• 12.343 nieuwsartikelen
  • 166.383 films
  • 10.745 series
  • 30.969 seizoenen
  • 624.093 acteurs
  • 195.152 gebruikers
  • 9.115.041 stemmen

VHS vraagje

zoeken in:

snakevega

• 106 berichten
  • 92 stemmen

IK heb al veel geruchten hoort, dat als je je video's plat legt, ze veel sneller versleiten dan als je ze rechts stapelt.

Is dit waar?

Of is dit dikke zever?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dat heb ik vroeger ook atijd gehoord. Ik stapel ze altijd op de smalle kant, band naar onder én altijd teruggespoeld en in de meestal kartonnen hoes.

Mijn oudste banden zijn nu 17 à 18 jaar oud, en ik heb er nog geen enkele gehad die beschadigd is of enig kwaliteitsverlies heeft. Ik heb een kleine tweeduizend banden, dus zal deze manier zeker niet de slechtste zijn.

snakevega

• 106 berichten
  • 92 stemmen

Maar het is toch wel waar dat video's automatisch, na jaren verslijten?Of heb ik het weer mis?:-)

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Nee, je hebt gelijk snakevega. Heb trouwens eens gehoord dat DVD's ook verslijten, maar dat lijkt me nogal raar.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

snakevega schreef:

Maar het is toch wel waar dat video's automatisch, na jaren verslijten?Of heb ik het weer mis?:-)

Ik spreek niet over het platliggen, daar heb ik geen ervaring mee.

VHS gaat wel verslijten bij blootstelling aan langdurig licht en natuurlijk het veelvuldige afspelen. Ik denk ook altijd dat ze niet in té hoge temperaturen bewaard mogen worden. Anders doe ik niets speciaal en ze blijven in goede staat.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Heb eens geleerd dat VHS slechts 25-30 jaar houdbaar is omwille van de chemische samenstelling van die magneetband. Wat dat platliggen betreft, daar heb ik ook eens iets over gehoord, maar hoe dat precies zit weet ik niet meer.

snakevega

• 106 berichten
  • 92 stemmen

Ik vind dat ze films moeten maken via usb- sticks

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

snakevega schreef:

Ik vind dat ze films moeten maken via usb- sticks

Hahaaa, en dan?,

Zo'n klein usb-stickje in een gigantisch doosje.

Anders heb je geen cover meer hé.

snakevega

• 106 berichten
  • 92 stemmen

wel de cover zou dan maar holografisch moeten zijn.

Als je op een knopje duwt dat er een 3d prentje verschijnt, als cover

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

lol

veel fantasie jij

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.