menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / 8MM probleem

zoeken in:
Een lange tijd geleden heb ik een 8MM projector gekocht voor de spotprijs van 2.5 euro. Het merk is Cine Royal Alles lijkt netjes te werken en vandaag vond ik een Laurel & Hardy filmpje voor 2 euro in de Kringloopwinkel. Na een hoop gepruts hebben ik en mijn broer het dan toch werkende gekregen maar nu staat het beeld op zijn kop...

Iemand enig idee waarom dit is? Ik heb de spoel al omgedraaid maar dan werkt het gewoon niet.

Aan welke arm van de projector heb je de film hangen? Zit ie aan de arm die het dichtst bij de output zit? Zo niet, even doen .

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.bolexcollector.com/images/projectors/185l_1.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Het toestel ziet er ongeveer zo uit maar de echte film hangt dus aan de rechterkant boven de projector en de lege spoel hangt aan de linkerkant dus dat lijkt me toch correct te zijn. Er zit trouwens geen handleiding bij en het is de eerste keer dat ik zoiets vast heb dus verschiet er niet van dat ik iets stom fout doe

Heb je 'm ook al reversed teruggespoeld?

Geen idee eerlijk gezegd We hebben hem eens compleet laten afspelen en de spoelen van plaats verandert en we hebben hem ook eens handmatig teruggedraaid maar ik ga er een van de dagen eens mee naar mijn grootvader. Die heeft zich daar vroeger veel mee bezig houden en zal waarschijnlijk wel een oplossing weten

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.