• 13.937 nieuwsartikelen
  • 171.948 films
  • 11.465 series
  • 32.531 seizoenen
  • 635.190 acteurs
  • 197.285 gebruikers
  • 9.235.642 stemmen

Digitale ontvangers

zoeken in:

Tich

• 130 berichten
  • 176 stemmen

Zijn er mensen hier die een digitale ontvanger hebben? (voor digitaal tv kijken en radio lijsteren) Ik wil zelf een Digitenne abonnement nemen, maar ik heb geen ervaring met digitale ontvangers, dus als iemand aan / afraders heeft, laat het horen aub!

t_v_b

• 296 berichten
  • 734 stemmen

Ik weet niet of dit in dit topic thuis hoort maar we hebben thuis dus 2 schotels (lnb met 4 uitgangen)

En dat is ook digitaal. En ik kan je vertellen dat het beeld veel mooier is dan bijvoorbeeld kabel. Ik weet niet of digitenne goedkoper is maar de beeldkwaliteit lijkt mij niet veel beter.

Tich

• 130 berichten
  • 176 stemmen

ik heb de beeldkwaliteit op mn werk gezien en dit is een stuk scherper dan gewoon kabel. Maar wat zijn de aansluit / aanschaf kosten voor een schotel? Lijkt me wel duurder dan een Digitenne (ontvanger 150 a 200 E, abonnement 9E per maand)

cornelis

• 4743 berichten
  • 672 stemmen

Digitenne valt mij uiteindelijk kwalitatief tegen.

Omdat die kastjes via de SCART RGB worden aangesloten (net als DVD spelers), is de kleurscherpte groter, en dat valt meteen op.

Maar bij elke shotwissel, fade, dissolve, of titel in beeld, vliegen de MPEG blokken je om de oren. Foeilelijk en uitermate onrustig.

Verder hangt de kwaliteit van de kabel ook af van waar je zit. De kabel in Utrecht was toen ik daar nog woonde prima, vele malen beter dan de Amsterdamse kabel waar ik daarna gebruik van moest maken.

t_v_b

• 296 berichten
  • 734 stemmen

Ik heb pas een tweede decoder gekocht voor 250euro een lnb zal rond 70 euro kosten dan heb je 4uitgangen en de schotel zelf rond de 40euro