- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- TV geluid via home cinema set
TV geluid via home cinema set
Whyaken
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hoi allemaal,
ik heb een vraagje. Ik wilde het TV kijken en X-boxen interessanter maken door middel van mooier geluid. Dus ik vandaag naar Media Markt, en gevraagd hoe dat zat met het geluid van de TV over de surroundset af te laten spelen. De goedkoopste was geen optie, omdat die geen audio-in had, zei de verkoper. Dus ik de duurdere van Philips (MX2500) meegenomen die dat wel had. Geluid van de TV moest dan gewoon via de audio-out van de TV naar de audio-in van de set.
Thuis aangekomen met een lege portemonnee, bleek mijn TV geen audio-out te hebben. Het geluid was wel machtig mooi, maar DVD's kijken is één van de dingen die ik weinig doe voor mijn TV.
Probleem is nu hoe ik het geluid van mijn TV (of Xbox) afgespeeld krijg via de nieuwe set. Is het mogelijk dit met één van de twee SCART-aansluitingen van mijn TV te doen? Of is SCART op de TV alleen maar voor ingang van signalen.
Ik hoop dat dit op te lossen is, want ik heb geen zin om al die rommel weer in te pakken en terug te brengen (krijg het vast niet meer in de doos) of een nieuwe TV te kopen, ben nu alweer blut.
Bij voorbaat dank,
Sven
cornelis
-
- 4742 berichten
- 672 stemmen
Ja. Koop/maak een kabel van SCART naar tweemaal tulp, waarbij je moet opletten dat er twee types bestaan: 1 om geluid NAAR je TV te sturen, en 1 om geluid VANUIT je TV naar een extern apparaat te sturen. Die laatste moet je dus hebben.
Overigens bestaan er ook van die SCART-blokjes, een plug met tulpaansluitingen op de achterkant.
Captain Pervert
-
- 4463 berichten
- 2035 stemmen
MX2500 de "duurdere" ? Hoe goedkoop was die andere dan wel niet?
Maarre, soms is gewoonweg 1 scartkabel ook genoeg. DVD kijken gaat dan naar de TV toe, en als je de set op TV input zet, gaat het geluid van de TV naar de set toe. Werkt alleen niet altijd, hangt een beetje van de TV af denk ik.