menu

Mijn Updates +
Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Het televisietopic (nieuwe tv's)

zoeken in:
kappeuter (crew)
‘Oprolbare tv in 2019 op de markt’ | Tech | AD.nl

Het eerste model werd getoond op de Consumer Electronics Show (CES) in New York eerder dit jaar.
Het prototype OLED-televisiescherm van 1,65 meter rolt zich met een druk op de knop op in de bijbehorende soundbar. Ook kan het scherm deels uitgerold worden, bijvoorbeeld om alleen een muziekspeler of een informatiestrook met bijvoorbeeld het weer te tonen.
,,Het scheelt ruimte in je woonkamer en de televisie kan op den duur mogelijk ook draagbaar worden”, zo luidde de aanprijzing bij de uitvinding van LG op de CES. OLED-schermen zijn buigbaarder dan traditionele LCD schermen.

Bij Bird Box:

Splinters schreef:
Enkel op Netflix las ik. Gaar. Worden producties van Netflix uiteindelijk ook uitgebracht op dvd?
heb je dat echt liever? Een dvd?

480p resolutie, in mijn ogen is dat juist wat gaar. Dan heb ik liever de 4K HDR die de meeste nieuwe Netflix producties hebben. Danst rondjes om dvd kwaliteit.

4K blu-ray is een ander verhaal, maar dat gedoe heb ik er niet voor over...

John Milton schreef:
(quote)
heb je dat echt liever? Een dvd?

Ja. De een spaart postzegels, ik dvd's. Zelfs m'n partner respecteert dat inmiddels.

480p resolutie, in mijn ogen is dat juist wat gaar. Dan heb ik liever de 4K HDR die de meeste nieuwe Netflix producties hebben. Danst rondjes om dvd kwaliteit.

Het belangrijkste is, wat mij betreft, een goede televisie, die -mocht dat onverhoopt nodig zijn- beelden opschaalt. Buiten dat moeten we natuurlijk niet doen alsof het menselijk oog zo'n fantastisch oog is dat in staat is iedere resolutie haarscherp waar te nemen. HD, full HD, 4K, 8K... Laten we eerlijk zijn, het is vooral vlotte marketingpraat. Tenzij je woning dermate groot is dat er een echt bioscoopscherm in past natuurlijk.

Waar het hoofdzakelijk om gaat is het kleurenpallet op je televisie. Hoe men eea instelt blijft een kwestie van smaak, maar wat mij persoonlijk opvalt, is dat personeel in elektronicazaken in staat is de duurste high end modellen zo in te stellen dat het lijkt alsof er lappen poppen ipv mensen op het beeld verschijnen. Ik knap daar regelmatig op af, en ik ben nota bene iemand die waarde hecht aan een goede televisie.

Maar goed. Ik dwaal af. Ik zal moeten afwachten of deze film uitgegeven wordt op dvd. Dank voor het antwoord uit Zwolle.

Splinters schreef:

Waar het hoofdzakelijk om gaat is het kleurenpallet op je televisie. Hoe men eea instelt blijft een kwestie van smaak, maar wat mij persoonlijk opvalt, is dat personeel in elektronicazaken in staat is de duurste high end modellen zo in te stellen dat het lijkt alsof er lappen poppen ipv mensen op het beeld verschijnen. Ik knap daar regelmatig op af, en ik ben nota bene iemand die waarde hecht aan een goede televisie.

Dat ligt aan instellingen zoals Motion Plus. Dat moet je gewoon allemaal uitzetten. Leuk voor natuurdocumentaires maar funest voor films waardoor inderdaad een vreemd-achtig toneel effect ontstaat.
Dus die dingen uit en dan is DVD nog steeds minder van kwaliteit dan full HD films of hoger.

Leuke film dit. Mengelmoesje van veel wat we al eerder hebben voorbij zien komen maar het werkte gelukkig wel.

horizons schreef:
(quote)

Dat ligt aan instellingen zoals Motion Plus. Dat moet je gewoon allemaal uitzetten. Leuk voor natuurdocumentaires maar funest voor films waardoor inderdaad een vreemd-achtig toneel effect ontstaat.
Dus die dingen uit en dan is DVD nog steeds minder van kwaliteit dan full HD films of hoger.

Leuke film dit. Mengelmoesje van veel wat we al eerder hebben voorbij zien komen maar het werkte gelukkig wel.

Zou best kunnen. Ik ben onvoldoende bekend met de techniek erachter, en reageer dus primair op wat ik zie. Wel vreemd dat men die televisies zo presenteert, want dit schrikt wel klanten af.

Maar goed. Wat ik zie is dat de ene full HD televisie de andere niet is. In ons gezin zijn er een paar full HD televisies in huis, varierend in prijs, grootte, en dus in beeldkwaliteit.

Als ik met onze zoon een film kijk op zijn full HD televisie, dan is het beeld in ieder geval duidelijk minder dan wanneer ik een film kijk op mijn eigen full HD televisie. Of we nu via een dvd kijken of niet. Medelijden hoeft men overigens niet met hem te hebben; hij heeft een paar jaar geleden een smart tv van 48 inch voor z'n verjaardag gehad. Op mijn kamer was mijn tv vroeger beduidend kleiner. En zeker niet smart.

Overigens blijf ik op mijn punt staan dat steeds hogere resoluties voor mensen niet van meerwaarde zijn. Zo goed is het menselijk oog echt niet.

horizons schreef:
(quote)

Ik ben vergeten te zeggen dat kijken via pak m beet blu ray nog steeds waarde toevoegt, mits ik de blu ray bekijk op de goedkopere full HD televisie van mijn zoon. Op zijn tv zou ik inderdaad geen dvd aanraden, al is 't natuurlijk niet dat dat verschrikkelijk slecht beeld oplevert.

En ook in 't verleden had kijken via blu ray voor mij zo zijn toegevoegde waarde. Echter sinds ik eind 2014 een high end televisie heb aangeschaft zie ik niet of nauwelijks verschil meer.

Hoe dat komt? Geen idee. Ik ben geen techneut. Wat ik hierdoor wel weet, is dat televisies in staat zijn beelden op te schalen, en dat de meegeleverde resolutie niet van doorslaggevend belang is in dit proces.

Zo. Dit was heel erg offtopic. Mijn excuses. Aan de andere leer ik misschien nog iets door iemand die dit precies weet te duiden.

AC1
Splinters schreef:

Wel vreemd dat men die televisies zo presenteert, want dit schrikt wel klanten af.

Dat denk ik al jaren maar als het daadwerkelijk klanten zou afschrikken dan zouden merken zoals Samsung, LG en Sony al lang failliet zijn. Nee, iets zegt mij dat het gros van de mensen er weinig last van heeft of het gewoon niet ziet.

Voor diegene die het toch maar lelijk vinden (de 'beeldpuristen' bijvoorbeeld), zet gewoon de 'beeldverbeteraars' af want die zorgen voor het beruchte 'soap opera effect'. Vooral alles met 'Motion' zijn de grote boosdoeners.

Bird Box ziet er echt prima uit, vooral de drone shots van de kolkende rivier en de boomtoppen.

Voor de rest bevat deze film veel clichés en voorspelbare dingen maar toch is het best entertaining.

Dat is het eerste wat ik deed bij mijn nieuwe OLED afgelopen maand, Trumotion uitzetten, zoals het op LG heet. Dat soap opera effect is inderdaad verschrikkelijk. Moet nog wat meer met de instellingen spelen, was ik afgelopen tijd te druk voor.

Maar dat staat inderdaad standaard aan, maar dat mensen het zien lijkt me sterk. Ik eerder dat ze denken dat het zo hoort (Zal wel met die Hobbit Camera’s opgenomen zijn, kijk eens hoe vloeiend), terwijl het gewoon extra bedachte frames zijn tússen de reeds bestaande, om alles er soepel uit te laten zien. Prima tijdens sport of games, funest tijdens films.

Tom Cruise en regisseur Chris McQuarry deden laatst zelfs een publieke oproep of mensen alsjeblieft die beeldverbeteraars uit willen zetten. Het staat doorgaans standaard aan, en als je niet iemand bent die de reviews van je televisie leest en de menuschermen uitpluist, dan kijk je dus niet op de meest ideale manier, want het maakt echt veel uit.

Ik raad vooral mensen met een recente 4K tv aan te googelen hoe je dat aan en uit kunt zetten bij jou merk tv. Of 1080p Full hd tv’s hier evenveel last van hebben, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen als het ook op veel HD tv’s zit. Je hebt wel een stevige processor nodig lijkt me om die tussenframes te berekenen, dus lijkt met op oudere en/of minder dure tv’s ook minder voor te komen?

kappeuter, is er een topic waar deze discussie in past?

Ja dat verbaast me niets van die twee, en gelijk hebben ze.

Ik heb hier een pagina gevonden waar wat meer uitleg staat per merk: How to turn off motion smoothing on your high-definition TV - The Verge - theverge.com

kappeuter (crew)
John Milton
Kan denk ik wel hier: Het televisietopic (nieuwe tv's)
(algemeen televisietopic)

Nieuw topic openen mag ook, maar hoeft dus niet:
Forum - Filmdragers en apparatuur / Apparatuur

AC1 schreef:
(quote)

Dat denk ik al jaren maar als het daadwerkelijk klanten zou afschrikken dan zouden merken zoals Samsung, LG en Sony al lang failliet zijn. Nee, iets zegt mij dat het gros van de mensen er weinig last van heeft of het gewoon niet ziet.

Voor diegene die het toch maar lelijk vinden (de 'beeldpuristen' bijvoorbeeld), zet gewoon de 'beeldverbeteraars' af want die zorgen voor het beruchte 'soap opera effect'. Vooral alles met 'Motion' zijn de grote boosdoeners.

Bird Box ziet er echt prima uit, vooral de drone shots van de kolkende rivier en de boomtoppen.

Voor de rest bevat deze film veel clichés en voorspelbare dingen maar toch is het best entertaining.

Een faillissement is weer het andere uiterste. Wil niet zeggen dat mensen daar geen beleidsfouten maken.

Maar ik ben dus niet de enige die dit opvalt.

Zinema (crew)
Ben het met een aantal berichten hier niet eens. Vind het zogenaamde soap opera effect helemaal niet vervelend. Ik begrijp dat de gemiddelde audio- videofiel er niets van moet hebben, maar laat ik een uitzondering op die regel zijn.

Koop regelmatig een ander toestel en heb zodoende verschillende merken en type tv's de revue doen passeren. Mijn huidige aanwinst is - dankzij dit topic en John Miltons enthousiasme - de LGC8 geworden. Ik moet zeggen dat er qua motion nog wel wat te verbeteren valt bij dit toestel, maar ik ben dan ook nog niet helemaal uit getweakt. Met de juiste instellingen loopt het beeld inderdaad smooth. Uit de doos is het eerder een drama. Datzelfde geldt voor de tv's van Sony en Samsung. Bij 4K vaak iets minder artefacten in beeld met dit soort instellingen, maar een artefactvrije tv ben ik sowieso nog nooit tegen gekomen. Ook niet met de motion dingetjes uit.

Ik denk wel eens dat de filmmakers er niet op zitten te wachten dat je elk green screen kunt duiden of het gevoel hebt dat alles zo scherp is dat je op de set staat. Zodat alle onvolmaaktheden en dergelijke direct zichtbaar zijn bijvoorbeeld. Het is hem of haar er natuurlijk alles aangelegen dat het beeld enigszins 'blurry' zoals in de bios blijft zodat de impact van de stunt of wat dan ook het grootst is. Met de huidige toestellen is dat echter niet meer nodig.

Zet de beeldverbeteraars gerust uit, maar ik tweak m'n toestellen en apparaten doorgaans dusdanig dat ik het onderste uit de kan haal. Als ik HDR of Dolby Vision op mijn toestel heb, zet ik dat ook aan. Ongeacht wat meneer Cruise daarvan vindt. Die wil namelijk bovenal veel films verkopen en als zijn make-up teveel afleidt van het verhaal dan vind hij dat niet fijn. Logisch.

Een beetje off-topic: Zo vind ik het zelf doorgaans een stuk ergerlijker dat mensen films kijken met het geluid door een soundbar of dat men vage screeners/ workprints etc. met verkeerde/ dubieuze ondertitels aanschouwen. Ik kan me voorstellen dat een filmmaker dat inderdaad liever niet heeft (al zullen ze de soundbar menigeen vergeven

Ik vind het iig prettig om vloeiend beeld te hebben. Net zoals in real life als ik bijvoorbeeld door een raam kijk. Het kan mij niet scherp en vloeiend genoeg zijn. In tegenstelling tot menige purist, noem ik juist dát realistisch. Maar hey, smaken verschillen.

Heb al 1,5 jaar een LG C6 (Oled) 55 inch. Zeer tevreden van, al zou ik nu wel voor een 65 inch gaan, maar 4000 euro toen vond ik teveel. Nu op sommige plaatsen rond de 2200 euro te verkrijgen. HDR en Dolby Vision zet ik uiteraard aan als het kan (is overigens automatisch bij Netflix).

Trumotion uiteraard meteen uitgezet. Dat soap-opera effect is niet om aan te zien bij films. Ik zie het ook meteen als het wél aanstaat bij andere tv's en kan absoluut niet begrijpen dat mensen zo naar films kunnen kijken (al zal het vaak onbewust zijn).

Zinema (crew)
De LG C8 kost inmiddels 1199 euro (na de 300 cashback) maar hij kan ook nog 50 EU goedkoper bij de scherpste aanbieder. Dat trumotion is idd verschrikkelijk ( het beeld flikkert erover), maar die andere motion dingetjes zijn prima. Bijna iedereen die ik ken zet de meeste motion dingen uit en out the box zijn ze vaak slechts ten dele ingeschakeld.

Zinema (crew)
PS met 'verschrikkelijke trumotion' bedoel ik eigenlijk de daaronder vallende optie motion-pro. Dat is de optie die je op C8 igg uit moet laten. De de-judder en de-blu trumotion opties zijn juist weer erg prettig en zorgen mede voor het door de meesten zo gehate vloeiende beeld.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=WsI7gUQdYP8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Dit is de reden waarom je wél een 4K- maar geen 8K-tv moet kopen - Radar

De Netflix-app op mijn drie jaar oude Sony doet het ook al niet meer. Ik verwacht ook geen updates meer voor de tv's die toch niet meer worden verkocht.

kappeuter (crew)
Dat is wel heel snel inderdaad.

Ik heb een derde generatie AppleTv kastje. De Netflix-app werkt nog wel gelukkig.

Het is gelukkig te omzeilen, omdat Netflix ook een eigen kanaal heeft via KPN.

Wat ze in dat artikel zeggen, niet teveel op de apps letten bij aanschaf en je terdege realiseren dat YouTube en Netflix zomaar kunnen stoppen met werken op je smart tv. YT stopte op mijn 2012 Samsung plasma idd ook na een jaar of drie, terwijl Netflix het nog deed toen ik hem een paar maanden geleden verkocht.

Maar zoals Zwolle zegt, het is altijd te omzeilen. Ik heb de KPN stb nog en een Chromecast, dus er zijn meerdere wegen naar Rome. Of je koopt een mediaspeler, ook een optie.

Dat gezegd hebbende vind ik drie jaar wel kort. 5 jaar zou ik beter vinden. Ook al wil ik ook weer niet dat tv's flink duurder worden om die paar mensen die nog een model van 8 jaar oud hebben staan, koste wat het kost van updates moeten worden voorzien. Dat verwachten we ook niet voor telefoons met Android en iOS versies van die leeftijd.

Gevalletje waar trek je de grens?

kappeuter (crew)
TV-trends 2019: méér 8K en nog meer ‘gewone’ 4K-televisies | Tech | AD.nl

Samsung toonde vorige week voor het eerst haar complete televisie line-up voor dit jaar aan de Europese pers. Hardware.Info was erbij om de nieuwe modellen aan een eerste korte, maar kritische blik te onderwerpen.
Het modelgamma voor 2019 bestaat uit méér 8K televisies, sterk verbeterde 4K qled modellen en een hele serie gewone uhd-televisies. Tijd voor een overzicht.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=a0_63BYqt3k

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Hardware.Info Nederland - nl.hardware.info

Betere keuze qua naam van deze videoreportage zou zijn. De minst slechte 4K-TV voor €600,-.
Dit zijn 4 matige TV's.
Wil je echt genieten van 4K HDR zul je een OLED TV moeten kopen of als je in een (te) lichte ruimte zit zo'n Q-LED tv.
Beter even doorsparen dan deze matige toestellen...

Ajax&Filmfreak schreef:
Dit zijn 4 matige TV's.

Ligt puur aan je wensen en wat je ervoor over hebt. Voor de meeste mensen zullen dit prima tv's zijn. Ik weet niet eens of ik het verschil zou zien met een tv van bijvoorbeeld 2.000 euro, tenzij ze pal naast elkaar staan.

Ben ik gedeeltelijk met je eens. Het ligt ook puur aan je wensen en wat je er voor over hebt. En idd veel mensen zullen hier tevreden mee zijn.
Maar als ik een vergelijking mag maken.....
Voor veel mensen zal een VW Golf ook genoeg zijn om van A naar B te komen. Maar als ze een Audi RS6 rijden zal de rit toch aangenamer zijn. En verschil zul je zeker merken ook al doe je geen dragrace of een trackday op een circuit. Zo is het ook met televisies.
Ik raad je aan om eens te gaan kijken in een fatsoenlijke winkel. Kijk eerst even naar alle LCD(LED) TV's.
Ga daarna naar een OLED kijken, en kijk daarna weer naar die LCD's die je eerer bekeek. Dan zul je zien wat ik bedoel. Het verschil is in mijn perseptie mega.

kappeuter (crew)
Gigantisch (duur) Samsung-scherm met 8K-resolutie getest: hype of toekomst? | Tech | AD.nl

Het lijkt wel alsof de 4K-standaard (of Ultra High Definition, kortweg UHD) voor de televisie gisteren werd aangekondigd, maar inmiddels is het alweer tijd voor de 8K-televisie. Samsung heeft een van de eerste exemplaren beschikbaar gemaakt voor de gewone consumenten, maar moeten we het apparaat wel willen? Tweakers neemt het apparaat onder de loep.

Je kunt blijven kopen...

kappeuter (crew)
geplaatst:
Deze uitstekende oled-televisie is de goedkoopste op de markt | AD Tech Reviews | AD.nl

AD schreef:
Oled-televisies beginnen de laatste jaren steeds betaalbaarder te worden. Dat mag ook wel, want in het verleden was je namelijk al gauw 2000 euro of meer kwijt voor een televisie met een modern oled-scherm. Hardware.info bekeek de allergoedkoopste tv in deze categorie en kwam erachter dat goedkoop zeker niet altijd duurkoop is.
Rond het moment dat je dit leest zullen de nieuwe C9, E9 en W9 modellen langzaam beschikbaar komen, maar de B9 hoeven we voorlopig niet te verwachten. Wil je dus een oled tv voor de scherpst mogelijke prijs? Dan is de B8 de goedkoopste optie. Dit toestel zal naar verwachting nog tot eind juni leverbaar zijn, waarna het de vraag is of er na dat moment een andere oled tv te koop zal zijn voor rond de duizend euro.

https://www.youtube.com/watch?v=z75sI-y7UIw

LG OLED B8: Net zo goed als de duurdere oled-televisies?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:04 uur

geplaatst: vandaag om 00:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.