menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Het televisietopic (nieuwe tv's)

zoeken in:

kappeuter (crew)
geplaatst:
Televisie kopen? Deze tv’s geven echt waar voor hun geld | Tech | AD.nl

AD schreef:
Je bent toe aan een nieuw televisietoestel, maar je wilt geen model in huis halen dat binnen een jaar of twee al achterhaald is? Deze vijf klappers hebben allemaal nieuwe technologie in huis, zoals 4k, oled en hdr, en hun prijs-kwaliteit verhouding zit bijzonder goed.

geplaatst:
Bij het AD hebben ze kennelijk iemand rondlopen die er ook echt verstand van heeft.
Maar dat de C8 van LG het instapmodel is klopt niet.
Dat is (in Nederland) de B8.

Zwolle84
geplaatst:
Ik ben me heel voorzichtig aan het oriënteren op een nieuwe tv voor eind dit jaar, maar schrik nogal van de tips rond kijkafstand. 55 inch leek me al fors, maar ik lees dat met mijn kijkafstand (350 cm) een 65 inch oled al aan de kleine kant is. Dat lijkt me persoonlijk juist reusachtig, vergeleken met mijn huidige 43 inch tv.

€ 1.900 vind ik overigens ook wel erg gortig worden.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

geplaatst:
Zwolle84 schreef:
€ 1.900 vind ik overigens ook wel erg gortig worden.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Zeker, ik heb immers eind vorig jaar een nieuwe gekocht.

Wat je ook doet, betaal niet de geadverteerde prijzen. Die worden in opdracht van de leverancier hoog gehouden, winkels mogen niet adverteren met lagere prijzen. Wat moet je dan doen? Kijken in het Oled prijzen topic op tweakers bijvoorbeeld. Dan kun je zien wat de prijzen zijn waar de tv's ook voor weg mogen, als je even met de winkel mailt.

Ik heb toen de LG 55C8 voor 1195 euro gekocht, terwijl de geadverteerde prijzen tussen de 2300 en de 3000 zaten. Simpelweg door even met de winkel te mailen (Apollo Almere in dit geval). Maar dat kan ook met Foka, Smits en andere winkels, en uiteraard met andere modellen en merken. Als ze weten dat je dat topic volgt (meldt dat pro-actief) en op zoek bent naar hun beste aanbieding, dan mag een tv die voor 1900 op de website staat vaak voor 1000 mee, even afhankelijk van welk model het is en wat voor acties er lopen.

Op dit moment zou ik kiezen voor LG (die het Oled patent heeft) of voor Samsung (Qled). LG heeft de spetterende kleuren, Samsung heeft de heldere beeldschermen die het ook in daglicht erg goed doen. Ik vond Oled mooier en de WebOS van LG fijner dan Tizen van de Samsungs. Maar ze zijn allebei uitstekend.

Neus eens door dat topic zou ik zeggen, en bekijk de tv's eens. Ik wilde dolgraag 65, maar aangezien die echt fors duurder waren, ben ik toch voor de 55 gegaan, waar ook meer aanbiedingen voor waren. Anders had ik inderdaad in de richting van de 2000 gemoeten, ipv 1200 en ik wilde voor die meerprijs liever óók nieuwe luidsprekers. Wel in het wit, uiteraard.

N.B. Ik zou de C8 nu niet kopen tenzij het voor 1000 euro is, anders zou ik wachten tot het najaar en je de C9 voor 1200 kan kopen, mocht je voor LG gaan. Rond Black Friday ongeveer is een goede tijd, toen heb ik mijne gekocht.

Zwolle84
geplaatst:
Goede tip! Daar ga ik de komende tijd eens in neuzen. Zal wel richting einde van het jaar worden, dus dan zijn er vast weer andere modellen/prijzen.

Met wat verschuivingen in de opstelling kom ik nog steeds op minimaal 3 meter van het scherm. Dan is 55 inch niet slim denk ik. Ik stuit steeds op 1,7 maal de diagonaal = maximale kijkafstand.

Oled vs. qled moet ik nog eens goed bestuderen. Diepe zwartwaarden van oled spreekt me aan, maar ik heb een heel lichte woonkamer met grote ramen op het zuiden, ik vrees dat ik dan net zo goed een spiegel kan ophangen. Qled is in dat scenario wellicht de betere optie.

geplaatst:
Ik verduister mijn kamer altijd wat, maar als je dat niet doet/wilt is dat zeker een optie. Eind van het jaar zullen het dezelfde modellen zijn, de nieuwe line-up wordt doorgaans in februari aangekondigd en die komen dan in de lente op de markt.

Om die reden zakken de tv's ruim 1000 euro in prijs tussen introductie in de lente en de eind herfst, zie dat grafiekje onder de lijst met webshops. En dat zijn de geadverteerde prijzen.

Dus kijk gewoon nu naar wat je echt mooi zou vinden en zoek uit (dat topic heeft een zoekfunctie) voor welke prijs je dat ding waar kunt krijgen. Ik zie dat er nu voor de 65 inch ook leuke aanbiedingen zijn, en als dat binnen je budget ligt zou ik het zeker doen. 55 op 3,5 meter is goed te doen hoor, maar 65 zou beter zijn. Ik zit op 3 meter, en heb al stiekem een klein beetje spijt dat ik geen 65 heb gedaan.

Niet denken 2500 euro is te duur, dikke kans dat je die gewoon voor 1200 kunt krijgen door een geïnformeerde, consument te zijn. Hoef je niet eens voor af te dingen. Voor een goede 65 inch 4k tv, 1500 als je mazzel hebt? Je mag overigens een gil geven tegen die tijd, als je een extra paar ogen nodig hebt.

Zwolle84
geplaatst:
Ik sta er echt van te kijken. Had zo de advertentieprijs afgerekend. Zal eens kijken of er ook zo’n topic voor qled is.

Ja, ik verduister wel. Alleen zit de balkondeur direct naast de tv en heb ik van die naarbinnennaarbuitenohneetochweernaarbinnenkatten die alsnog constant de zonnestralen binnenlaten.

geplaatst:
even een voorbeeld, Zwolle84, uit de laatste pagina van dat topic:

de LG65C8PLA €1699 inclusief 5 jaar garantie door te mailen met Kamera Express. De allergoedkoopste webshop is hij 150 euro duurder. Dat verschil is kleiner dan hierboven, maar dat is omdat de C8 het model van vorig jaar is. Deze Tv was 4000 euro bij introductie. En die had je eind vorig jaar door te mailen dus wel voor 1000-1500 euro goedkoper kunnen krijgen dan de gemiddelde geadverteerde prijzen. Net zoals je dat deze herfst weer voor de C9 zal kunnen doen. Kan nu ook al, maar ze dalen pas echt snel in prijs een paar maanden voor de nieuwe aangekondigd gaan worden.

Ja, ik stond er ook van te kijken.

De Qled komt daar ook langs, trouwens. En er zijn genoeg topics met ervaringen (deze gaat echt alleen om prijzen).

geplaatst:
Ik heb de meest recente pagina's in dit topic is doorgenomen, maar ik zie vooral erg veel technische termen waar ik eigenlijk weinig weet van heb. Ik verhuis binnenkort en heb besloten om mijn oude televisie te gaan vervangen en ik ben nogal duurzaam op die spullen, dus zou graag iets hebben dat wel een aantal jaar meegaat.

De kijkafstand is +/- 300cm dus een 55inch lijkt me een goed idee te zijn, maar iemand nog tips of aanraders qua toestellen. Liefst iets dat wat makkelijk te bestellen is via een Coolblue of iets dergelijks (Belgisch) en dat niet de spuigaten uitloopt qua prijs. Gevoelsmatig zit ik toch aan maximum een 1000 euro qua budget. Speciale foefjes als 3D of gebogen scherm moet ik niet hebben, gewoon iets waar ik deftig film op kan kijken. Het toestel komt in de woonkamer te staan en bijna vlak naast de ramen aan de straatkant dus wel heel veel licht, al is dat wel afsluitbaar met een rolluik.

Iemand van de experts die me hiervoor wat in de juiste richting kan sturen?

Ik kom zelf uit bij deze toestellen:
Philips 55PUS8303 - Ambilight - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis
Sony KD-55XF8505 - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis
LG 55SK8500 - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis
Samsung UE55RU8000 - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

geplaatst:
minimaal 55 inch op 3 meter, zou ik zeggen. 3D en curved is vrijwel niet meer te krijgen, dus geen zorgen.

Maar je gaat bij de winkel de geadverteerde prijs betalen, dus? Dan heb je mijn berichten niet héél aandachtig gelezen

Ik neem aan dat ook in dat segment geldt dat de tv's voor (beduidend) minder weg mogen, gewoon mailen of bellen met de grotere winkels (Smits, Apollo, Foka) wat de minimale prijs is waarvoor een toestel weg mag. Tenzij je tijd kostbaarder is dan je geld natuurlijk. Gewoon iets bij Coolblue bestellen nis wel makkelijker natuurlijk, al betaal je dan wellicht 100-200 euro meer dan nodig. Zelf ken ik al deze toestellen niet, echt gefocused op LG Oled en Samsung Qled tv's, maar dat red je met duizend euro net niet, dan zou je tot 1200 moeten oprekken.

Philips zou ik persoonlijk niet (meer) doen.

geplaatst:
Ik heb ze inderdaad gelezen, maar ik wou eerst tot een select groepje uitkomen om dan te gaan zoeken waar ik het ergens het goedkoopste kan gaan vinden Heeft Oled en Qled dan echt zo'n meerwaarde? Als het met ecocheques kan, dan kan ik er eventueel nog wel 250 euro bij doen. Waarom trouwens minimaal? Als ik zowat opzoek, dan staat overal voor 3m een televisie van 43-55 inch dus ik pakte al het maximum dacht ik?

(Je ziet ook meteen dat ik me er de laatste jaren niet meer echt mee heb bezig gehouden als dat curved en 3D niet meer 'hot' is)

geplaatst:
Ik zou zeggen kijk eerst eens in de winkel wat ze nu hebben staan en vergelijk de toestellen eens, kijken wat je mooi vindt. fotootje van de modelnrs maken. En staar je niet blind op dat hij 2000 euro kost. Zou zomaar kunnen dat je die met wat mailen voor je beoogde budget gewoon kunt krijgen

Eerst kijken wat je mooi vind! Oled en Qled spatten wel van het scherm ja, met name Qled doet het goed in daglicht, Oled is qua kleur en zwartwaarden weer heel mooi, vooral als de TV HDR/Dolby Vision heeft.

Ecocheques ben ik dan weer niet bekend mee.

Zwolle84
geplaatst:
Metalfist schreef:
Als ik zowat opzoek, dan staat overal voor 3m een televisie van 43-55 inch dus ik pakte al het maximum dacht ik?

Hier verkeek ik me ook op, maar je blijkt niet alleen naar afstand vs. formaat te moeten kijken maar naar resolutie vs. afstand vs. formaat. Hoe meer pixels, hoe dichterbij je moet zitten om het verschil voldoende te kunnen zien.

Hoe ik het begrijp is dat als je bijv. een 43 inch 4K tv koopt en daar 3 meter van af gaat zitten (zoals ik momenteel doe), dat je dan weinig meer ziet dan bij een HD-tv van hetzelfde formaat. Ik wil hierna over op OLED of QLED en neig dan eerder naar 65 dan 55 inch, hoewel het in m'n beleving nog steeds reusachtig lijkt.

Edit: De Consumentenbond gelooft die verhalen niet zo en neemt resolutie niet mee in de berekening.

geplaatst:
Ik heb nu 55 inch op 3 meter, en als ik nu bij kon betalen voor 65 zou ik dat doen. Maar 55 is op zich prima, en beter dan de 51 inch die ik daarvoor had. Kleiner dan dat, zou ik niet willen op die afstand.

geplaatst:
Je bent me op kosten aan het jagen John Milton Ik was bij deze OLED uitgekomen:
LG OLED55C8PLA - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Review op Tweakers lijkt ook wel de moeite te zijn. Ik ga wel bij het 3 meter > 55 inch principe blijven, dit lijkt me echt al reusachtig als ik eerlijk ben. Nu is zien of ik hem misschien nog ergens goedkoper kan vinden. PS: ecocheques zijn een extralegaal voordeel in Vlaanderen.

geplaatst:
In Vlaanderen waren de lg's juist goedkoop eind vorig jaar vanwege een of andere cashback inruil actie.

Laat me even voor je kijken vandaag, nog niet bestellen

geplaatst:
Nee hoor, vanaf juli zijn het ook solden dus ik wacht sowieso die nog af

geplaatst:
Ik zie dat de 55B8 onder de toonbank nu al voor 999 te krijgen is en de 55C8 voor 1050, die zullen in een uitverkoop van geadverteerde prijzen niet veel daaronder zakken, denk ik.

Dan zou ik alsnog de C8 overwegen trouwens, met zo'n klein verschil in prijs: Tweakers - oled prijzen. Mooie prijs, ik heb 1195 betaald voor de C8 vorig jaar. Fantastische TV.

(Gewoon bovenin dat topic C8 of B8 in zoekvenster typen en naar laatste 2 pagina's gaan, of even België of Vlaanderen typen, kijken wat er voorbij komt)

Maar niet 1350 euro gaan betalen, zonde.

Edit: alhoewel, het verschil tussen de B8 en C8 is eigenlijk bijna niet te zien, aldus hardware.info. dan kun je alsnog voor 1000 klaar zijn dus

geplaatst:
Haha deze wist ik toevallig hoor

Ik zie uitverkoop/solden alleen zo: TV's die het hele jaar een prijskaartje van 2000-3000 hadden, krijgen na een jaar zogenaamde stunt aanbiedingen van 1350-1500, als de opvolger er eenmaal is. Woooow snel kopen, denken we dan. Wat een deal!

Terwijl ze het hele jaar al bij diverse winkels voor 1200 te koop zijn wanneer je ze belt of mail, aangeeft van de prijzen op de hoogte te zijn (noem het tweakers topic) en vraagt om hun scherpste deal. En tegen de tijd dat het zogenaamde uitverkoop is met 1200, kun je hem op die manier (zoals nu de B8 en de C8) alsnog goedkoper krijgen, zo rond de 1000. Zelfs in de solden betaal je (meestal beduidend) meer dan op deze manier

kappeuter (crew)
geplaatst:
Dit zijn de beste én meest betaalbare 55 inch-tv’s | Tech | AD.nl

AD schreef:
Wat kan je eisen van een televisietoestel met een schermdiagonaal van 140 centimeter en een prijs onder de 1.000 euro? Met die vraag in het achterhoofd gingen we op zoek naar de beste budget- en middenklasse-tv’s.

geplaatst:
Er zijn natuurlijk een paar dingen die je niét hoeft te verwachten van een tv die minder dan 1.000 euro kost. Een oledscherm (Organic Light Emitting Diodes, de beeldplaattechnologie die vandaag de beste kleuren garandeert) ligt dan meestal een stuk boven je budget.
Dat valt dus erg mee. Zeker niet een stuk.

Ik kon de overall best geteste 55 inch OLED van 2018 (LG 55C8) rond Black friday van dat jaar al voor 1195 krijgen met wat geringe moeite. Dat zal nu nog minder zijn en de 2019 serie is bovendien slechts marginaal beter. De C9 zal deze herfst ook weer voor 1100-1200 weggaan, verwacht ik. Misschien minder. Voor je een B8 of B9 koopt, check het oledprijzen topic op Tweakers dat ik hierboven linkte.

1149 voor een B8 is waanzin, ik betaalde een paar tientjes meer voor de C8, en dat was herfst vorig jaar.

kappeuter (crew)
Samsung tv's met AirPlay: alternatief voor Apple TV? - iCreate - icreatemagazine.nl

iCreate schreef:
Waarom nog een Apple TV?

De Apple TV-app op de Samsung tv doet precies wat je ervan verwacht. Films worden probleemloos weergegeven, zelfs met bijzondere functies als 4K en HDR. Ook AirPlay 2 werkt prima. Samsung bewijst dus dat -Apple’s diensten ook op niet-Apple-hardware goed werken. Kun je Siri en de andere tvOS-apps goed missen? Dan heb je dus geen Apple TV meer nodig. Rest de vraag hoe het daarmee verdergaat. Want als televisies de hoofdfuncties van het zwarte kastje kunnen vervullen, moet de volgende generatie duidelijk meer kunnen dan de huidige om nog klanten te trekken.

En Samsung zal een betere naam moeten opbouwen dan ze nu hebben op het vlak van ondersteuning en updates, mijn vorige 1000+ euro Samsung had YouTube toen ik hem kocht, minder dan 2 jaar later al niet meer. En een hoop andere apps gingen the way of the dodo voor ik hem afgelopen jaar verkocht.

Ik blijf zeggen, koop je tv primair voor het beeld, en secundair voor functies; je weet niet hoelang smart tv functies heb zullen blijven doen. Hopelijk is dat met de huidige generatie tv's een minder groot issue.

Beter gewoon een pc met draadloos toetsenbord aansluiten op je pc. Smarter dan elke smart TV.

kappeuter (crew)
Televisie kopen? Dit zijn onze aanraders onder de 1000 euro | Tech | AD.nl

AD schreef:
Je wil graag een tv van 55 inch (140 centimeter) beelddoorsnede of groter, maar er liefst niet te veel geld aan uitgeven? We doken in het huidige aanbod en kwamen boven met deze vijf toppers tussen de 450 en 1000 euro.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:11 uur

geplaatst: vandaag om 18:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.