• 12.935 nieuwsartikelen
  • 169.076 films
  • 11.077 series
  • 31.734 seizoenen
  • 629.297 acteurs
  • 196.149 gebruikers
  • 9.176.346 stemmen

Probleem met mijn DVD-speler

zoeken in:

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Help !

heb probleem met mijn DVD-speler.

Sommige DVD's (de meeste eigenlijk) krijgen een soort groen vlies over het beeld.

Dan kijk je een zwartwitfilm bvb. en krijgt het beeld plots ipv een grijze achtergrond een soort groene waas.

De film is nog perfect te volgen, maar het is niet het origineel beeld, het is super irritant ...

Kan iemand mij helpen ?

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Heb er niet overdreven veel verstand van, maar het lijkt erop dat de MPEG-2 decoder niet goed meer functioneert, of de RGB verbinding tussen speler en TV niet goed is.

Even dat laatste checken, en anders lijkt dat toch een ritje naar de dealer te worden vrees ik. Sorry.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

ik had de special edition van Braveheart op DVD gekocht. Maar de dvd speelt niet af op mijn cyberhome-dvd speler. De DVD waar de film zelf opstaat, wil niet opstarten. Hij blijft elke keer maar 'read' zeggen en later zegt dat apparaat dat ik er een disc in moet stoppen (terwijl die er al in zit). Het gekke is dat de disc waarop de special features staan het wel gewoon perfect doet. Ik heb werkelijk geen idee waar het probleem nou ligt.

Heeft iemand ook zoiets dergelijks meegemaakt?

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Als het kan: probeer de dvd eens in een andere DVD speler uit. Als die 't daar ook niet in doet is waarschijnlijk de schijf kapot en moet je er helaas mee terug naar de winkel.

U-96

• 11869 berichten
  • 1903 stemmen

Nick Kang reageert even op mijn account :

De DVD-schijf waarop de film zelf staat doet het wel op de DVD-speler van mijn ouders (met het merk LG). Maar bij mijn Cyberhome-DVD-speler doet de film het niet.

Nick Kang.

zeebriesje

• 2 berichten
  • 0 stemmen

hoikes

ook ik heb een probleempje met men dvd speler

hij speelt mijn vcd s wel af maar alleen zwart wit

kan ik daar iets aan doen of ligt het aan de speler

heb een panasonic en deze kan normaal vcds afspelen volges het boekje

bedankt

briesje

zeebriesje

• 2 berichten
  • 0 stemmen

hoikes

heb het gevonden met een van de andere berichtjes te lezen

inderdaad de dvdspeler opties naar pal verzetten stond wel op auto maar nu prima kleuren

thanks

halle

• 2 berichten
  • 0 stemmen

DVD -geluidsproblemen

Mijn dvd-speler (Magnum 2002 - Aldi)) geeft achtergronf geluiden, maar de gesprekken tussen de actuers niet.

Wat is het probleem?

Dank

Halle

kappeuter (crew films)

• 74291 berichten
  • 5917 stemmen

Jouw dvd-speler.

Hannibal

• 9179 berichten
  • 3130 stemmen

halle schreef:

DVD -geluidsproblemen

Als je op de afstandbediening een knop "3D" hebt moet je die een paar keer indrukken. Ik heb op mijn slaapkamer een goedkoop dingetje van Trekpleister en die doet bij sommige films hetzelfde. Even 1 of 2 keer op 3D drukken en dan zijn de stemmen weer terug. Ik weet natuurlijk niet of dat bij dat Aldi ding hetzelfde is.

halle

• 2 berichten
  • 0 stemmen

halle schreef:

DVD -geluidsproblemen

Mijn dvd-speler (Magnum 2002 - Aldi)) geeft enkel achtergrond geluiden, maar de gesprekken tussen de actuers niet.

Wat is het probleem?

Dank

Halle

Captain Pervert

• 4500 berichten
  • 2050 stemmen

Nou, dat lijkt me nogal makkelijk. Je hebt een Dolby Digital of DTS DVD, maar een stereo TV of stereo speakers. Je moet in de handleiding kijken hoe je het voor elkaar krijgt dat die DVD speler stereo geluid uitpoept in plaats van surround.

Wat is er aan de hand?

Details:

Een DD/DTS DVD heeft meerdere geluidssporen. Voor surroundsets is dat dus. Eén spoor met stemmen bijvoorbeeld, die gaat naar de centerspeaker, die meestal op of onder je TV staat. Een spoor met achtergrondgeluiden (denk aan juichende mensen in een stadion) die overwegend naar de achterspeakers gaan, en eentje met alle andere geluiden, die gaan naar de voorste speakers. Dat is een basic idee van surround geluid. Wat er bij jou dus aan de hand is, is dat de DVD speler is ingesteld om surroundgeluid weer te geven. Je hebt je speakers goed aangesloten, maar de DVD speler denkt dat er nog meer speakers zijn dus stuurt hij al het andere geluid naar speakers die er niet zijn, vandaar dat je o.a. stemmen mist.

Als je het ding instelt op stereo geluid, dan mixt hij alle geluid naar 2 kanalen, jouw 2 speakers dus.

Succes.

tc

• 3 berichten
  • 0 stemmen

mijn dvd speler een Magnum 2002( Ja! van ALDI )

blokeert automatisch zijn schuif er komt een rood slot op de display. Als je op de knop drukt om de schuif te openen komt er op de display "dealers lock"??

Captain Pervert

• 4500 berichten
  • 2050 stemmen

Wat zegt de sectie troubleshooting in de handleiding daar over?

tc

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Captain Pervert schreef:

Wat zegt de sectie troubleshooting in de handleiding daar over?

tc

• 3 berichten
  • 0 stemmen

In de handleiding staat er niets over vermeld.

Ik kan ook niet met de fabrikant in kontakt komen.

Als je op het internet zoekt naar "MAGNUM" vind je alles behalve een adres of telefoonnr

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Waarschijnlijk zijn dit soort namen een pseudoniem van grotere concerns.

Volgens mij zijn dit gewoon verouderende producten van Sony, Philips etc, wat per definitie geen slechte kwaliteit hoeft zijn natuurlijk, waar ze nog winst proberen op te maken.

Zo proberen ze niet hun ‘goede naam’ te verliezen aan de goedkopere producten.

Goodfella_90

• 10404 berichten
  • 2552 stemmen

Vind het een beetje zinloos om hier een nieuw topic voor te openen, dus doe ik het even hier.

In de afgelopen weken heb ik 2 keer (overig wel met gehuurde dvd's) gehad dat het beeld heel erg begon te stotteren of dat het beeld gewoon helemaal stil stond. Met die 1e dvd was het zo, dat het beeld opeens helemaal stil stond en ook echt niet verder kon. Uiteindelijk heb ik hem maar een scene verder gezet en dan een stukje teruggespoeld. Met die 2e was het zo, dat regelmatig (eens in het kwartier ofzo) het beeld begon te stotteren. Verderop in de film was het zelfs 2 keer zo, dat het beeld een hele tijd stilstond en dan opeens wel circa 50 seconden verder in de film weer doorging. Nu vraag ik me af of dit aan de dvd ligt, of dat er dan iets met mijn dvd-speler mis is? Hopelijk dat iemand hier meer over weet.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Ik denk dat het dan aan de laser van je DVD speler ligt, het kan moeilijk juist bij die 2 dvd's liggen wel?

Goodfella_90

• 10404 berichten
  • 2552 stemmen

Ik heb het anders nooit. Bij geen enkele dvd die ik in mijn bezit heb, heb ik dit ooit gehad. Maar toch vraag ik me dan af waar het aan ligt..

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

Heb je de dvd's al eens op krasjes en/of vlekken gecontroleerd ? Heb zelf ook een ex-rental die tijdens het afspelen van de film na een tijdje even moeilijk doet. Zitten ook best veel kleine krasjes achter op de dvd.

Goodfella_90

• 10404 berichten
  • 2552 stemmen

Ik net gekeken en er zitten inderdaad kleine krasjes op. Nu maar hopen dat de videotheek mij er niet op aankijkt..

dvanmook

• 1 berichten
  • 4 stemmen

zit ook met een probleem

heb kort geleden een jvc dvd speler gekocht van 139 euro

het is een jvc xv-n33 .10 bit / 54 mhz video

ultra-high-performance-1 schip-av decoder

de speler speelt alles af maar heeft problemen met 'video cd's

heb verschillende merken cd's geprobeerd .maar bij het afspelen slaat de cd vast .is met geen mogelijk heid nog aan de gang te krijgen . moet de dvd speler afsluiten want anders komt er de cd niet uit

de cd;s zijn allmaal nieuw

weet meshien iemand waardat aan kan liggen

blabla

• 2070 berichten
  • 5194 stemmen

Aan de speler, als je hem net hebt gekocht heb toch nog garantie?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.