• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.991 gebruikers
  • 9.371.048 stemmen

Advies a.u.b.

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Iemand anders die KPN interactieve tv heeft met de bovenste zwarte balk die niet recht doorloopt?

Heel irritant. Bij dvd is de balk gewoon recht dus misschien ligt het aan KPN?

De balk bovenaan tot de helft is zeg 8 cm en de 2e helft van deze balk is 7,5 cm. Ik ga er toch onbewust op letten. Ook geen zin om het beeld uit te rekken. Ziet er niet uit.

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

Led is zeker niet beter dan lcd of plasma aangezien led gewoon lcd is, met een aantal nadelen die daar bij horen.

Wil je een echt grote tv ben je zowiezo aangewezen op plasma, huide Led lcd,s zijn maar tot 60 inch en dan kun je ook alleen maar kiezen voor een enkel model van Sony of Sharp.

nakada

• 2203 berichten
  • 1666 stemmen

Maar tot 60 inch ? Vind mijn 46 inch al heel wat.

Ook Samsung heeft LED en die vind ik erg goed. Zij gaan inmiddels ook tot 55 inch.

Ik zou altijd LED verkiezen boven plasma.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

jumpstylemovie schreef:

Hoe krijg ik jizz uit m'n shirt?

Ga ergens anders heen met die onzin.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

nakada schreef:

Maar tot 60 inch ? Vind mijn 46 inch al heel wat.

Ook Samsung heeft LED en die vind ik erg goed. Zij gaan inmiddels ook tot 55 inch.

Ik zou altijd LED verkiezen boven plasma.

60 inch is helemaal niet zo gek, als je na gaat dat om te genieten van Full HD kwaliteit je op maximaal 2x de diagonale afstand van je eigen tv moet gaan zitten om dit te kunnen zien.

Bij 60 inch is dit dus 3,06 meter en dat zit een gemidelde gebruiker ongeveer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het maakt dus geen poep uit of ik LED of Plasma neem zo te lezen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Plasma is alleen duizend keer duurder in gebruik, toch?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

25000 branduren stond erbij. Was vergelijkbaar met LED. Het inbranden van het logo van RTL4 bijvoorbeeld is al zo goed als voorbij gelukkig bij plasma.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Feit blijft wel dat LED een veel lager voltage hoeveelheid verbruikt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Klopt, heb me nu ook wel een beetje ingelezen. Voordeel van plasma is dan weer dat je vanuit vele hoeken het goed kan zin. Is bij Led weer war minder.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Nou daar merk ik weinig van...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Je zou ook eens niet een andere mening hebben he?

http://www.aankoopkennis.nl...

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Aan die link te zien haal jij LED en LCD door elkaar.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

En wat is het verschil dan weer tussen led en lcd? Wordt nog wat bij het uitzoeken.

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

Plasma heeft puur qua beeldkwaliteit altijd voor gelegen op lcd, het grootste nadeel van lcd is echter met de komst van led achtegrond verlichting goed opgelost. Zelf zou ik tot ongeveer 42 inch voor lcd gaan en groter voor plasma.

Natuurlijk is het zo dat als jij bijv alles van sony of phillips wilt hebben je wel lcd moet nemen omdat zij geen plasma maken.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

moviemafketel schreef:

En wat is het verschil dan weer tussen led en lcd? Wordt nog wat bij het uitzoeken.

Een LED is een elektronische component, een halfgeleidercomponent die licht uitzendt als er een elektrische stroom in doorlaatrichting doorheen wordt gestuurd.

LCD, een Liquid Crystal Display (vloeibaar-kristalscherm) is een plat beeldscherm met een laag energieverbruik. Hierdoor zijn lcd’s bij uitstek geschikt om te gebruiken in platte elektronische apparatuur of in draagbare apparaten die een batterij met beperkte capaciteit hebben.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Ik ben op zoek naar een beamer en wil graag informatie hebben waar je op moet letten en wat is belangrijk om gewoon goed beeld te hebben. Met name keuze van een projectiescherm hoe belangeirjk is dat? En/of welke merken zijn goed.

Het hoeft inderdaad geen state of the art Full HD en 3D te worden, maar wil wel gewoon prima beeld hebben. Mijn keuze is oa gevallen op deze:

Merk Benq

projectieverhouding: 1.54-1.71 :1

Helderheid: 2200 ANSI

Resolutie: 1280 x 720 WXGA

Type: DLP

Contrast: 10000 : 1

Gewicht: 3,6 (kg)

Geluid: 31 dB

Geluid ECO: 28 dB

Branduren lamp: 4500 uur

Branduren lamp ECO: 6000 uur

Garantie: 24 Maanden

Staat: Nieuw apparaat

Bijzonderheden: 2VGA ingangen

met afstandbediening

HD READY

Aansluitingen: HDMI

D-SUB 15pin in (VGA)

D-SUB 15pin out (VGA)

Cinch-Video

S-Video

USB Type B

Wat is het verschil tussen DLP LCD LED?

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Is dat die van de Aldi? Hij is HD-Ready i.p.v. Full-HD zo te zien. Wat kost hij?

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Zinema schreef:

Is dat die van de Aldi? Hij is HD-Ready i.p.v. Full-HD zo te zien. Wat kost hij?

Nee is van Benq hij is nu 600 euro. BenQ W700 bij Beamershop24.nl

Persoonlijk lijkt mij dit wel een goed instapmodel. Dus het hoeft niet echt een high end beamer te zijn, maar wil wel wat van kwailietit hebben en heb geen idee wat ik moet zoeken.

En full HD heb je via de TV toch nog niet, en PS3 games zijn 9 van 10 ook 720P. dus opzich vind ik dat niet zo heel spannend. Heb nu wel 42” TV maar alles wordt op een gegeven moment te klein

dus wil wel eens een keer echt een groot beeld hebben. Hij is 3d ready en als je ooit nog naar 3D toe wil kan je het ook nog aanschaffen.

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Dan zou ik toch maar even bij de Aldi langsgaan. Regelmatig Benq HD-Ready + 3D-Ready in de vitrine zien staan voor om en nabij 350 eu. Scheelt nogal. Gewoon de specs vragen aan de verkoper, voor je het weet heb je de gebruiksaanwijzing in je handen, dan kun je mooi vergelijken.

Het verschil HD-Ready en Full hoeft i.d.d. niet zo groot te zijn, maar je gaat nu wel op een groter scherm kijken dus dan zou dat verschil iets beter kunnen opvallen. Maar zoals je zegt, high-end is niet iets wat je per se zoekt.

Als je een PS3 hebt, kun je dus i.c.m. deze beamer in 3D kijken (vergeet niet de 1.4 hdmi kabel, al zal in jou geval met HD-Ready een 1.3 ook wel eens kunnen voldoen aangezien je op een 3D TV met 1.3 ook 3D beeld krijgt maar dan in 720p i.p.v. 1080p. Met een 1.4 kabel omzeil je dat euvel). Brillen moet je denk ik bestellen op de site van Benq. Gewoon even navragen wat in dit geval de Ready betekent, de PS3 heb je immers al.

Waar je volgens mij op moet letten is de helderheid/ lichtopbrengst/ lumen o.i.d. Als contrast iets minder belangrijk is (zou ik ook op letten). Waarschijnlijk moet je met dit soort goedkope modellen de woonkamer blinderen alvorens goed te kunnen kijken.

Lijkt me zo op het eerste gezicht overigens een leuk instapmodel, inderdaad.

Edit/ BenQ MS612ST beamer - aldi.nl

Zie nu dat het Aldi-model wél 3D-Ready is, maar niet HD-Ready (ondanks een HDMI-ingang). Mocht je eens een keer in de buurt zijn bij zo'n Aldi kun je het altijd even checken, maar jouw beamer lijkt dus de betere optie tenzij ze bij de Aldi nu ook HD-Ready verkopen. Zoiets staat me bij, maar weet het niet zeker dus!

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Oke top thanks.

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Graag gedaan. Als je er een hebt gekocht moet je jouw bevindingen maar eens even delen. Succes!

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Zal ik doen. 3D ready is overigens dat hij 3D ondersteunt, echter moet je daar weer een apart kastje tussen zetten.

Ik ga de Aldi even in de gaten houden en nog even zoeken naar meerdere modellen. Ik zie wel dat het model model geen widescreen beamer is. Alleen 4:3 verhoding en geen 16:9.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Nou heb toch maar gekozen voor de BenqW700. Hij zal vandaag of morgen geleverd worden.

3D ready houdt trouwens in dat hij 3D ondersteunt, dus zonder tussenkomst van een kastje zoals ik eerder had vermeld. ‘Helaas’ heb je wel weer dure brillen nodig. Dus de beamer ondersteunt alleen een maximale resolutie van 720p. Prima, PS3 games gaan vaak niet verder dan deze resolutie TV uitzending gaan ook niet verder.

Ben benieuwd hoe de uitkomst is. Ben nooit echt kapot van 3D. In de bioscoop vind ik het ronduit waardeloos, demo model bij mediamarkt zag het er geweldig uit (Philips TV) Vraag mij af waar het verschil in kan zitten?

Ben ook wel benieuwd hoe die 2200 lumen gaan uitpakken, het is niet de helderste maar het zou meer dan voldoende moeten zijn in relatief lichte kamer, ach en in de winter heb ik daar geen last van.

Het contrast op een Full HD Beamer is toch beter, misschien maakt dit apparaat het ergens goed met de hoge contrast waarde. Al met al denk ik dat ik hiermee wel een goede koop heb gedaan, qua prijs kwaliteit verhouding. Maar goed een review volgt nog wel.

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Okee dan! We wachten het af.

Vraag mij af waar het verschil in kan zitten?

Crosstalk.

Heb zelf een Plasma en geen last van crosstalk, maar LED/LCD heeft hier helaas wel last van. Hoe dit met een beamer zit zou ik niet weten.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Heb een uurtje met het beeld lopen rommelen.

Minpunt van het apparaat is dat het met daglicht geen aanrader (2200 Lumen, was het ook wel te verwachten), echter in de avond is het beeld helder en duidelijk (ook in eco stand), vanuit de ideale kijkpositie heb je echt meer dan uitstekend beeld. Voor het bedrag van 600 euro vind ik echt dat je hiermee als instapmodel echt een uitstekende keuze maakt. Het apparaat ontbreekt het echter wel aan de uitgebreide instellingen.

De kleuren zijn prima alleen de zwartwaarde wil ik toch iets donkerder hebben. Contrast moet toch net even iets beter. Dus ik zal toch echt een projectiescherm moeten hebben. Ik het BTW nu op mijn muur geprojecteerd, en het heeft toch teveel relief, dus wil sowieso een scherm) Dus nu nog opzoek naar een scherm.... Zucht al die keuzes weer...

Ik heb geen last van crosstalk of het beruchte rainboweffect.

In het segment geef ik het apparaat een verdiende 8,5 (als ik de zwartwaarde met een projectiescherm verbeterd krijg) Is dat zo btw??

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Rainboweffect Wat irritant is dat zeg.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Ik krijg mijn 3D (ready) beamer niet aan de praat via de PS3. Ik zie op internet dat je op een gegeven moment ‘3d content’ kan toevoegen bij beeldscherm instellingen, maar ik krijg dat helemaal niet te zien. Wie o wie kan mijn verder helpen.

Zinema (crew films)

• 10270 berichten
  • 7275 stemmen

Klinkt verder okee. Beetje stoeien met de instellingen dus.

Ik heb mijn PS3, via een 3d-versterker/receiver, op een 3D TV aangesloten, maar ken die optie niet in de PS3. Ik stop een 3D game of film in de PS3 en dan schakelt mijn TV automatisch over naar 3D. Moet je niet ergens iets veranderen in de Benq zelf? En wat houdt dat 3D Ready in dit geval in? Gebruik je wel een 1.4 HDMI-kabel i.p.v. 1.3?

Edit/ In je 'instellingen video-uitvoer' (in beeldscherm instellingen) kun je het formaat van je scherm, de kijkwijze etc. aangeven. Bij mij meldt hij daarbij tevens automatisch 'Uw TV kan 3D content afspelen'. Ik heb ook nooit een optie gekregen om dit te selecteren overigens. Als het goed is detecteert de PS3 via de HDMI de 3D mogelijkheid van de aangesloten TV/ versterker. Althans, dat denk ik.

Wat zou kunnen (ik weet ook dit niet zeker) is dat de PS3 eerst een 3D-BD of game moet slikken voordat hij begrijpt dat hij vanaf dan 3D content moet kunnen gaan afspelen. Dat dit v.a. nu ook een van de opties kan zijn. Een soort ingebouwde 3D-update voor altijd, net zoals je wel eens een update krijgt bij bepaalde games en BD's. Al is dat misschien wat vergezocht, omdat ik vermoed dat de PS3 dat al tig updates geleden naar 3D is gegaan, ook bij mensen die er 2D spul aan hebben hangen..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.