• 13.841 nieuwsartikelen
  • 171.744 films
  • 11.434 series
  • 32.473 seizoenen
  • 634.549 acteurs
  • 197.236 gebruikers
  • 9.230.588 stemmen

demping subwoofer ivm onderburen

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Mijn onderburen klagen / informeren vriendelijk over de bassen die ik produceer. Als ik op niet al te luid formaat film kijk of muziek luister, en ik leg m'n oor op de grond naast de subwoofer, hoor ik echt alleen maar erg luid gebrom, en m'n kast trilt lekker mee, kan me er dus iets bij voorstellen.

Is er een manier om deze overlast te beperken, zonder dat ik zelf m'n bas (al te veel) hoef te missen? Iets onder de subwoofer leggen? Zo ja, wat?

jassonn

• 5303 berichten
  • 3207 stemmen

Van dat zwart/grijze geluidsisolatie met al die punten/noppen, volgensmij moet dat flink wat tegenhouden naar beneden. Ik weet alleen niet wat het met het geluid in je kamer doet.

blabla

• 2070 berichten
  • 5208 stemmen

Spikes gebruiken, deze zorgen er voor dat de lage tonen overdracht aan de vloer veel minder wordt, als leuk bijkomend randverschijnsel krijg je hierdoor ook een veel mooier en gedefinieerder weergave van je lage tonen.

Dit soort dingen, ze zijn te koop in diversen varianten bij de betere hifi winkels.

(Ik kan even snel geen NL link vinden maar het gaat om het idee, ff googlen levert genoeg resultuut op).

DieGo

• 5808 berichten
  • 2334 stemmen

Als goedkoop en makkelijk alternatief zou je er ook (lege) eierdozen onder kunnen zetten.

Captain Pervert

• 4552 berichten
  • 2063 stemmen

Spikes zijn alleen vrij prijzig, heb ze eens gezien voor bijna 30 euro, dan heb je 8 stuks. Ik heb de mijne momenteel op een plaat MDF (had ik nog over), met in de vier hoeken gewoon een 40mm schroef erdoor, en dan de subwoofer op stukjes kurk (bedoeld als parket beschermer voor stoelen etc). Werkt wel aardig.

Maar het is ook een beetje de kamer, ik heb alles redelijk gestoffeerd, maar als je bijv. laminaat ofzo hebt, dreunt het al gauw wat meer door.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Okee bedankt allemaal

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.