• 158.101 films
  • 9.638 series
  • 28.762 seizoenen
  • 607.374 acteurs
  • 353.032 gebruikers
  • 8.844.335 stemmen

foto's en films via dvd-speler

zoeken in:

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

als je jpg en bmp bestanden op een cd hebt staan. Kan je die dan ook op je tv zien via een dvd-speler.

En als je van een film een vcd bestand maakt, heb je dan ook veel kwaliteitsverlies en is komt het ook veel tijd om te doen.

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

ja en ja

goede brandprogramma's hebben de mogelijkheid om foto's als videocd ofze te branden (geloof ik)

en omzetten van DVD of DivX naar VCD levert kwaliteitsverlies op, en duurt afhankelijk van de snelheid van je computer een paar uur

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

is het door het kwaliteitsverlies dan nog wel de moeite waard of kan ik ze dan beter op m'n computer zien?

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

ik zou een grafische kaart met tv-uitgang kopen, en dan een kabeltje naar je tv leggen

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

dat is geen optie. Computer ligt beneden en de tv is boven op m'n kamer en van mijn ouders mag het niet.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

da's idd erg jammer

TV-Out is 't mooist.

KAN je DVD wel vcd aan? en kan die S(uper)VCD aan?

is beter dan vcd.

EmDee

• 7193 berichten
  • 1417 stemmen

Is wel beter maar kost je meer tijd om te maken en meer CD-R's om te branden.

Als je VCD vergelijkt met video zie je niet zo veel verschil vind ik.

We raken gewoon verwend met de DVD.

manic

• 473 berichten
  • 1279 stemmen

Een tijdje geleden heb ik wat brandprgrmms vergeleken, het lijkt erop dat WINONCD (vanaf versie 7 geloof ik) de enige is die een photoalbumoptie heeft. Dan maak je dus een vcd met plaatjes die je dan weer in mappen kan onderverdelen. In Nero 4548 is het behoorlijk omslachtig allemaal. Over de kwaliteit kan ik niks zeggen.

EmDee

• 7193 berichten
  • 1417 stemmen

Nou, ik heb er geen enkel probleem met NERO.

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

Als je zo'n film op cd zet, maakt het dan ook uit of het een divx film is?

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

weten julie trouwens zeker dat het kwaliteitsverlies niet zoveel meer is als een video band, als als ik een film full creen doe, word de kwaliteit een stuk minder en een tv heeft nog een veel groter beeldscherm

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

kan daar geen antwoord op mijn vragen vinden

cornelis

• 4742 berichten
  • 671 stemmen

nl.hobby.video ? nl.media.dvd ?

Weet het ook niet, maar misschien dat men je daar kan helpen.

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

die antwoorden zijn toch echt te vinden op vcdhelp.com

Overzetten van divx naar standaard vcd levert veel kwaliteitsverlies op. Omzetten naar een svcd als je speler dat aan kan is dan een optie.

matthijs

• 20 berichten
  • 0 stemmen

ik heb nog een vraagje. Als je een divx film van internet haalt en er een vcd van maakt, heb je dan nog wel Dolby surround of doet dat het dan niet meer?

neo

• 15392 berichten
  • 9276 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Foto cd's afspelen op de dvd speler:

Ik heb een vraag.Je schijnt dus gewoon een cd-tje te kunnen branden met daarop een boel foto's en die dan op je dvd speler bekijken.Moet je hiervoor deze foto's gewoon op een normaal cd-tje branden of heb je daar een brandbare dvd schijf voor nodig?

eeflien

• 383 berichten
  • 261 stemmen

Bij ons werkt een cd-tje gewoon Maar ik heb er geen verstand van dus misschien verschilt dat wel per dvd-speler... (ik zal nu wel iets heel stoms zeggen maargoed )

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3357 stemmen

neo schreef:

Moet je hiervoor deze foto's gewoon op een normaal cd-tje branden ...

Jep, de foto's kun je gewoon op een normaal CD'tje branden ...

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Je moet ze als Jpeg bestanden op een cd zetten. Het enigste wat je dan nog nodig hebt is een dvd-speler die Jpeg af kan spelen.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3105 stemmen

Klopt , gewoon .jpg's als data op je CD'tje branden en in je DVD-speler stoppen, als het goed is begint hij dan gelijk een slide-show af te draaien.

eeflien

• 383 berichten
  • 261 stemmen

Ik heb geloof ik ooit gehoord dat je het aantal seconden tussen de foto's kunt instellen bij het branden, klopt dat??

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Tuurlijk kan dat. Je kan er hele leuke dingen mee doen. Normaal kijk je foto per foto doormiddel van afstandsbediening. Maar je kan ook een slideshow maken en leuke effecten geven aan de foto's.

Stevo

• 499 berichten
  • 429 stemmen

Maar je dvd speler moet uiteraard wel jpeg ondersteunen. Zoniet, dan kun je met bepaalde progjes (effe googlen) ook een slideshow-vcd maken en die afspelen op je dvd speler.

neo

• 15392 berichten
  • 9276 stemmen

Goed bedankt allemaal, ga het vanavond eens proberen

speedy23

• 18941 berichten
  • 14043 stemmen

En ik heb met zeer veel interesse dit topic gevolgd. Mijn eerste foto's met digitaal toestel zijn onlangs op vakantie genomen...

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

dat wordt voorlopig niet op visite bij Joep en Speedy dus.

speedy23

• 18941 berichten
  • 14043 stemmen

Groot gelijk...

neo

• 15392 berichten
  • 9276 stemmen

Laat ik dan maar niet zeggen wat ik voor foto's op het cd-tje heb staan.Denk dat iedereen mij dan voor gek zou verklaren

speedy23

• 18941 berichten
  • 14043 stemmen

Vertel. Ik ben niet nieuwsgierig, maar weet graag alles...

neo

• 15392 berichten
  • 9276 stemmen

Nou vooruit, dit is een cd-tje waarop ik wat scenes uit verschillende films in vele screenshots heb gezet.Dit ga ik samen met gewoon wat muziek en stukjes videoband waarschijnlijk binnenkort op een middelbare school laten zien tijdens een ckv les en uitleggen wat de functie van scores van filmcomponisten is.De ''deal'' is nog niet helemaal rond, dus nog even afwachten

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.