menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Het televisietopic (nieuwe tv's)

zoeken in:
kappeuter (crew)
@ Raffael77
Ik vond een gratis artikel met waarschijnlijk een gelijksoortige strekking:

Apple TV: appen in plaats van zappen |  B R I G H T  I D E A S - ideas.bright.nl

Niet live-zenders maar apps staan straks centraal op je tv. Zo ziet Apple de tv-toekomst, blijkt uit de nieuwe Apple TV, die we in San Francisco al even konden testen. Apple TV krijgt apps, Siri, een nieuwe remote en een frisse interface. De basis voor een 'tv-revolutie'?

Apple zet niet de aloude tv-zenders maar de apps op de eerste plaats. Apple TV is in feite iOS op je tv. Niet een beperkte selectie van apps die je eventjes kort gebruikt terwijl je een tv-zender kijkt of een video streamt, zoals bij de meeste smart-tv's. Nee, apps vormen de toekomst van tv, aldus Apple-ceo Tim Cook.

Raffael77
kappeuter schreef:
@ Raffael77
Ik vond een gratis artikel met waarschijnlijk een gelijksoortige strekking:

Apple TV: appen in plaats van zappen |  B R I G H T  I D E A S - ideas.bright.nl

(quote)

(quote)

Alsnog bedankt.

Ik vind het niet echt bijzonder. Het nadeel van Apple TV is dat er regelmatig series opstaan met AAC geluid waarvan Apple beweert dat dit net zo goed zou zijn als gewoon stereo of surround wat natuurlijk helemaal niet waar is.

Het werkt sneller maar is dat werkelijk een pluspunt. Soortgelijke apps zie je idd bij andere merken maar Sony Playstation heeft dit al jaren.

Voor mij hoeven al die apps voor elk programma niet. Ik heb geen zin door honderden apps te scrollen.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=G_PFMphvxPM

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Conclusie op 3:06

Zwolle84
Na 6 jaar lcd 32" ben ik overgestapt op deze (de meest linkse). Is best wel héél erg veel mooier.

X8305C / X8307C / X8308C / X8309C Series Specificaties | Televisies | Sony NL

Veel plezier er van!

Wat voor afspeel apparatuur gebruik je daarbij?
UHD blu-ray speler?
Schaalt hij dvd's en blu-ray's op?
Hoe vind jij een gewone dvd er uit zien op jouw uhd scherm?
En een Blu-ray?

Zwolle84
Ajax&Filmfreak schreef:
Veel plezier er van!

Wat voor afspeel apparatuur gebruik je daarbij?
UHD blu-ray speler?
Schaalt hij dvd's en blu-ray's op?
Hoe vind jij een gewone dvd er uit zien op jouw uhd scherm?
En een Blu-ray?

Thanks!

Ik heb hem nog maar net, maar de eerste indrukken zijn zeer positief. Gisteren de eerste blu-ray (Run All Night) gekeken, die upscaling is echt fantastisch! In die film heb je bijvoorbeeld nachtelijke luchtshots van een verlichte stad, dat diepe zwart in combinatie met die scherpe lichtpunten oogt fenomenaal. Het was sowieso een goede film om de tv op uit te testen, want er zitten veel supersnelle beelden in en die kan hij moeiteloos aan, nergens haperde het.

Gamen (Final Fantasy) gaat ook erg goed, zowel qua kleuren en snelheid als qua formaat/detaillering, aangezien ik 32" gewend was.

4K-materiaal heb ik nog niet, sowieso zijn zogenaamde '4K-blu-rays' een wassen neus, 4K vind je vooralsnog niet in fysieke vorm voor zover ik weet. Als Netflix het aanbod uitbreidt ga ik zeker over op een 4K-abonnement. Op Youtube staan al wel 4K-filmpjes, zo'n natuurfilm in 4K oogt vreselijk mooi en scherp.

Ik heb de PS4 (werkt goed samen, allebei Sony immers) en een Onkyo-versterker + Onkyo-5.1-set erop aangesloten. Blu-rays gaan ook via de PS4.

Tweakers

Ik zou heel graag voortaan mijn films op dit apparaat bekijken , maarja 6000e .

Vraag m.b.t. teletekst. Bij 2 verschillende toestellen heb ik dat aan 't eind van een pagina zinnen nog door blijken te lopen. Hoe kan ik die niet zichtbare regel(s) toch zichtbaar krijgen?
(Er is geen indeling met meerdere pagina's)

Heb je overscan (ook wel beeldscan etc genoemd) uit staan?

Die functie nog niet in 't TV menu gevonden.

Overscan wordt ook wel "volledig scherm" (Samsung) genoemd.

Aanschouw de toekomst:
Tweakers

Ik ben van plan een nieuwe tv in huis te halen. Zou graag deze specs hebben: 4k, HDR 10/Dolby Vision, minstens 100 Hz, 55 inch.

Ik kom nogal aan de dure kant uit met al die vereisten...

Iemand al ervaringen met de OLED tv's? Is het de meerprijs waard?

Als je veel geeft om perfect zwart en een zeer hoog contrast misschien wel.
Ik kan niet in jouw portomonee kijken.....
Persoonlijk wacht ik nog.
Simpelweg omdat ik het budget niet heb.
Ik hoop dat mijn 55inch Panasonic plasma het nog een paar jaar doet en dan koop ik als de prijzen wat normaler zijn zeker een Oled tv.

Ik heb persoonlijk een hekel aan het beeld van (LED) lcd's, al hebben ze ook daar een flinke stap gemaakt qua contrast met de Quantum dots.

Houd er verder rekening mee dat als je veel lichtinval heb in je kijkkamer dat een LCD meer licht produceerd dan een Oled.

Verder mis ik nog hdmi 2a bij je gewenste specs.......

Thanks!

Heb er de laatste tijd ook veel over gelezen en heb daardoor mijn budget al grondig verhoogd, maar 2500 euro voor een Oled (op sommige plaatsen al minder) blijft toch echt wel zeer veel geld voor een TV. Ik hecht echter wel veel waarde aan goed beeld (en met name het contrast inderdaad) dus ik ben wel bereid diep in de buidel te tasten voor een zeer goed toestel.

Ik heb echter nog de neiging wat te wachten voorlopig aangezien ik her en der lees dat er toch een prijsverlaging zit aan te komen.

Ik kom trouwens echt van helemaal niets: 10 jaar oude LG van 43 inch dus bijna alles wat nu op de markt is, zal wellicht beter zijn. Wil vooral een future proof toestel hebben zodat ik niet meteen achter de feiten aanhol en dan verwijs ik met name naar de HDR revolutie.

Suc6 iig. Post je hier uiteindelijk je nieuwe tv met bevindingen?

Zinema (crew)
Waar zijn 'the good old days' van de ouderwetsche beeldbuis?

kappeuter (crew)
Met deze gigantische 4k outdoor tv is zelfs je tuin een Netflix paradijs - WANT
Wat is er leuker dan rond een kampvuur zitten met een drankje een marshmellow die langzaam aan een stokje in het vuur roostert? Ditzelfde maar dan natuurlijk met je favoriete serie erbij. Met de Veranda-serie televisies van SunBrite kun je dit al vanaf 2016 doen. Maar binnenkort kun je pas echt goed in de buitenlucht genieten van je series met het grootste model in de serie tot nu toe: de nieuwe 75 inch 4k outdoor tv.

Haha, wie koopt zoiets...

Heb zelf onlangs de Sony 55XE9005 gekocht. Na lang twijfelen toch niet voor OLED gegaan, omdat de tv meestal in een verlichte ruimte staat en OLED schermen daar minder geschikt voor zijn ivm weerspiegelingen enzo.

Bij "gewoon tv" is er niet zoveel verschil met mijn vorige 1080p tv. Bij 4k HDR content (games, nieuwe huurfilms, sommige nieuwere Netflix series) is het verschil erg groot. Voor 4k moet je dan weer niet te ver van de tv zitten

Alle tv-hypes van de laatste jaren heb ik aan me voorbij laten geen (kromme schermen, 3d, ...) maar dit vond ik wel weer een interessante reden om een nieuwe tv te kopen.

Welke tv had je hiervoor Jordy?

Samsung UE50ES5500

kappeuter (crew)
Aaf ging op jacht naar een nieuwe tv en bezweek bijna onder de spanning | De Volkskrant (column)

Meer stipjes, meer televisie - De Standaard (gratis te lezen na registratie)

De vraag is maar of u het verschil zou merken. ‘Ik heb mijn twijfels of uhd nuttig is’, zegt professor Peter Schelkens (VUB, Imec). Zelfs op een reusachtig scherm van 75” (een diameter van 1,9 meter!) is het erg moeilijk om de afzonderlijke pixels op het scherm nog te zien op een kijk­afstand van drie meter, zegt Schelkens. We hebben niet genoeg receptoren op ons netvlies.
Wat je wél kunt zien, is de aanwezigheid van high dynamic range (hdr). De meeste – maar niet ­alle – uhd-toestellen hebben hdr. Dat betekent een grotere helderheid, meer contrast en fellere kleuren. Dat zie je op elke afstand. Hdr levert u dus meer voordeel op dan uhd. Maar de fabrikanten hebben voor u beslist dat u hdr ­alleen krijgt als u ook uhd koopt.
En het klopt. Als ik vlak voor het scherm sta, is de kwaliteit fantastisch. Zet ik twee stappen achteruit, dan heb ik meer overzicht en nog steeds geweldig beeld. Al moet ik, vanop twee meter afstand, het verschil tussen ultra hd en gewone hd wel echt gaan zoeken: bij de bladeren in de bomen, de schaduwpartijen, de ­scènes waar zonlicht door een venster invalt.
En dan ga ik in mijn zetel plaatsnemen, net geen drie meter van het scherm. Nog steeds prachtig beeld. Maar: ik zie geen verschil meer tussen Netflix in ultra hd, en Netflix in hd. De extra beeldpunten zijn niet meer te zien. Wel zie ik dat donkere scènes in ultra hd donkerder zijn, terwijl alle details toch duidelijk blijven – dat is de hdr. Dat geeft meer sfeer.

Bij Filmdragers en apparatuur > Algemeen > 4K films:

Vanaf komende week heeft JM ook eindelijk een 4K tv. JEEE!

Ik kan trouwens iedereen aanraden om niet de geadverteerde prijzen te betalen. Ik zit op Tweakers in het Oled prijzen topic waar de bedongen aanbiedingen worden gedeeld, zodat je altijd aan lagere prijzen elders kunt refereren om een betere deal te bedingen.

Zo heb ik vandaag de LG 55C8 besteld die op 3 winkels na overal 2299 euro kost, voor 1495 euro door aan dat topic te refereren. En daar gaat nog 300 cashback vanaf.
Plus de paar honderd euries die mijn oude 2012 plasma tot mijn grote verrassing nog op blijkt te brengen op Marktplaats.

Altijd een rondje mailen naar Foka, Smits, Apollo Almere (hier heb ik gekocht) en dergelijke voor hun laagste prijs, die ligt honderden euro's lager dan de geadverteerde. In het geval van een 4k Oled als deze LG zelfs 800 euro lager.

Misschien niet helemaal on-topic hier, al denk ik dat die kennis 4k films wel voor een hoop users een stukje bereikbaarder maakt.

kappeuter (crew)
Ik heb mijn huidige led-tv alweer ruim 7 jaar. Ik had gedacht dat als ik tzt een nieuwe zal kopen ik niet meer zoveel geld zal uitgeven als toen, maar met 4K zijn de prijzen toch weer hoog zie ik.
Een trend die al jaren gaande is dat tv's steeds groter worden.
Terwijl men vroeger altijd zei zit niet te dicht op je tv en een koop tv die bij je woonkamer past gerelateerd aan de kijkafstand tot je tv. Maar tegenwoordig lijkt het groot groter grootst.
Toen ik mijn huidige (40 inch) tv kocht vond men mijn tv groot.
Maar 40 inch is eigenlijk alweer het kleinste model geworden, nog een piepklein hoekje in zaken met de iets kleinere en oudere modellen. Kun je nagaan wat er in 7 jaar tijd is veranderd...
4K heeft natuurlijk ook geen zin bij een 40 inch tv, dan zou het met het menselijke oog toch bijna niet zichtbaar zijn al die details.

Ze worden inderdaad groter. Dat de prijzen hoog zijn is slechts ten dele waar, want dat geldt vooral voor de nieuwste technologie. Je betaalt vooral veel voor OLED, HDR en state of the art beeldverwerking. Een 40 inch lcd kun je voor 250 euro scoren als je niet persé de allerbeste hoeft te hebben. Een 50 inch voor 360. En dat zijn geadverteerde prijzen, daar kun je vast ook nog wel wat vanaf praten.

Ik had eigenlijk ook niet gedacht dat ik nog een 55 inch zou doen, had echt mijn zinnen op 65 inch gezet. Maar zeker bij OLED is die meerprijs me net even te flink.

Van die 800 euro die nog tien inch extra had gekost, heb ik nu dankzij Black Friday de Teufel Ultima 40 Surround kunnen scoren. Dat heb ik dan toch liever. Vreselijk lomp vergeleken met een soundbar, maar het geluid is er dan ook naar.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:55 uur

geplaatst: vandaag om 05:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.