menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / probleem met kwaliteit beeld van dvd

zoeken in:
Hallo, ik heet paula en vind het fijn om hier op deze site hulp te kunnen vragen over dvdspeler en/of tv. Zo te zien op dit forum krijg je normaal antwoord, ik ben een leek in het instellen van apperatuur maar met het boekwerk erbij lukt het meestal wel.
nou, hier komt het probleem, ik heb een jvc tv van bijna 6 jaar oud, een jvc dvdspeler van een half jaar oud,
sinds kort begint tijdens het afspelen van een dvd (nieuw of kopie maakt niet uit) het beeldscherm kuren te vertonen, of duidelijker uitgelegt... het vorige beeldje sleept of staat nog in het beeldscherm. dit gebeurd alleen op donkere stukken, het is dan net of er een afdruk van de vorige scene op het beeldscherm blijft staan
weet iemand hoe dit komt en eventueel te verhelpen is. gr paula

Je kunt het proberen met een nieuwe scartkabel, dan moet je een goede kwaliteits kabel kopen.
Maar ik geef je niet veel hoop
Andere gebruikers hebben vast meer ideeën.
Succes ermee!

Er zit al een nieuwe scart op, maar na een dubbelcheck lijkt het ons alleen met kopieen te zijn . waar zou dat aan kunnen liggen? groeten paula

Doen die kopieën het wel goed op een andere DVD-speler?

ja die doen het daar prima

dvd's zijn dvd+r van phillips 1x8speed maakt dat misschien wat uit?

Nee, die dvd's zijn prima (gebruik ik toevallig ook )
Ik zou het nou even niet meer weten, als ik nog een ingeving krijg, zal ik het je direct zeggen
Verder veel succes ermee!
Groetjes Gerard

oke, ik hoop dat er nog iemand ooit dit leest en dan een oplossins weet, in elk geval bedankt voor de moeite. gr . paula

Ik weet niet hoe duidelijk het zichtbaar is? Wij hadden dit ook op onze oude TV, misschien heeft het iets te maken met het beeldbuis?

Bij ons viel het vooral op bij een titel in het beeld die nog heel even leek 'na te gloeien' bij een volgende scene oid... Als je er niet zoveel last van hebt, lekker zo laten

Gast
geplaatst: vandaag om 20:59 uur

geplaatst: vandaag om 20:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.