• 13.937 nieuwsartikelen
  • 171.948 films
  • 11.465 series
  • 32.531 seizoenen
  • 635.190 acteurs
  • 197.285 gebruikers
  • 9.235.642 stemmen

Digitale ontvangers

zoeken in:

Tich

• 130 berichten
  • 176 stemmen

Zijn er mensen hier die een digitale ontvanger hebben? (voor digitaal tv kijken en radio lijsteren) Ik wil zelf een Digitenne abonnement nemen, maar ik heb geen ervaring met digitale ontvangers, dus als iemand aan / afraders heeft, laat het horen aub!

t_v_b

• 296 berichten
  • 734 stemmen

Ik weet niet of dit in dit topic thuis hoort maar we hebben thuis dus 2 schotels (lnb met 4 uitgangen)

En dat is ook digitaal. En ik kan je vertellen dat het beeld veel mooier is dan bijvoorbeeld kabel. Ik weet niet of digitenne goedkoper is maar de beeldkwaliteit lijkt mij niet veel beter.

Tich

• 130 berichten
  • 176 stemmen

ik heb de beeldkwaliteit op mn werk gezien en dit is een stuk scherper dan gewoon kabel. Maar wat zijn de aansluit / aanschaf kosten voor een schotel? Lijkt me wel duurder dan een Digitenne (ontvanger 150 a 200 E, abonnement 9E per maand)

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Digitenne valt mij uiteindelijk kwalitatief tegen.

Omdat die kastjes via de SCART RGB worden aangesloten (net als DVD spelers), is de kleurscherpte groter, en dat valt meteen op.

Maar bij elke shotwissel, fade, dissolve, of titel in beeld, vliegen de MPEG blokken je om de oren. Foeilelijk en uitermate onrustig.

Verder hangt de kwaliteit van de kabel ook af van waar je zit. De kabel in Utrecht was toen ik daar nog woonde prima, vele malen beter dan de Amsterdamse kabel waar ik daarna gebruik van moest maken.

t_v_b

• 296 berichten
  • 734 stemmen

Ik heb pas een tweede decoder gekocht voor 250euro een lnb zal rond 70 euro kosten dan heb je 4uitgangen en de schotel zelf rond de 40euro

die decoder van mij heeft geen kaart nodig dus je kunt gratis zenders ontvangen behalve discovery animal planet National Geographic nickelodeon wil je die zenders wel ontvangen dan zul je een kaartje moeten kopen dat is geloof ik niet zoveel

Ik heb ook nog een andere schotel met alle zenders incl. Canal+ en dat is een philips maar dat zijn dure schotels als je kijkt naar prijs/prestatie.

Wij hebben al zo ongeveer 15 jaar schotel dus we hebben de apperatuur altijd al gehad alleen hebben wij pas een andere lnb gekocht omdat we maar een uitgang hadden nu 4 uitgangen.

Maar omdat jij volgens mij de apperatuur nog niet hebt is het misschien beter om digitenne te kiezen is misschien goedkoper maar ik zou wel eens willen weten of het ontvangst ook al goed is omdat het nog niet in heel Nederland beschikbaar is.

Wij hebben hier met de schotel eigenlijk nooit problemen.

Tich

• 130 berichten
  • 176 stemmen

Oke bedankt voor in de info guys!

t948539

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Digitaal heeft veel voordelen, vanaf dat ik mijn schotel heb gekocht is alles zeer oke ik kan het aan iedereen aanraden .

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Wat ik van Digitene weet is dat je er niet echt mee kan zappen!

duurt ongveer 4 sec eer je bij de volgende zender bent.

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Rujar schreef:

Wat ik van Digitene weet is dat je er niet echt mee kan zappen!

duurt ongveer 4 sec eer je bij de volgende zender bent.

Dat hangt denk ik van het type set top box af, die van mij doet er echt geen 4 sec over.

Voor de rest vind ik de beeldkwaliteit van Digitenne om te huilen.

Safri

• 867 berichten
  • 1565 stemmen

TV Home van Essent is erg goed, bevalt mij zeer.

Captain Pervert

• 4557 berichten
  • 2064 stemmen

Ik ben ook erg tevreden over TV Home.

Ik heb de Panasonic decoder, die kan je ook nog eens digitaal aansluiten op je receiver, dat is wel een leuke extra. De Samsung, die je ook kan kiezen, heeft daarentegen weer 2 scarts, maar ach, je kan er ook gewoon een scartsplitter tussengooien als je hem op meerdere apparaten aan wilt sluiten. Dan is er nog een Nokia, die is erg klein en verder ook erg lelijk. En de adviesprijs daarvan is het hoogst van de drie.

De verbetering is werkelijk ongekend. Ik zou iedereen met een scherm boven de 70cm diagonaal het willen aanraden. Ik heb een projector met een scherm, dus wanneer je een gewoon analoog TV signaal gaat uitvergroten (voetbalwedstrijden e.d.) is het echt een ramp, zoveel ruis en sneeuw, terwijl dat op mijn 55cm TV helemaal niet storend is.

Als je een LCD of plasma TV hebt is het sowieso een must, analoog signaal op zo'n scherm is doodzonde.

digijan

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb ook pas digitaal tv via tv home genomen.

De samsung heeft twee scarts waarvan een ingang en een uitgang.

Je kunt dus b.v. een dvd-speler, een videorecorder en een digitale ontvanger op een tv wilt aansluiten die maar twee scartingangen heeft kun je met de samsung doorlussen.

De nokia heeft volgens mij als enige dts ondersteuning. Ik ben overigens nog geen dts film tegengekomenop de kabel, ik weet niet of het meegezonden wordt.

Captain Pervert

• 4557 berichten
  • 2064 stemmen

Nee, in Nederland niet, misschien wanneer je die Nokia bij verlijkbare diensten in het buitenland gebruikt, of in de toekomst op Canal+ ofzo met een film.

Hannibal

• 9292 berichten
  • 3197 stemmen

Vanmiddag heb ik een Nokia ontvanger gekocht. Over de ontvanger kan ik het volgende zeggen: Hij is klein, en niet zeer mooi, maar hij doet het prima en dat is het belangrijkste.

En wat een zeer leuke bijkomstigheid is, is dat ik een aantal dagen Canal+ kan bekijken en zojuist heb ontdekt dat ik mijn lijst van 'niet geziene' Coen-films tot slecht 1 film kan reduceren.

Miller's Crossing en The Man Who Wasn't there komen vandaag beiden op Canal+ !!!

Nu moet ik alleen nog Blood Simple zien.

En zodra Canal+ wordt afgesloten is er nog een hoop te zien op TCM, MGMmoviechannel, Hallmark etc.

Echt fantastisch, zo'n digitale ontvanger, dan mag hij van mij oerlelijk zijn.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Ik heb KPN wat opzich een aanrader is in combinatie met mobiel en internet! Weinig tot geen storing! Scherpte valt tegen, kleur dan wel weer goed. Ach is geen miskoop en goed koper dan kabel!

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

cornelis schreef:

Voor de rest vind ik de beeldkwaliteit van Digitenne om te huilen.

Hoe zijn de ervaringen met digitale tv tegenwoordig?

Digitenne kost werkelijk geen drol. En digitale tv via de kabel kost evenveel als analoog (bij @home althans). Ik heb net een nieuwe (grote) tv en wil nu ook digitale tv. Wat raden jullie aan?

En is HD-tv echt zoveel beter als ze zeggen?

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Niemand?

Ik heb vandaag via een vriend Digitenne geprobeerd, maar dat leverde nauwelijks verbetering op. Nu maar eens @home digitaal proberen.

Goodfella_90

• 10405 berichten
  • 2574 stemmen

Nu digitale televisie van Ziggo (@home overgenomen), en alhoewel er enorme opstartproblemen bij dit bedrijf waren, is de kwaliteit meer dan uitstekend.

robertus65

• 1130 berichten
  • 0 stemmen

Ja, ik ben ook zeer tevreden met digitale tv van @Home (nu Ziggo). Het apparaat voor een paar tientjes gekocht, Digi1 heet het ding. Ik heb trouwens alles bij @Home, telefoon, tv en internet. Het digitale Basispakket is gratis en ik zag gisteren in haarscherp beeld bij Omroep Brabant hoe VVV in de laatste minuut gelijk maakte tegen PSV en nog won via strafschoppen. HD TV staat nog in de kinderschoenen, en zijn maar enkele zenders die dit hebben en het is ook nog duur.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.