- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- budget home cinema setje
budget home cinema setje
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Hoi lieve MovieMeter mensen!
Ik wil eerdaags een dolby surround setje kopen, maar ik heb er eigenlijk niet zoveel geld voor (over). En ik heb hier eerlijk gezegd totaal geen verstand van.
Een breedbeeld heb ik, een dvd speler kan ik ook nog wel even mee wachten (heb nu een CyberHome dingetje maar die vervang ik wel tijdens de volgende ronde). Maar goed, een versterker en boxen dus, dan ben ik klaar??? Tips voor een leuk setje rond de 350-400 euro?? Dat je niet het beste van het beste hebt begrijp ik, vind ik ook niet zo erg, als er maar een beetje geluid in zit. Zo zag ik iets over een Pioneer DCS-313 setje van ongeveer die prijs die erg goed uit de testen komt. Alleen daar zit al een dvd-speler bij. Op zich niet zo'n ramp (heb ik gelijk een speler van een fatsoenlijk merk), maar die is meen ik lastig regiovrij te krijgen.
kappeuter (crew films)
-
- 73781 berichten
- 5869 stemmen
Let maar niet op mij. Ik heb niet zoveel met die setjes.
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Ik zou ook best wel een aantal tips willen hebben. Ik wil namelijk ook wel zo'n home cinema set kopen...
En dan ook net als Jordy rond de 300-400 euro..
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Same here. Verwacht binnenkort te slagen en "dan mag ik wel eens verwend worden" alsdus mijn ouders. En ik kan wel een eigen tv gebruiken (om nog maar te zwijgen over een dvd-speler, ik heb potdorie nog geeneens de extended editions van LotR gezien!).
Dus, mensen die hier veel van weten: brand maar los!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Hmmn dat Pioneer setje die ik noemde schijnt voor die prijs dus een erg goede set te zijn. Bovendien is het toch niet zo lastig om 'm regiovrij te maken als je een palm hebt, lees ik nu...
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2891 stemmen
Zag bij MM (de andere ) een Philips set voor 333 €
jester
-
- 769 berichten
- 1176 stemmen
Is het toeval dat twee Jordy's deze set tegelijkertijd overwegen te kopen? Of ben je incognito bij Kieskeurig, Jordy?
Stevo
-
- 499 berichten
- 429 stemmen
Let maar niet op mij. Ik heb niet zoveel met die setjes.
Ik heb het ook niet zo met die dingen. Volgens mij kun je beter een krachtige dolby digital dts/thx receiver kopen (evt. 2ehands) en dan apart een stel goede boxen erbij. Ik heb zelfs nog een oude dolby prologic versterker met een set goede boxen thuis. Als ik een goede film op heb staan en het geluid en de basboost vol dan trillen bij het hele blok de ramen Verder klinkt alles veel mooier dan bij vrienden met hc setjes.
Een kameraad van me heeft een dts/thx versterker met 5 boxen. Als hij een dvd van een concert opzet lijkt het net of je midden tussen het publiek staat. Maar dit apparaatje ligt wel erg boven je budget.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ja ik heb voorlopig nog even geen geld om écht goed spul te kopen, dus daarom even een goedkopere oplossing tot die tijd
Net het pioneer setje gehaald waar ik het over had, heel erg fijn geluid komt er uit... da's even anders filmkijken dan 2 van die boxjes aan een oud stereo-setje
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3154 stemmen
Ik heb zelf gewoon een Philips stereo-set met daaraan 4 boxen ,1 in iedere hoek van m'n kamer.Als ik dan de Virtual Ambience Control op cinema zet met de baswoox op maximum trilt het meubilair de kamer uit (bij wijze van spreken dan hè ).
Stevo
-
- 499 berichten
- 429 stemmen
Er zit best goed spul tussen hoor. Ik moet ineens denken aan mijn zwagertje. Hij wilde ook wel zo'n set boxen met subwoofer voor bij zijn dvd speler. Op een dag moest ik maar eens komen luisteren naar het superieure geluid van de set die hij ......ja, nu komt het.....bij de Praxis had aangeschaft. Ik heb het maar niet tegen hem gezegd, maar het geluid was niet veel beter dan dat van walkman-boxjes, haha. Met het geluid van de tv uit was het nog slechter. Ach hij is er blij mee, maar hieruit blijkt hoeveel troep ertussen zit. Dus mijn tip is: Probeer eerst het geluid te testen, voordat je tot de koop overgaat.
Ik hoop niet dat ik nu mensen heb aangevallen. Ik vind geluid namelijk erg belangrijk voor een film.
Take One
-
- 195 berichten
- 144 stemmen
Jordy, een kennis van mij heeft dat setje en ik moet zeggen dat de prijs/kwaliteit verhouding lang niet slecht is. Er komt een flink geluidje uit bij films. Qua muziek valt ie iets tegen. Maar je kunt je er geen buil aan vallen denk ik voor die prijs.
Succes met je keuze.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja ik ben er voorlopig erg tevreden mee. Ik denk dat de prijs/kwaliteit verhouding zelfs fantastisch is, als ik recensies lees.
salvatore
-
- 1936 berichten
- 3125 stemmen
kruidvat doet wonderen dvd+surroundset voor 150 Euro voor mn tv en surroundset voor 60 euro voor mn computer. Doet het beide perfect.
(jordy www.kieskeurig.nl kan je recensies,prijs,mogelijkheden enz van heel veel verschillende surroundset bekijken)
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Ik geef die setjes nog geen jaar voordat ze het begeven. Ook de geluidskwaliteit is echt barslecht. Als je een leuk setje wil voor films, dan kom je bijvoorbeeld op een Pioneer dcs313 (of dcs222) net zoals Jordy of een Yamaha dvxs120. Als je een beetje goed muziek wil luisteren dan heb je toch echt een set nodig met zo'n grote receiver erbij. Denk bijvoorbeeld maar aan een AVPACK204. Dat is een set van Yamaha met een receiver, boxjes en een dvd-speler.
Dat spul van de Kruidvat zou ik echt niemand aanraden. Of je moet het vanwege de prijs doen.
Misschien klink ik wel een beetje kritisch. Maar dat krijg je ervan als je in een electronica-zaak werkt.
salvatore
-
- 1936 berichten
- 3125 stemmen
hmm.. tjah. Ik heb er goede ervaringen mee als ik dnek aan dat mn broer dvd speler van 400 had gekocht en hij sommige dvds niet kon afspelen en op de mijne wel en ik hem al zeker een jaar heb en nog geen problemen mee heb gehad.