- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- van pc naar tv
van pc naar tv

amco
-
- 197 berichten
- 2473 stemmen
Waar kan ik bekabeling halen voor aansluiten van pc naar tv zodat ik films van pc op tv kan kijken, en hoeveel kost dit?

Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Timing:
Ik ben dus geslaagd, en ik mag dan wel even verwend worden aldus mijn ouders. Zat dus te denken aan een dvdspeler/home cinema gevalletje maar als het makkelijker is om gewoon een iets mooiere tv te kopen en die op mijn computer (met dvd-speler natuurlijk) aan te sluiten, dan heb ik dat veel liever (het aantal gepindakaasden stijgt ook gestaag, en veel films kijk ik liever niet op mijn computertje). Ik heb dus ook dringend consult nodig . Hoe gaat dit precies in zijn werk?
Is het dan ook mogelijk om zeg maar een soort van set van boxjes op de tv aan te sluiten?

t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
Timing:
Ik ben dus geslaagd, en ik mag dan wel even verwend worden aldus mijn ouders. Zat dus te denken aan een dvdspeler/home cinema gevalletje maar als het makkelijker is om gewoon een iets mooiere tv te kopen en die op mijn computer (met dvd-speler natuurlijk) aan te sluiten, dan heb ik dat veel liever (het aantal gepindakaasden stijgt ook gestaag, en veel films kijk ik liever niet op mijn computertje). Ik heb dus ook dringend consult nodig . Hoe gaat dit precies in zijn werk?
Is het dan ook mogelijk om zeg maar een soort van set van boxjes op de tv aan te sluiten?
Nee dat gaat niet zo makkelijk je kunt wel een setje 5.1 boxen op je pc aansluiten maar je moet dan wel een 5.1 geluidskaart in je pc hebben. Je kunt bijvoorbeeld ook 6.1 of 7.1 aansluiten.

t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
Waar kan ik bekabeling halen voor aansluiten van pc naar tv zodat ik films van pc op tv kan kijken, en hoeveel kost dit?
Je moet zorgen dat je een pc hebt met tv-out, liefst s-vhs dan heb je de beste beeldkwaliteit. Anders via een composite uitgang.
Als je even een foto laat zien van de achterkant van je pc of je vertelt mij welke videokaart in je pc zit kan ik zien welke kabel jij moet gebruiken.

Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik heb een Radeon9800 Pro. Televisie moet ik nog kopen dus dat is makkelijk. Welke kabel heb ik dan nodig? Mijn soundcard is onboard, weet niet wat voor een het is. Hij is wel redelijk nieuw. Dat van die boxjes moet ik maar even testen dan. Bedankt!

Stevo
-
- 499 berichten
- 429 stemmen
Hiermee kun je je pc op je tv aansluiten. De scart in de tv, de s-video in je videokaart en de minijack plug in je geluidskaart. Hoeft niet veel te kosten. Ze zijn er van 6 tot 50 euro. Ik heb de meest simpele en goedkope en ik heb er nooit problemen mee. Krijg je daarna geen beeld toets dan eens "pc naar tv" in een zoekmachine in en je vindt genoeg cursussen. Succes

Tich
-
- 130 berichten
- 176 stemmen
Nog een tip: als je zwart beeld tijdens het afspelen van een film ziet:
rechtermuisknop op desktop, en dan:
instellingen - geavanceerd - weergaves - en je tv als primaire monitor instellen (knopje aanvinken)

t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
(afbeelding) Hiermee kun je je pc op je tv aansluiten. De scart in de tv, de s-video in je videokaart en de minijack plug in je geluidskaart. Hoeft niet veel te kosten. Ze zijn er van 6 tot 50 euro. Ik heb de meest simpele en goedkope en ik heb er nooit problemen mee. Krijg je daarna geen beeld toets dan eens "pc naar tv" in een zoekmachine in en je vindt genoeg cursussen. Succes
Hij zal waarschijnlijk alleen het beeld op zijn tv willen en geluid via 5.1 boxen op de computer.
Hij kan ook een losse s-vhs kabel halen en een scart-plug is misschien goedkoper.
Ik denk dat het in veel computerwinkels en tv winkels verkrijgbaar is.

Kellyman
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hoi allemaal,
Ik heb zo,n kabeltje voor in mijn pc naar mijn tv toe, hij zat namelijk al automatisch bij mijn Geforce fx 5200 videokaart.
Maar nu wil ik vragen welke instellingen ik moet doen om het beeld op mijn pc te krijgen?
Of moet ik soms software installeren?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ja, ik heb de hele installatie nou voor elkaar, beeld en geluid doen het prima. Alleen worden alle, op mijn monitor, witte kleuren ongeveer roze als ik ze op mijn televisie projecteer. Ook beweegt het lichtjes, het trilt. Heel raar, heeft iemand anders hier wel eens last van?

Kellyman
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hoi Phoenix,
Kun je mij vertellen wat je allemaal voor instellingen hebt gedaan?
(als je het ook via dat kabeltje van Geforce hebt gedaan)
????