menu

Mijn Updates +
Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Het televisietopic (nieuwe tv's)

zoeken in:
Valt perfect samen met de plannen een nieuwe tv aan te schaffen. Oled it is.

De OLED tv met 4K resolutie komt in 2013. Nice.

Moet je nog uitkijken dat hij niet doormidden breekt wanneer je hem op pakt

Heeft iemand het volgende probleem meegemaakt : ik heb inmiddels 3 blurays die niet goed afspelen op mijn tv ( samsung br speler en samsung led tv ) Ze geven een 'stotterend' beeld en bij snelle overgangen zijn horizontale streepjes te zien ( waar het ene beeld het volgende overlapt ) Kan dit aan de tv instellingen liggen ?

Dat stotterende beeld weet ik niet maar die horizontale strepen ligt waarschijnlijk wel aan de Samsung tv. Is het niet gewoon blur? (Samsung LED is de koning van blur )

Ik weet niet wat je met blur bedoeld. Wat ik zie : er staat bijvoorbeeld iemand in beeld, hij blijft een fractie van een seconde "hangen", in het volgende beeldje moet ie iets naar rechts staan, dan zie ik op dat stukje allemaal horizontale lijntjes, alsof het een overgang is tussen die twee beeldjes. Van de ongeveer 80 blurays die wij hebben, zijn er tot nu toe 3 met dit probleem. Ik heb verder geen problemen met de led tv, dus ik dacht dat het misschien aan zijn instellingen kon liggen ( aantal hz bijvoorbeeld )

Ik dacht ook aan het aantal hz... Ik weet de oplossing helaas niet. Het is lastig Googelen als je de officiele benaming voor dat probleem niet hebt maar ik zou het gewoon proberen.

@ nakada

Heb je een mogelijkheid om over te schakelen naar 'Cinema mode'?
Zoja, probeer die Blu-rays met het genoemde probleem eens met die instelling af te spelen, en kijk of het helpt.

Zoek anders eens naar het uitleg betreffende je probleem onder de noemer ' Ghosting ' .

kappeuter (crew)
Ultra-hd dit jaar nog vooral op lcd | B R I G H T - bright.nl

Alleen bij grote schermformaten, 60 inch of meer, maakt 'ultra hd' trouwens echt verschil.

HD is dus wel voldoende voor de meeste mensen.
Zie ook: Uitlegparty: Ultra HD | B R I G H T - bright.nl

Hoi Nakada,

ik zou jouw probleem voorleggen bij een ander forum die wellicht het antwoord weten op jouw probleem; niet dat ik twijfel aan het forum van MovieMeter, maar dit is een specifieke technische vraag, die je beter kunt stellen bij: www.htforum.nl (ht staat voor Home Theater)

Ik hoop dat je wat hebt aan dit antwoord; een andere optie is terug gaan met je films naar de winkel waar je je tv toestel hebt gekocht.

groet, Reacher

nou ik ben ook eindelijk toegetreden tot het "blauwe" (en SMART) tijdperk hoor
mijn nieuwe setup:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://i235.photobucket.com/albums/ee152/petcor80/tv1_zps26e6ca1b.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://i235.photobucket.com/albums/ee152/petcor80/tv2_zps113c391a.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://i235.photobucket.com/albums/ee152/petcor80/tv3_zpsd6f43fa1.jpg

Alleen die frontbox moet ik nog even boven/achter de tv ophangen, maar voorderest ben ik redelijk aangesloten nu. 46 inch Philips ambilight schoonheid met een 4K ready bluray speler en een nieuwe geluidsinstallatie erbij ook nog.

Geweldig nieuws.

Wat een held om Pavilion op te zetten voor de foto's

Er staan trouwens nog wel wat speakertjes net in de weg voor de tv

ik zat op de grond voor de foto's, vanaf de bank is die speaker niet in beeld, maar, zoals gezegd, die moet ik dus eigenlijk nog even aan de muur bevestigen... want het gaat maar net en hij staat nu ook nog voor de 3D zender/sensor...

bonuspunten voor herkenning van de film gaan, geheel zoals verwacht, naar McSavah

Hoge bank dan En zie nu dat je het onder de foto's inderdaad al over de frontbox had, excuus. Fijne set-up in ieder geval, zo te zien

Echt kutnieuws dat Panasonic dus definitief gaat stoppen met de plasma produktie. Wat wel betekent dat ze voordelig in de verkoop gaan. Ik ga dan ook maar even wat sparen om nog een Panasonic plasma op de kop te tikken, al is het maar als reserve.

Alleen vandaag op ibood.com dikke korting op 2 dikke tv's. Ik heb helaas niet erg veel tijd vandaag om dingen uit te zoeken maar zijn er vast kenners in de zaal die er iets over kunnen zeggen en wat de beste keus lijkt?

Het gaat om de Samsung UE55HU6900 ( van 2200 euro voor 1200) en de LG 55LA970V ( van 2500 voor 1400).

Zinema (crew)
Ik zou kiezen voor actieve (Samsung) 3D i.p.v. passieve (LG) 3D i.v.m. de beeldkwaliteit tijdens het kijken van 3D content, dus dan kom je terecht bij de Samsung. Je hebt een hogere schermresolutie - full HD 3D (dus twee keer je 1080p) - met actief. Beste 3D kwaliteit hebben plasma TV's maar die zijn in het vertonen van 'gewone' 2D inferieur aan vrijwel alle LED's en LCD's (of zogenaamde OLED's) qua scherpte en beelddetails (al zweren een hoop mensen bij plasma). De plasmaschermen zijn wel sneller waardoor ze de enige televisies ter wereld zijn zonder crosstalk tijdens 3D en ze zijn beter geschikt zijn om te gamen).

Jouw TV's zijn nagenoeg gelijk. Beiden smart wat tegenwoordig toch wel erg prettig is (Uitzending gemist, Netflix o.a.). Lang verhaal, korte versie: Samsung. Vanwege de actieve 3D. Maar die LG zou zeker ook geen miskoop zijn. Wellicht dat de lagere beeldresolutie met passieve 3D opgelost is door het Ultra-HD scherm. Even checken voor de zekerheid dus!

Check hier verschillen tussen de twee soorten 3D: Check.

P.S. FillumGek Check dit, die LG zijn opvolger voor dezelfde lage prijs: LG 55UB850V 4K Ultra HD-tv - Alleen vandaag ?1399! - plattetvdiscounter.nl Een betere deal dus, want dit is een nieuwer model.

Ik vrees dat ik het toch nog even laat schieten nu ik ook verhalen lees dat de versie op iBood een Duitse versie is en dit problemen kan geven met dingen als kabeltelevisie etc. Toch bedankt voor de uitleg Zinema, ben in elk geval weer een stuk wijzer

En ik had het al gezien van Plattetvdiscounter, maar ook daar ben ik een beetje huiverig voor. Volgens mij is het een prima site (volgens mij al eens probleemloos iets besteld), maar ik hoor geruchten dat ze vaker meegaan met de prijs van iBood om te concurreren en dat er vervolgens dingen aan mankeren of zelfs niet geleverd worden.

Ik heb van de week ook maar eens een vervanger aangeschaft voor mijn 8 jaar oude 32" Sony Bravia. De keuze is gevallen op de Samsung UE40F8000. Erg mooi toestel met zeer veel zinnige (en onzinnige) mogelijkheden. Komt ook in vele test als zeer goed naar voren.
Van de week al flink mee lopen prullen om alles een beetje naar mijn zin in te stellen en aan te sluiten. Moest ook nog een nieuw audio meubeltje kopen want 80cm was net te smal

Verdere apparatuur:
- Harman Kardon AVR 130
- Harman Kardon DVD 22
- Harman Kardon HKTS 7 5.1
- AC Ryan PlayON! Mediaplayer

Gisteravond even snel een plaatje geschoten met mijn telefoon.
http://i57.tinypic.com/t6rsxd.jpg

http://media.kieskeurig.nl/images/01/30/80/73/4776/4e43/bcc0/643daded1b43/l.jpg

IcU
Ik heb de samsung (3D)HDtv en (3D) blu-ray speler van mijn ouders over genomen, maar ik ben niet erg tevreden.

Het beeld is super. Scherp, mooie kleuren, maar de beweging is af en toe om te janken. Het beeld is onrustig en lijkt wel of het wordt verdigitaliseerd. Een soort digitale blok vorm in de beweging. Ook bij rasters of lijnen dicht op elkaar is het erg onrustig in het beeld.

Ik heb vrijwel alle verschillende instellingen uitgeprobeerd, maar tevergeefs. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

kappeuter (crew)
IcU
Mogelijk een breuk in de HDMI kabel?

Verder bij instellingen zoveel mogelijk automatische digitale correctie en digital motion snufjes uit zetten, wellicht helpt dat.

Hallo allemaal!

Aangezien ik ga studeren in Nijmegen komend jaar ben ik op zoek naar een tv'tje voor op mijn kamer, beelddiagonaal 80-90cm, iemand een idee waar je zoiets tegen niet al te hoge prijs kan krijgen? Bij de mediamarkt zit je al over de 300 euro namelijk.

Groetjes,
Max

Marktplaats? Tweedehands zijn ze vaak nog prima man. Ik heb mijn Sharp LED tv van 32" destijds voor veel te weinig geld via marktplaats weggedaan dus misschien kun je net zoiets moois vinden voor weinig geld

Deze week een mooie nieuwe tv gekocht:) Philips 49PUS7909 Ultra HD tv ** Plasma-Discounter.nl ** Mega blij mee!!! Nu wil ik mijn Onkyo 5.1 systeem nog vervangen voor een 7.1 systeem.. iemand tips??

kappeuter (crew)
LG komt met vliesdun beeldscherm dat je kunt meenemen | Wetenschap | de Volkskrant

Zogenaamde OLED technologie. Staat nu nog wel in de kinderschoenen (lees: duur).

kappeuter (crew)
LG presenteert platte oled-tv's met 4K-resolutie | B R I G H T - bright.nl

Er komt voor het eerst een platte 4K-oled-tv op de markt. Volgende week toont LG de apparaten in Berlijn.

Raffael77

Wat is dit voor gekke link. Als het zo groot nieuws is waarom niet in de media.

Oja typisch Apple die wil natuurlijk patent aanvragen zodat ze straks andere merken uit kunnen melken als ze gebruik willen maken van hun nieuwe trent (ik weet nog steeds niet wat het is want kon de rest niet lezen)

Gast
geplaatst: vandaag om 14:03 uur

geplaatst: vandaag om 14:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.