet heel specifiek de AVI-export bepalen, alleen kiezen voor XviD of DivX als codec en verder wat standaard-instellingen om de bestandsgrootte vast te zetten en zo. Tot nu toe heb ik steeds de eerste gekozen.
Ik ga binnenkort een nieuwere versie van Premiere proberen, en Pinnacle Studio, misschien dat dat ook scheelt.
jerryv
-
- 115 berichten
- 3 stemmen
Premiere kan, bij mijn weten, niet (of heel slecht) Xvid/Divx codecs aan.